čtvrtek 19. ledna 2023

Kreativní listové těsto

 Dnes vám přináším jen takovou malou inspiraci pro kreativní tvorbu s listovým těstem. Když jsem totiž přidávala fotky stromečků vytvořených právě z listového těsta, spoustě z vás se moc líbily. Tak se vám chci ukázat ještě další vydařené i nevydařené pokusy, které jsem během Vánoc a Silvestra vyzkoušela :).

Začnu tedy již výše zmiňovanými stromečky. Jedná se o takovou „jednohubku“ na špejli, kterou můžete vytvořit ve sladké i slané podobě. Já vyzkoušela oboje.

Listové těsto stačí potřít a naplnit čím chcete (doporučuji ale něco takového, aby se s tím následně dalo dobře tvarovat a rolovat) a pak ho nařezat na plátky (u sladké verze jsem ho nejprve ještě přehnula napůl. Každý plátek potom složíte jako hada s tím, že první (spodní) článek je největší a postupně zmenšujete.

Slané stromečky

U sladkých potřít a pak celé přehnout napůl

Musím jen podotknout, že se to dělalo celkem blbě. Některé stromky taky nevypadají moc pěkně. Ale za pokus to stálo a hlavně, že chutnaly :D.

Upečeno

U těch sladkých jsem ještě vykrojila hvězdičky, které jsem potom napíchla navrch stromečku. Akorát mi zbyly pak odřezky, které jsem prostě upekla jen tak.

 Slané jsem po upečení dozdobila olivou. U nich žádné odřezky nezbyly a také jich bylo víc, protože se těsto nepřekládalo a nic z něj nevykrajovalo.

Dobrou chuť

Na Silvestra jsem chtěla vyzkoušet další pokusy a tentokrát tedy velký stromeček a hvězdu. Myslím si, že stromeček se mi celkem povedl, za to hvězda dopadla hrozně. Udělala jsem ji špatně, tak se u ní ani nebudu nějak rozepisovat, do příště do vypiluji :D. Ke stromečku jsem vytvořila rovnou fotonávod :D.

Listové těsto potřené a naplněné

Následně přehnout napůl

Vyříznout si tvar stromečku

Vyříznout i větvičky

Každou větvičku zatočit

Z odřezků jsem vykrojila hvězdičku navrch stromečku

Upečeno

Dobrou chuť

I s nepovedenou hvězdou

No hlavně, že se to dalo jíst :D

Silvestrovské posezení 

Na všechny tyto výtvory jsem narazila na Pinterestu a Instagramu. Některé se mi povedly více, některé méně, ale chutnaly všechny dobře :D. Přidat jsem vám chtěla vše, i to nevydařené, abyste viděli realitu, že zkrátka ne všechny představy dopadnou na jedničku :D. Příště to ještě dopiluji. 

Zkoušeli jste někdy něco podobného?

16 komentářů:

  1. Hmm, vypadá to dobře, hezké nápady :) Jojo, hlavně, že chutnaly :D Mamka teď dělala šneky sladké - kokosové. Tak bych to chtěla taky zkusit. Myslím, že by byly dobré i skořicové. A slané jsou taky super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Mňam, to musí být fakt dobrota :).

      Vymazat
  2. Tvarovat z listového těsta jsem nezkoušela, ale moc mi chutná sladké i slané. Často z něj děláme šátečky a slané šneky, které jsou pak dobré jen tak, nebo třeba k vínu. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, tohle jsem viděla téměř všude a chtěla jsem to vyzkoušet, ale zase jsem se k tomu nedostala :-D Ale musím říct, že se mi to hodně líbí, je to kreativní. Ale nějak pořád nechápu, jak z toho ty stromečky udělat. Vidím ty proužky, ale nevím, co s nimi. Vezmu jeden a roluji ho, pak propíchnu špejlí, nebo jak? :D

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem z těch, co se jim tvé výtvory z listového těsta líbily. Já sama peču jen slané šneky plněné šunkou a nivou.

    OdpovědětVymazat
  5. Líbí se mi, jak jsi kreativní a zkoušíš nové věci :) Já sama mám listové těsto ráda, ale peču z něj především osvědčené klasiky - štrúdl, slané pizza šneky a tvarohové šátečky :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, mně baví experimentovat :). Listové těsto je na toto prostě parádní :).

      Vymazat
  6. Jéé ten velký stromeček je naprosto boží! Muž má také rád tyto výtvory z listového těsta, tak bych se mohla pokusit mu něco vytvořit :) Náhodou, vždyť hvězda i jako hvězda vypadá :D Ta byla na sladko ? :) My si na Silvestr připravili jen jednohubky a chlebíčky :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji <3. No ta hvězda měla vypadat jinak, zkusím to ještě někdy jindy :D. Jinak ano, je na sladko, potřená ochuceným oříškovým máslem :). To je nejlepší, chutná klasika :).

      Vymazat
  7. Ty stromečky jsou úžasné, hned bych sáhla po té sladké variantě. :D :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jsi šikulka :) s listovým těstem ráda pracuji :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️