pondělí 19. října 2020

Papita cheesecake

 K tomuto receptu se pojí pár drobných FAILů. Jednou jsem tak z nudy projížděla instagram a hledala inspiraci na pečení. Hned mě zaujal tento cheesecake. Tak jsem si řekla, že ho s menší úpravou zkusím upéct. Šla jsem do obchodu pro mascarpone. To neměli, ale měli v akci Philadephiu. Koukám na obal a říkám si, jestli není ochucená, když tam jsou nakreslené borůvky a ostružiny. Popis žádný. "Ale ne, určitě bude čistá!" Tak jsem ji sebejistě vzala. No samozřejmě byla ochucená. :D Ale i tak byl cheesecake chuťově dobrý. :D Tohle ovšem není vše z mých failů, zbytek se dočtete níže. :D

Potřebujeme:
Korpus:
200 g máslových sušenek
100 g másla

Náplň:
150 g mascarpone nebo philadephie (můžete zkusit mou ochucenou verzi nebo čistou. :D)
250 g měkkého tvarohu
200 g zakysané smetany
100 g bílé čokolády
1 vejce

Poleva:
70 ml smetany na vaření
150 g čokolády
1 a 1/2 balení lentilek (38 g balení)

Postupujeme:
Na korpus si rozdrtíme sušenky, máslo rozpustíme. Formu si vysteleme pečícím papírem a na dno nasypeme sušenky, které zalijeme máslem. Troubu předehřejeme na 180 stupňů a pečeme cca 10 minut. Poté vytáhneme.

Mezitím si uděláme náplň. Rozpustíme si bílou čokoládu, kterou po chvilce zchladnutí vyšleháme se zbytkem ingrediencí na náplň. Naneseme na rozpečený korpus a pečeme 30 minut na 180 stupňů. 

Po upečení a vychladnutí naneseme polevu. Tu si připravíme tak, že v kastrolu zahřejeme smetanu, v ní rozpustíme nadrobenou čokoládu. Po nanesení polevy na dort ještě dozdobíme lentilkami a necháme ztuhnout v lednici pár hodin.


Tak, aby toho nebylo málo, tak mi dosloužila dortová forma. Už nějakou dobu byla trochu špatná, blbě se zavírala a nechtěla někdy sedět přesně. No teď už to nešlo vůbec. Nechtěla dopnout až úplně na těsno, takže neseděla na podnose. Proto jsem ji podložila ještě plechem, jinak bych ji z trouby už asi nevytáhla bez toho, aniž bych rozbila celý cheesecake. :D

Představa

Realita :D

A ještě poslední perlička. Korpus se mi příliš nepovedl. Bohužel se mi úplně nedopekl a na některých místech se rozpadal. :D

14 komentářů:

  1. Škoda toho přehmatu v obchodě. Taky někdy hodím nějaké zboží do košíku a až doma koukám, co že jsem to vlastně koupila :D Každý máme někdy takové záseky :D Tvůj dortík nevypadá zase tak špatně, příště se ti určitě povede více, důležité je jestli byl dobrý chuťově :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyto přehmaty jsou nejhorší. :D Moc děkuji. :)

      Vymazat
  2. Každý den není posvícení jak se říká. :D Také se mi někdy nepovede pečení podle mých představ, ale aspoň se máme v čem zdokonalovat. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda každý den není. :D Myslím, že vždy je v čem se zdokonalovat. :D

      Vymazat
  3. Tak to vypadá mega roztomile :) Věřím, že příště se povede lépe :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Mňaaaaaaaam! :) Ten se ti opravdu povedl. Musím říct, že vypadá opravdu skvěle! Já si ho náhodou umím představit i jako dort pro dítě! :D

    OdpovědětVymazat
  5. to je dokonalý! papitu si pamatuji ještě ze školní kantýny na základce a udělat cheeesecake v tomto stylu by mě nikdy nenapadlo! moc se mi líbí ten nápad a někdy určitě vyzkouším :)

    Melissa Hartford | lifestyle & beauty UK blogger

    OdpovědětVymazat
  6. No ale teda na fotkách vypadá úplně dokonale! Vždycky na střední jsem si chodila papity kupovat o přestávce :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. :D Taky jsem si je kdysi kupovala. :D

      Vymazat
  7. Mně se zdá, že to je prokletí experimentů. Když jsem z něčeho nového takhle nadšená, hned se těch failů vyrojí víc než obvykle. :D Příště už to určitě půjde hladce, když se na vše psychicky připravíš. Výsledek ale stejně vypadá hezky, já na to úplně dostala chuť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice jsou to vždy nervy, ale člověk se tomu pak zasměje. :D Děkuji. :)

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️