pondělí 23. září 2024

Čokoládové sušenky

 Dnes mám pro vás recept na jednoduché čokoládové sušenky plněné domácí čokoládou. Já nedávala moc cukru, takže nejsou tolik sladké, můžete si tam ale případně cukru přidat více, to není nikdy problém. Každopádně jsou moc dobré a chutnaly i synovi :).

Potřebujete (na cca 10 ks)

Čokoládová náplň

  • 90 g smetany ke šlehání (30 % +),
  • 90 g hořké čokolády (70 % +),
  • špetka soli.

Sušenkové těsto

  • 110 g másla,
  • 40 g třtinového cukru,
  • 30 g moučkového cukru (použila jsem erythritol moučka),
  • 1 vejce,
  • 80 g mandlové mouky,
  • 50 g hladké špaldové mouky,
  • 70 g kukuřičného škrobu,
  • 20 g kakaa,
  • 2 g soli,
  • 3 g prášku do pečiva,
  • skořice,
  • rozdrcená nebo nastrouhaná čokoláda na obalení (cca 80 g, záleží, jak moc chcete čokoládové).

Nejprve si připravíme čokoládový vnitřek:

Smetanu se solí přivedeme k bodu varu a rozmícháme s čokoládou. Směs nalejime do silikonových formiček o velikosti cca 2,5–3 cm (skvělé jsou třeba ty na pralinky). Necháme alespoň 2 hodiny v mrazáku, ideálně si je udělejte den předem, ať tam jsou přes noc (ale jde to i po těch 2 hoďkách).

Čokoládu nasekáme nebo nastrouháme na malé kousky.

Máslo vyšleháme s oběma cukry do pěny, poté přidáme i vejce. Nakonec vmícháme prosátou směs mouk, škrobu, kakaa, soli, prášku do pečiva a skořice. Těsto zabalíme a dáme alespoň na půl hodiny odpočinout do lednice. Poté rozdělíme na 12 dílů (každý cca 45 g), rozmáčkneme na placičku a zabalíme do ní pralinku.

Nakonec obalíme v připravené čokoládě a pečeme na 180 °C cca 12–15 minut.

Čokoládová náplň

Naplníme placičku

Zabalíme do kuličky

Nasekaná čokoláda (já smíchala i s bílou)

Připraveno na pečení

Upečeno

Dobrou chuť

Mňam!

Máte rádi sušenky? Pečete si někdy doma i své? :) Já tady mám ještě jeden recept na klasické cookies.

4 komentáře:

  1. Už jsem dlouho žádné sušenky nepekla, asi naposledy loni levandulové a pak jsem ještě dělala něco jako Koka sušenky a Esíčka. Ty tvoje s čokoládovou náplní vypadají zajímavě

    OdpovědětVymazat
  2. Už dlouho jsem neměla domácí sušenky. Vypadají skvěle. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam, asi je budu muset upéct. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️