středa 28. října 2020

Kynuté šneky (pudinkové a skořicové)

 Já miluji všechny možné záviny, šneky apod. Zbožňuji je jak v sladkém, tak i v slaném provedení. Nedávno jsem dostala chuť na sladkou variantu, chtěla zkusit udělat kynuté těsto, se kterým nejsem příliš velký kámoš. :D Tentokrát se mnou ale celkem kamarádilo, tak recept je na světě. :) Navíc mi tato varianta šneků nějak sednou k podzimnímu času. :)

Potřebujeme:
Těsto – kvásek
120 ml mléka
1 lžička cukru
1 kostka droždí

Těsto – celé
600 g hladké mouky
250 ml mléka
50 g cukru (erythritol) 
60 g másla
1 vejce + 1 vejce na potření

Náplně
Pudinková:
2 vanilkové pudinky
700 ml mléka
odměrka vanilkového proteinu (nemusí být - místo něj cukr)

Skořicová:
70 g másla
skořice, cukr nebo skořicový cukr

Postupujeme:
Nejprve si zaděláme kvásek. Mléko ohřejeme, aby bylo vlažné, rozdrobíme do něj droždí a smícháme se lžičkou cukru. Necháme ho 15 minut odpočívat.

Na celkové těsto smícháme kvásek s rozpuštěným máslem a zbytkem surovin a zapracujeme nelepivé těsto, které přikryjeme a necháme zhruba 1 hodinu kynout na teplém místě. Mezitím si připravíme vanilkovou náplň, aby vychladla.

Pudinky uvaříme podle návodu na obalu, akorát v menším množství mléka. Já místo cukru použila vanilkový protein. Necháme vychladnout. Na skořicovou náplň stačí rozpustit máslo.

Nakynuté těsto rozdělíme na 2 poloviny a každou z nich rozválíme do obdélníku na pomoučeném vále. Přesuneme na plech vystlaný pečícím papírem a naplníme vanilkovou náplní, zabalíme jako klasický štrúdl a nakrájíme na cca 1cm plátky. 

Druhou polovinu taktéž vyválíme, jako náplň potřeme rozválený obdélník rozpuštěným máslem a zasypeme skořicí s cukrem. Opět zabalíme a nakrájíme. Takto připravené šneky potřeme rozšlehaným vejcem, které můžeme ještě smíchat s trochou rozpuštěného másla, a necháme ještě 10 minutek odpočívat na plechu. Pečeme na 180 stupňů zhruba 15–20 minut.


Skořicová náplň

Pudinková náplň




15 komentářů:

  1. Tak přesně tohle je dobrota, na které společně se štrúdlem ujíždím nejvíc! :D Vypadají skvěle a úplně na dálku cítím tu vůni skořice. :))

    OdpovědětVymazat
  2. This looks so yummy!Great post!
    Have a nice day!
    xoxo

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem vyučená pekařka, skořicové šneky jsme dělali pravidelně na praxi, tento výrobek jsem vždycky dělala nejraději protože mě to moc bavilo :) Pudinkovou variantu jsem ještě nezkoušela, vypadá zajímavě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super, že tě zrovna skořicoví šneci tak moc bavili. :) S tím pudinkem nejsou špatní. :)

      Vymazat
  4. Taky je moc ráda dělám, hlavně z listového těsta

    OdpovědětVymazat
  5. Šneky bych už dlouho chtěla vyzkoušet, děkuju za recept! :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  6. Já se na skořicové šneky chystám jak dlouho! A teď mám v lednici listové těsto, tak jej využiji a udělám je! ňom ňom! :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Mňam, tak ty musí být výborné! Také mám nejradši šneky s pudinkovou náplní. Sama mám na ně na blogu recept :) Skvělý podzimní recept.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem po tvém receptu pokukovala. :) Děkuji. :)

      Vymazat
  8. Mňam, tohle by mě strašně chutnalo. Vypadají božsky.

    somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️