čtvrtek 8. července 2021

Šumava – zřícenina hradu Helfenburg + rozhledna Haniperk

 Dnes mám pro vás tip na výlet na Šumavě :). Byli jsme tam letos na týdenní dovolené a hned první den jsme se rozhodli prozkoumat nejprve okolní krásy. Nechtěli jsme také nic náročného, protože zrovna v ten den bylo opravdu vedro, takže jsme spíše chtěli šetřit nás, ale hlavně psy. Podívali jsme se tedy ke zřícenině hradu Helfenburg a rozhledně Haniperk, které jsme měli za rohem :).

Vstupní brána na zříceninu

Vyrazili jsme už brzy ráno, aby nebylo ještě takové vedro. Skvělé je, že kousek od zříceniny se nachází parkoviště, které je bezplatné, a když jsme tam dorazili dříve, bylo i prázdné. Ale zase jsme u zříceniny byli ještě před otevíračkou, takže jsme si ji prolézt nemohli (není totiž zdarma veřejně přístupná). To nám ale moc nevadilo, pokochali jsme se aspoň zvenčí. Pak jsme si udělali ještě takový malý okruh zpět na parkoviště. Chvíli jsme šli lesem, ale poté následovala cesta, kterou jsme si trochu zkrátili pomocí pole, po kterém jsme šli :D.



Mapka našeho okruhu

Další zastávkou byla rozhledna Haniperk, která se nachází kousek od zříceniny (cca 15 minut autem). Parkoviště je opět zdarma a není daleko (2 km od rozhledny). My už tam ale byli v tom největším vedru, takže se nám šlo celkem blbě :D. Ještě když část cesty je na slunku, v lese už to bylo lepší. Na rozhlednu jsme vyšlápli bez psů, ale v pohodě by to zvládli, má totiž pěkné schody. Bohužel nemám fotku rozhledny, jenom výhledů, ty jsou ale krásné :). Třeba jde i pěkně vidět Temelín :). A rozhledna je také zdarma :).

Výhledy

V dálce Temelín

Přítel si vyfotil i kamaráda na rozhledně :D

Více už jsme tento den nestihli, protože to vedro nás zmohlo. Pak už jsme byli jen na chatě, kde jsme měli i bazének a kousek od ní i hasičskou nádrž, ve které se mohlo koupat. Tak jsme osvěžili psy i nás :D.

Skokani

Plavci

Ubytování bylo celkově velmi příjemné. Majitelé měli svůj baráček hned vedle, ale i tak jsme měli naprosté soukromí. Také chovají mnoho různých zvířat (slepice, mufloni, včely, kozy...), a tak jsme od nich na přivítanou dostali i domácí med a domácí vajíčka, což bylo velmi milé :).


14 komentářů:

  1. Na Helfenburgu jsem byla, je to krásné místo :) Ale překvapuje mě, že název rozhledny mi nic neříká, i když nepocházím daleko od ní :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona asi není moc známá, našel ji přítel v mapy.cz jako tipy v okolí :).

      Vymazat
  2. Výhled je opravdu krásný, hned bych vyrazila někam do přírody - snad se nějaký výlet podaří uskutečnit o víkendu. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Šumava je prostě nádherná 💚, ať člověk vyrazí kamkoliv 🙂. Pokud budete mít cestu okolo Libína, doporučuji zaskočit i na rozhlednu, je z ní též hezký výhled 🙂. Dárečky na přivítanou jistě potěšily 🙈, není nad domácí vajíčka 🤗.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, jsem ráda, že jsem se na ni konečně podívala :). Bohužel už jsme zpátky doma, ale děkuji za tip :). Domácí vajíčka jsou paráda 😍.

      Vymazat
  4. Jé, to byl hezký výlet, tohle já mám ráda :-) A hrady taky! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Podle fotek to byl pěkný výlet :) Také jsme dnes byli s přítelem na krátké procházce, když je tak hezky :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné, já prostě jsem velký milovník všech různých hradů, zámků i zřícenin, takže toto se mi jen tak neokouká. U nás dnes jen prší, tak jsme bohužel jen doma ale večer se chystáme do kina :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také miluji, hlavně ty zříceniny :). Tak kino zní taky super :).

      Vymazat
  7. Škoda, že jste se nedostali na zříceninu dovnitř, ale asi by se mi také nechtělo čekat :D Když je parkoviště zdarma, vždy to mile potěší, ale už je to spíš taková rarita :) Takovéhle domácí dárečky jsou nejlepší!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bývá spíš rarita, to máš pravdu :). To jsou, mile potěší :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️