pátek 16. října 2020

Východ nebo západ slunce?

 Něco vám o sobě prozradím. Patřím mezi ty lidi, kteří miluji přírodu, hory, lesy a všechno s nimi spojené. Už si bez procházek v tomto prostředí nedokážu představit život. Naplňuje mě to, dodává energii, povzbuzuje pozitivní mysl. A k tomu patří i východy a západy sluníčka.

Máte také rádi pozorování oblohy? Jako malá holka jsem ráda lehávala do trávy a koukala na nebe. Hledala jsem obrázky ve volně se plynoucích mracích, fascinují mě také bouřky s blesky (ale to jen z domu, v lese či na horách se bojím. :D). V noci se koukat na hvězdy. Nejhezčí jsou právě někde v horách, kdy na ně až tak moc nezasahuje osvětlení z města. A pak je tu to naše krásné a teplé slunce.

Přijde mi, že východ i západ slunce jsou si v mnohém podobní. Víceméně mají skoro stejné zbarvení, akorát jdou každý opačným směrem. Ale přesto je na obojím něco autentického se svým vlastním kouzlem. Teď nevím, jak přesně vyjádřit myšlenku, abyste mě pochopili, ale rozdílem také je, že východ si musíte "zasloužit" jiným způsobem než západ.

Začneme západem. Mrkneme se na informaci, v kolik hodin v určený den zapadá sluníčko. Vyjedeme na vytyčené místo k našemu pozorování s požadovaným předstihem, v klidu si uděláme pohodlí a kocháme se. Je to nádhera, co se týče pohledu, tak i atmosféry. Krásně zbarvené nebe a postupně se schovávající sluníčko za obzor. Záleží, jak dlouho u západu vydržíme a zpět se vracíme buď ještě v šeru, nebo ve tmě. 

Východ je trochu jiný. Ale postup v začátku zůstává stejný. Zjistíme, v jaký čas ten den slunce vychází. Pak už se nám pozice mění. Jdeme spát s nařízeným budíkem. Musíme vstát dříve (také hodně záleží, jestli jdete pozorovat východ slunce v létě nebo zimě) a vyrazit s předstihem a konkrétní místo. Takže tady je první změna, nejprve jdete po tmě a v přítmí a teprve pak se postupně rozednívá.









Nevím proč, ale u východu mám větší pocit, že si ho musíte zasloužit. Přece jen vstát třeba dříve, než byste museli, probrat se a vyjít. Ale podle mě to za tu krásu stojí! Má to své kouzlo. Oboje samozřejmě, ale nevím proč, východ mi přijde ještě více kouzelnější. :)

Co vy, chodíte rádi pozorovat slunce? A co máte radši, východ nebo západ? :)

16 komentářů:

  1. Páni, skvělé fotky! Taky ráda hledám v mracích obrázky :) Nevím, jestli mám radši východ nebo západ slunce.. ale asi západ slunce v létě. Mám někde v počítači fotku mého pejska a za ním zapadající slunce :) Taky si vzpomínám, jak jsme si v létě s dědečkem dali deku na trávu a pozorovali padající hvězdy. Krásné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Obrázky na obloze je parádní zábavička. :) To musí být krásná fotka! <3 Hvězdy jsou také boží na pozorování. :)

      Vymazat
  2. Já jsem jasně na západy! Líbí se mi víc a navíc na východy nejsem schopna vstát a tím si je tlik neužiju.. Holt ranní ptáče ze mě nebude..

    OdpovědětVymazat
  3. Tak musím přiznat, že západy ani východy sluníčka nijak zvlášť nesleduji, ale má to své romantické kouzlo :) Tvoje fotky se mi moc líbí, jsi šikovná fotografka!

    OdpovědětVymazat
  4. Taky miluji pozorovat východy a západy slunce, je to magické :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  5. Hezké zamyšlení :) Nikdy mě nenapadlo nad východem slunce takto přemýšlet, ale musím se přiznat, že východ mám také radši, asi na mě působí pozitivněji, že něco nového začíná.. :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, něco nového začíná.. U západu zas něco končí. :)

      Vymazat
  6. To je krásný ♥ Já se přiznám a na východ a západ nikdy nechodíme účelně. Většinou je to jen milý bonus k nějaké procházce nebo výletu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné fotky :) Ja mám skôr asi radšej západ slnka, neviem, pôsobí to na mňa tak upokojujúco, že ďalší zvládnutý deň je za nami :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  8. Miluji jak západy tak východy! Moc se ti ty fotky povedly :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️