pátek 2. října 2020

Houbová omáčka se zakysankou

 Protože jsme při jedné procházce na horách nasbírali mnoho hub, rozhodla jsem se z nich vytvořit omáčku. A musím se s vámi o ní podělit, dokonce i mně chutnala, a to k sobě bývám dosti kritická. :D

Potřebujeme:
400 g hub
200 g zakysané smetany
4 lžíce másla
olej
1 houbový bujon
1 lžíce solamylu
sůl
kmín
pepř

Postupujeme:
 Houby očistíme a nakrájíme na malé kousky. V hrnci si rozpustíme máslo a na něm podusíme houby, podlijeme trochou oleje, aby se nepřipálily. Osolíme, opepříme, přidáme kmín a podlijeme 2 hrnky s vodou. Pak rozmícháme houbový bujon, přikryjeme pokličkou, ztlumíme plamen a dusíme cca půl hodinky. 

Poté si odebereme trochu uvařených hub a rozmícháme v odebrané trošce zakysanku s lžíci solamylu. Pak tuto směs nalijeme do hrnce a přivedeme k bodu varu.


Skvělá třeba s knedlíkem, ale špatné by nebyly třeba i noky. :)




20 komentářů:

  1. Já jsem zatím asi žádnou omáčku nedělala :D tak to budu muset zkusit, tahle vypadá dobře a jednoduše! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je taky příliš často nedělám. :D Je jednoduchá, snad bude chutnat. :)

      Vymazat
  2. Houby miluju, chutná mi z nich snad všechno! :D I tahle omáčka vypadá skvěle. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Super, z dovolené si vezeme hromadu hub, takže se tento recept určitě hodí :-)

    České trenýrky a ponožky

    OdpovědětVymazat
  4. hmmm ňamky to vypadá velice dobře jsem jediná, která jí houby :D

    OdpovědětVymazat
  5. Už se mi sbíhají sliny, jen to vidím. Já letos s houbami jsem na houby, tak si je asi budu muset někde sehnat a omáčku si uvařit :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Já houby miluju, bohužel přítel mé nadšení nesdílí :D Omáčka vypadá fakt luxusně! Úplně ji vidím s těma nokama a ještě bych přidala kuřecí maso :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj přítel je také nejí. :D Děkuji! :) S kuřecím by také nebyla špatná. :)

      Vymazat
  7. Tak snad sis pochutnala :) Já se přiznám, že hřiby nemusím, a ani smetanové omáčky, takže pro mě toto jídlo není :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá dobře, akorát že nejím houby, tak ji asi zkoušet nebudu, ale vypadá fakt lákavě. :D
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
  9. MŇAM! Já naprosto miluju houby a i tyhle typy omáček, i když si je zas tak často nedělám. Ale v pátek jsem dělala houbové rizoto z domácích hub a taky jsme si doma pochutnali :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je miluji, i když je často nevařím. :D Mňam, to musela být také dobrota! :)

      Vymazat
  10. To vypadá božsky! Hihihi.... prý Medvěd bude zítra vařit! *evil* (jde mu dát odkaz)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️