pondělí 19. července 2021

Máslové sušenky s čokoládou

Dnes se s vámi podělím o recept na máslové sušenky s čokoládou, které mi opravdu chutnaly a měly příjemnou konzistenci. Upozorňuji ale, ze nejsou moc sladké, takže kdo má rád sladší, ať raději přidá více cukru :D. Mně to takto naopak moc vyhovovalo a i přítel jich pár snědl, což ten zas sladí dost, tak se to asi dá nebo mi chtěl zkrátka udělat radost :D. Další možností je, že v sušenkách je opravdu hodně čokolády, tak ta tu chuť možná také vyrovnává :).

Potřebujeme (cca 28 ks)

  • 200 g celozrnné mouky
  • 200 g hladké mouky
  • 1 lžička kypřícího prášku
  • 1/2 lžičky soli
  • 210 g změklého másla
  • 200 g erythritolu
  • 2 vejce
  • 250 g hořké čokolády

  1. Nejprve si prosejeme obě mouky s kypřícím práškem a solí. Změklé máslo vyšleháme s cukrem a poté zašleháme obě vejce.
  2. Čokoládu si nadrtíme na malé kousíčky. Já použila jednu Lindt hořkou hruškovou (100 g) a 150 g hořké 85% čokolády.  
  3. Máslovou směs smícháme postupně s moukami a čokoládou a vypracujeme těsto, které zabalíme do potravinářské fólie a necháme minimálně 2 hodiny odpočívat v lednici. Ideálně si ho zpracovat den předem, nechat přes noc a ráno či dopoledne upéct k snídani.
  4. Po odpočinutí tvoříme malé kuličky, které trochu rozplácneme a poklademe na plech s pečícím papírem. Pečeme na 180 °C cca 10–15 minut.
Zabalíme a uložíme do ledničky

Příprava na pečení

Ještě zbývající porce do trouby

Po upečení

Dobrou chuť

Musím uznat, že se mi sušenky opravdu povedly, protože byly krásně měkké, rozplývaly se na jazyku. Což se mi nikdy u žádných jiných máslových nepovedlo, vždy byly tvrdé :D. Uchovávala jsem je v uzavřené dóze a v skvělém stavu takto vydržely ještě další 4 dny, pak už se snědly :D. Z této porce jsem upekla 28 kousků.

12 komentářů:

  1. Mňám, ty vypadají naprosto luxusně! Neposíláš ochutnávky poštou? :D <3 Já si myslím, že ta sladnost se s čokoládou skvěle doplňuje :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji <3. Klidně pošlu :D. Jo, to máš pravdu, je to dobrá kombinace: ).

      Vymazat
  2. Jéé, sušenky vypadají úžasně :) Já taky preferuji spíše sladší dobroty :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Ale čokoláda sladkost celkem zachránila :D.

      Vymazat
  3. Hmmm, to musela být mňamka :) Miluju čokoládu!

    OdpovědětVymazat
  4. Tyto typy sušenek mám hrozně ráda, miluji i zmrzliny, ve které jsou právě tyto sušenky, toho bych se ujedla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, n oto máš pravdu, takové zmrzky jsou boží :D.

      Vymazat
  5. Mňam! Hned se mi při pohledu vybavily americké cookies 😍. Sušenky peču hrozně ráda, hlavně na různé způsoby 🙂.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, sušenky jsou super v tom, jak jsou rozmanité :).

      Vymazat
  6. Sakra mňam, hned bych si je dala. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️