středa 4. října 2017

Bavorsko

Nedávno jsme v zeměpise měli písemku z Alpských států. Když jsem se na ni učila, vzpomněla jsem si na školní zájezd před 2 roky do Bavorska. Byl přesně touhle dobou, a tak vám napíšu další článek z mých cest. Tentokrát ale ne po Česku.


Pamatuji si to přesně. Začátek Října, pondělí ještě ve škole, ale večer už se vyjíždělo. Jelikož se jelo přes noc, aspoň jsme cestu v autobuse zaspali. Hned z rána jsme dorazili na naši první zastávku k největšímu bavorskému jezeru Chiemsee. Byla v plánu plavba lodí, která nás dopravila na ostrov Herreninsel, kde jsme prošli krásný park k zámku Herrenchiemsee (ty názvy jsou fakt úžasné), nazývaný též "Bavorské Versailles".



Jezero Chiemsee



Herrenchiemsee

Ještě ten den jsme navštívili město Salzburg, kde se narodil Mozart. Takže nás neminula prohlídka jeho rodného domu (ale jen z venku), samozřejmě procházka historickým centrem města, viděli jsme také pevnost Hohensalzburg a prozkoumali nádherné zahrady zámku Mirabell. 


Mirabell

Výhled na Hohensalzburg

Msto bydliště Mozarta

Další den byla v programu procházka k Hitlerovu "Orlímu hnízdu". Sice nám počasí moc nepřálo, mlha nás trochu zklamala, protože jsme neviděli ten krásný výhled, ale i tak se mi to líbilo. Ta příroda vypadala opravdu krásně. Odpoledne se konala exkurze solných dolů, kde jsme se museli obléct do monterek a pak jsme jeli důlním vozem, byla možnost i sklouznutí se po velké skluzavce a já samozřejmě neodmítla. Poté už jen prohlídka likérky, kde dospělí měli možnost ochutnávky (mně ještě tehdy nebylo 18 let), ale suvenýry jsem odtamtud odvezla.





Orlí hnízdo

Likérka

Poslední den zájezdu jsme se po snídani vydali do hlavního města Bavorska, tedy Mnichova. Opět jsme prozkoumali památky města, měli možnost nakoupit si suvenýry. Pak proběhla návštěva Olympia parku a muzea BMW a Allianz arény.






K večeru jsme vyrazili zpátky do Česka.
Během zájezdu jsme byli ubytování v městečku Sankt Wolfgang hned u břehu jezera. Krásný výhled! A i z pokoje. Zájezd opravdu stál za to a ráda jsem si na něj takhle zavzpomínala. Přiznám se, že jsem si všechny názvy nepamatovala a musela jsem kouknout na nápovědu. Ale vizuální dojem v sobě nosím pořád.


Tak snad jsem Vás trochu navnadila na Bavorsko. Většina lidí si asi řekne, že tohle místo je nudné, není ani tak známé jako Anglie, Francie... Ale není to pravda, je to opravdu krásná oblast v blízkosti Alp a stojí za to, ji navštívit.

1 komentář:

  1. A já si hned říkala, jak seš dobrá, že si to i po dvou letech takhle dobře pamatuješ! :D Já si cizí názvy zapomenou většinou hned potom, co si je přečtu/uslyším je :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️