pondělí 12. července 2021

Jednoduchá houbová omáčka

 Protože už tu pomalu máme sezónu sběru hub, přináším vám velmi jednoduchý recept na rychlou houbovou omáčku. Já měla doma zbytek nasbíraných hub, ale v kuchyni se mi zrovna nechtělo trávit mnoho času a neměla jsem ani moc ingrediencí doma, tak vznikla tato rychlo-omáčka, která ale vůbec nebyla špatná :).

Potřebujeme

  • 1 cibuli (já ji zrovna neměla a ničemu to nevadilo)
  • cca 500 g hub
  • 1 kostku houbového bujónu
  • mletý kmín
  • sůl, pepř
  • voda
  • mouka na zahuštění
Nejprve si oloupeme a nakrájíme cibuli nadrobno, stejně tak houby. Poté je orestujeme a zalijeme vodou (zhruba 500 ml, já to dělala podle oka). Přidáme kmín, osolíme, opepříme podle chuti. Po chvilce povaření přidáme bujón a přivedeme k bodu varu. Pak už jen zahustíme moukou a můžeme podávat.

Někde pod omáčkou jsou knedlíky :D

Je to opravdu rychlovka v případě nouze nebo pokud se vám nechce trávit dlouhý čas v kuchyni :D.



10 komentářů:

  1. Omáčka musí být určitě moc dobrá, jen já bych to neocenila, houby totiž bohužel nemám vůbec ráda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé, já se těším na houbaření a houbovou omáčku :P :D

    OdpovědětVymazat
  3. Houby miluji a doufám, že teď na horách nějaké ulovíme. :)) Omáčka vypadá krásně, určitě vyzkouším. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přeji štěstí při lovu :). Děkuji moc, snad bude chutnat :).

      Vymazat
  4. Miluju houby! Zrovna včera jsem taky dělala omáčku, akorát ze žampiónů 🤗. Letos musíme vyrazit s přítelem někam na houby, protože mi všechny zásoby jak mražené tak sušené došly 😭😂.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je mám moc ráda :). Jé, tak snad se hezky povedla :). To chápu, třeba doplnit zásoby :D.

      Vymazat
  5. Týjo, musím vyzkoušet. Ještě mám nějaké sušené houby a už jsem dlouho z nich nevařila :) Děkuji za inspiraci <3

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️