čtvrtek 15. července 2021

Šumava – vrchol Poledník a Prášilské jezero

 Mám pro vás další tip z naší dovolené na Šumavě. Tentokrát jsme se z Prášil vydali nahoru na vrchol Poledník a zpět to vzali kolem Prášilského jezera. A výlet to byl moc fajn, tak si promasírujte tlapky a jdeme na to :).

Naše cesta začínala v městečku Prášily. Parkovišť tam mají mnoho, protože je to turistická oblast, akorát si teda zaplatíte za zaparkování. Pak jsme se vydali po červené turistické trase směrem k Frantovému mostu s tím, že kolem Prášilského jezera půjdeme po cestě zpět (v původním plánu to bylo obráceně, ale přítel to spletl, ale ve výsledku to takto bylo mnohem lepší :D). Trasa byla ze začátku moc pěkná, ani ne do kopce a hezky lesíkem kolem Prášilského potoka :).








Od Frantova mostu jsme změnili barvu trasy na zelenou a pokračovali až k Poledníku. Tady už začal kopec a místy nám dával zabrat, ale zvládli jsme i v tom vedru :D. Občas jsme potkali zase nějakou vodu, takže psy se mohli napít i trochu svlažit. Lidí jsme moc nepotkávali, jen občas, asi kvůli tomu vedru, dále že jsme šli dopoledne a v pracovní den.




Na vrcholu se nachází rozhledna, která ale nyní byla zavřená, protože se opravuje. Je tam ale stále příjemné posezení ve stínku u velkých dřevěných lavic, kde teda bylo hodně cyklistů (okolo jsou cyklotrasy). Výhledy z vrcholu si užijete také, ale co mě zarazilo, tak jak jsou všude okolo posekané stromy. Vypadá to tak smutně.




Foto kousek od rozhledny

Rozhledna z dálky

Ještě jednou rozhledna blíž

Zpět dolů jsme chtěli jít okruh po červené turistické trase kolem Prášilského jezera až k auto do Prášil. Bylo ale velké vedro a Hanysek nejen, že nemohl, ale sedřel si také obě zadní tlapky, tak chudák tak tak šel. A červená je právě i cyklotrasa, takže šutry, které mu nedělaly dobře. Zkrátili jsme si proto cestu a šli loukou a lesíkem. Sice to byla trochu horší trasa, protože občas se člověk musel dost prodírat mezi stromy i bahnem, ale zase nikdo po ní nešel a Hankovi se šlo dobře :). Došli jsme až k jezeru.

Prášilské jezero


Tady už bylo hodně lidí, ale na chvíli jsme si odpočali, psi se napili a dále už jsme šli po té červené trase až k autu.


Kámoška u cesty :D

Mapa naší trasy

Přikládám vám ještě mapu naší zkrácené trasy. I tak má 15,5 km, takže jsme si trochu mákli, ještě ve vedru :D. Ale stálo to za to, protože to bylo moc krásné :). Akorát chudák Hanysek to odnesl a další den raději odpočíval :D.

14 komentářů:

  1. Šumava vypadá nádherně! Sama jsem tam ještě nebyla, ale moc bych ráda, snad se mi brzy vůbec poštěstí, dostat se nějak domů... Máme u nás opravdu nádhernou přírodu, ta se mi asi nikdy neokouká a naše jehličnaté lesy mi hrozně chybí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam také byla poprvé :). Držím palce, aby poštěstilo <3. Příroda je krásná, to ano :).

      Vymazat
  2. Ježiš já miluju, jak takhle cestujete s pejskama! :D Na Šumavě jsem byla několikrát, je to tam krásný, ale upřímně jsem už tak dlouho nebyla na nějaké túře že nevím, jestli bych zrovna tuto trasu dala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, oni jsou jak naše děti :D. Já tam zase byla letos poprvé :D. Určitě ano :).

      Vymazat
  3. Krásné momentky, jako vždy! :) Já na Šumavě ještě nikdy nebyla, ale určitě bych tam někdy ráda jela :) Ale máš pravdu, že ty posekané stromy vypadají smutně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem tam byla poprvé :). Určitě se ti to podaří, se tam podívat :).

      Vymazat
  4. Strašně hezké fotky! Fotíš božsky.

    OdpovědětVymazat
  5. Obdivuji Tě, že to zvládáš i během těhotenství. Mě bych těch 15 km dalo zabrat i normálně :D Rozhlednu z fotek znám, škoda, že se zrovna opravuje :) Určitě to byl krásný výlet :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi je to tím, že jsem na to byla zvyklá už před těhu :D. Povedl se :).

      Vymazat
  6. Ach ta nádherná příroda všude kolem! Prostě kouzlo Šumavy 💚 Na Poledníku jsme nebyli, ale mám to místo na seznamu 😅.

    OdpovědětVymazat
  7. Opět povedené fotky, pejsci vypadají maximálně spokojeně! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️