středa 7. října 2020

Závin s makovou a ořechovou náplní

 Měla jsem chuť na sladký závin. Chtěla jsem zkusit své vlastní těsto a kupodivu se celkem povedlo a podobalo se listovému. Za náplně jsem zvolila mák a ořechy a výsledek se povedl. :) Ale nečekejte nic hodně sladkého, cukru jsem dala malinko, takže kdo má rád sladší, doporučuji do náplní přidat více gramáže sladidla. :)

Potřebujeme:
Těsto
320 g polohrubé mouky
150 ml mléka
1 žloutek
1/2 sušeného droždí
50 g změklého másla

Maková náplň
100 g mletého máku
30 g cukru 
150 ml mléka

Ořechová náplň
100 g mletých ořechů
30 g cukru
150 ml mléka

+ 1 vejce na potření

Postupujeme:
Nejprve začneme těstem. Smícháme si všechny ingredience a vypracujeme jemně lepivé těsto, které zakryjeme utěrkou a dáme na teplé místo na 40 minut kynout.

Než nám tětso trochu vykyne, připravíme si náplně. Z uvedených ingrediencí uvaříme makovou i ořechovou náplň zvlášť a necháme vychladnout.

Po vykynutí těsta ho rozdělíme na dva rovné díly. První dál rozválíme na pomoučené desce troškou hladké mouky. Přesuneme na plech vystlaný pečícím papírem a naneseme první náplň. ohneme si okraje ze všech stran a zabalíme. To samé uděláme i s druhou půlkou a druhou náplní.

Zbylý bílek si smícháme ještě s jedním vejcem a potřeme jimi oba dva záviny. Pak už jen pečeme na 180 stupňů přibližně 20 minut.



Všechny strany jsem sehnula, abych se vyhnula vytečení náplně.




Akorát mi trochu popraskaly. :/ Chuťově byly ale dobré. :)







20 komentářů:

  1. Mňam, ten ořechový bych si dala hned! :))

    OdpovědětVymazat
  2. Domácí listové těsto jsem ještě nikdy nedělala. Ten tvůj závin vypadá báječně, poseldní dobou mi děláš svými recepty jen samé chutě :D

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to mňamózně! Zkusila bych oba :) Nám před dvěma dny donesla sousedka makový koláč, že prý ho upekla moc, no to byla dobrota :) Mohla by takhle péct častěji :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Tak ten bych si také dala. :D Hlavně vše z druhé ruky chutná nějak lépe. :D

      Vymazat
  4. No mňaaaam, ten musím zkusit. Jen sem vždy přijdu, sbíhají se mi sliny. :D
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
  5. Koukám, že na blozích se teď hodně vaří. Super, super, budu sem chodit pro recepty. :D Zrovna ořechové záviny můžu.

    OdpovědětVymazat
  6. Zbožňuji záviny plněné čímkoliv. Ale nejvíc nejspíš jako jablkový štrůdl nebo na slano s uzeným a zelím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak štrúdl si musím rychle udělat, teď mám na něj chuť. :D

      Vymazat
  7. Mňam, ořechové záviny sice úplně nemusím, raději si dám oříšky samotné ale mák? Ten můžu pořád a všude, ten prostě miluju! A už jsem ho dlouho neměla, protože přítel ho nejí, ale možná bych si mohla udělat nějaký menší závin jen pro sebe 😍

    OdpovědětVymazat
  8. to vypadá úžasně! hned bych ochutnala! s ořechovou náplní záviny naprosto miluji a připomíná mi to dětství, asi zkusím taky takový udělat během podzimu :)

    www.melissahartford.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  9. To vůbec nevadí, že popraskaly. Hlavně, že chutnaly a podle fotek vypadají mooc dobře! Maková náplň je snad moje nejoblíbenější :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️