pondělí 15. března 2021

Dort s marcipánem a krémem z bílé čokolády

Už asi od mých 15 let mě baví všechno možné pečení, ale klasický dort plněný krémem a potažený marcipánem🎂 jsem ještě nikdy nezkoušela :D. Už mě dlouho lákalo nějaký takový typ pečení vyzkoušet a přítel měl narozeniny, tak jsem se odhodlala :D. No sice nedopadl úplně tak, jak jsem si představovala, ale chuťově byl dobrý a přítelovi se i vizuálně líbil, tak jsem se rozhodla, že vám sepíšu recept :).

Potřebujeme:

Korpus

  • 5 vajíček
  • 150 g erythritolu (nebo cukru krystal)
  • 130 g hladké celozrnné mouky
  • 30 g holandského kakaa
  • 5 lžic oleje
  • špetka soli

Krém

  • 300 ml mléka
  • 1 sáček vanilkového pudinku
  • 100 g rozemletého erythritolu (nebo cukru moučka)
  • 100 g bílé čokolády
  • 250 g změklého másla
Dále:
  • marcipán
  • moučkový cukr na podsypání
  • rum na pokapání

Postupujeme:

  1. Nejprve si oddělíme bílky od žloutků. Bílky s cukrem a špetkou soli vyšleháme v tuhý sníh (opravdu tuto část nepodceňme, šlehat zhruba 5 minut na nejvyšší otáčky). Poté postupně přidáváme vždy  po 1 lžíci oleje, 1 žloutek a zašlehat. A takto postupně 5x za sebou
  2. Na vyšlehanou směs si přes síto přecedíme mouku a kakao, abychom se vyhnuli hrudkám. Opatrně promícháme.
  3. Dortovou formu si vymažeme máslem a vysypeme moukou. Pečeme na 160 stupňů zhruba 40 stupňů. Stav pečení kontrolujeme podle špejle (zabodneme, a pokud na ní zůstávají kousky korpusu. ještě není upečený). Kdyby se povrch začal připalovat, přikryjeme formu alobalem.
  4. Upečený korpus necháme 2 minutky odpočinout a poté nožem objedeme kraje formy a opatrně ho vyklopíme vzhůru nohama. Takto necháme vychladnout.
  5. Na krém si během pečení uvaříme pudink v mléku. Ještě při vaření do něj nalámeme bílou čokoládu a mícháme do zhoustnutí. Po uvaření do něj dáme kousek másla (cca 80 g), promícháme a necháme vychladnout. Občas ho při vychlazování promíchejte, aby nevznikal škraloup.
Uvařený pudink s čokoládou

  1. Až nám pudink vychladne, vyšleháme ho společně s cukrem a změklým máslem do krémovité konzistence.
  2. Korpus si podélně rozřízneme na 2 díly. spodní díl pokapeme rumem, potřeme krémem, položíme další díl, pokapeme rumem a potřeme krémem. Zbylým krémem potřeme i okraje dortu. Pro ještě lepší chuť, můžeme spodní korpus po pokapání potřít ještě marmeládou a na krémovou vrstvu přidat oblíbený druh ovoce. Takto natřený dort dáme vychladit do ledničky.
  3. Marcipán si rozválíme pomocí válečku (doporučuji silikonový) na vále podsypaném moučkovým cukrem. Vychlazený dost jim potáhneme a pomocí hladítka dohladíme. (Já bohužel nechytala množství marcipánu, tak jsem si pomocí vykrajovátek od 3D tlapky udělala ozdobičky a na boční strany si vyřízla proužky. 
  4. Tramtaradá, dort je hotový, můžete ho uložit do ledničky a následně podávat. 



I Amyška by si dala :D

Recept jsem se vám snažila co nejpodrobněji rozepsat, tak doufám, že je vše jasné :). Trošku mě zamrzelo, že se mi dort úplně nepovedl, ale nakonec mi ho i všichni pochválili, tak aspoň u rodinky sklidil úspěch :D.

24 komentářů:

  1. Náhodou vypadá moc hezky Teri, na to, že je to Tvůj první pokus :) Já s marcipánem ještě nikdy nedělala, takže to moje vy dopadlo určitě ještě hůř.. :D Nejdůležitější je stejně ta chuť ♥

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Míšo :). Ale nedopadlo, ty jsi šikula, ono to není nic těžkého, když už ho máš kupovaný :D. To máš pravdu <3

      Vymazat
  2. Mňamky, vyzerá úžasne! A to zdobenie hore je rozkošné 🌸

    Blog de la Licorne *

    OdpovědětVymazat
  3. Náhodou nejen přítelovi, ale i mě se líbí. Vždyť se ti povedl na 1* ! :) určitě ho vyzkouším. ne hned protože se dortů docela bojím, určitě bych to pokazila :D ale až se na něj budu cítíit nejdu si u tebe recept :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to ti moc moc děkuji :). Já se jich taky bála :D. Jsi moc hodná :).

      Vymazat
  4. Náhodou vypadá super, moc se mi libí ty kostičky a tlapky navrchu! A jestli chutnal a potěšil, tak to je to hlavní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Ty byly taková improvizace :D. To máš pravdu :).

      Vymazat
  5. No pane jo to je rozkošný dortík. Marcipán jsem už dlouho neměla. Sbíhají se mi sliny :) Krém vypadá dobře :)

    OdpovědětVymazat
  6. Všechno je jednou poprvé.. a náhodou se ti dortík povedl 😍! Já bych si hned jeden kousek dala 😅🙈. Skvělé jsou i ty vykrajovátka, ty se mi moc líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :). Jo, ta vykrajovátka jsou boží <3.

      Vymazat
  7. Já sice marcipán moc nemusím, ale dort vypadá opravdu luxusně ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám nejradši jednoduché recepty, které jsem si oblíbila, jako třeba hrníčková bábovka :D Ale občas ráda vyzkouším i něco nového a tohle vypadá báječně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, taky někdy miluji ty jednoduché klasiky :D. Děkuji :).

      Vymazat
  9. Mně se hrozně líbí jak si s tím vyhraješ, vypadá moc krásně a věřím, že bude i chutný :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  10. Terka, tá ozdoba v podobe paciek a kostičiek je krásna. Si moc šikovná. Vyzerá skvelo a určite bola vynikajúca. Musím povedať, že ja som mala a vlastne ešte stále mám pred pečením takýchto tort celkom rešpekt a verím, že sa už odvážim upiecť nejakú tortu aj ja.

    xx Alexandra z 𝕄𝕊 𝔸𝕃𝕎𝔸𝕐𝕊 𝕃𝔸𝕋𝔼 / INSTAGRAM

    OdpovědětVymazat
  11. Tak ten vypadá naprosto dokonale! Marcipán miluji a určitě by mi tenhle dortík chutnal. :))

    OdpovědětVymazat
  12. To je roztomilý psí dortík :3 Jakože designově :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️