středa 21. října 2020

Ostrava – Landek Park

 Jako holka, která má Ostravu hned za rohem, jsem si nemohla nechat ujít prozkoumat kousek jejich atraktivit. V některých částech už jsem samozřejmě byla, ale teď vyhledáváme více místa, kde se může chodit také s pejsky. Což se zrovna ve velkoměstě moc nevyhledává, ne?

Landek Park býval dříve dolem a dnes se na jeho území nachází vzdělávací, historický a kulturní areál. Kdysi byste tady našli nejstarší ostravskou šachtu, tedy Důl Anselm, který v současné době představuje největší hornické muzeum v České republice. Bývají v něm samozřejmě prohlídky zpřístupněné turistům, ale ty my neabsolvovali protože jsem byli se psy. Prošli jsme si akorát areál a ani tak jsme si nepřišli příliš ochuzeni.


Do parku máte přístup zdarma. Z venkovních expozic si můžete prohlédnout např. vlak na fotce nebo části strojů, které jsem vám také vyfotila. :) Dále se dostanete do dob lovců mamutů, kteří zde za dávných času pobývali.







Kromě toho park nabízí další řadu využití. Např. pet friendly camp, minizoo, family gym, bufet, bistro i havířskou hospodu a spoustu dalšího. :) Okolní les nabízí procházky, po kterých máte umístěné informativní tabule se zajímavostmi okolí. :)






Můžete dojít k rozhledně Landek, kde se pokocháte výhledem na tu úchvatnou Ostravu. :D Jestli si v této větě necháte "sarkastický podtext" to nechám na vás. :D Já ji i přes ty hnusné kouřové komíny mám přece jen ráda. :)













Landek Park se nachází u soutoku řek Odry a Ostravice. Vede přes něj pěkná cyklostezka okolo řeky. :) My využili poprvé možnost sdílených kol a část cesty zpět do hlavní části parku jsme projeli na kolech i se psy. :D 


Tento výlet jsme si moc užili. Líbí se mi, že se člověk dozví kus historie tohoto průmyslového města. I když jsme tedy vše navštívit nemohli, i tak to pro nás bylo určitě obohacující. Např. díky informativním tabulím v lese jsme zjistili, že bylo opravdu velké množství šachet v celém tomto okolí. :)


16 komentářů:

  1. Tak to musí být super! Moc se mi líbí ti mamuti, dinosaury celkově mám ráda :) Skvělé je i to, že prohlídka parku je zdarma. Fotky pěkné, pejsci opět vypadají spokojeně 8-)

    OdpovědětVymazat
  2. Interesting post and amazing photos! Please check out my newest post as well))

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá opravdu pěkně :) ale Ostravu mám hodně daleko :D
    One Loving Girl

    OdpovědětVymazat
  4. super nápad na výlet ale mam to dost z ruky :D

    OdpovědětVymazat
  5. Tam jsem taky byla! Už je to teda rok, ale pořád si na to dost vzpomínám... akorát nám úplně nevyšlo počasí, sice nepršelo, ale byla zima a celkem hnusně no. Škoda, je to tam pěkné :D Super fotky!

    lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, že počasí nevyšlo. :D Děkuji. :)

      Vymazat
  6. To je nádhera, ale asi si to nechám ujít, mám to doooost daleko. :D
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
  7. Tenhle park neznám, ale vypadá to tam hezky a super, že jste si výlet užili! :)

    OdpovědětVymazat
  8. No výhled teda stojí opravdu zaprd :D Jinak areál je pro mě úplně neznámý, tak až pojedu k Ostravě, tak aspoň vím, kam se můžu podívat :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️