pondělí 14. října 2024

Slaný kešu krém

Tento recept jsem vyzkoušela na základě toho, že jsem podstoupila 30denní eliminaci lepku a mléčných výrobků. Hledala jsem tedy různé alternativy a varianty jídel, které můžu jíst. A mňam, tento slaný kešu krém mě naprosto dostal!

Potřebujete

  • 1 hrnek (cca 140 g) namočených kešu oříšků (aspoň 6 hodin – jsou pak krásně měkké),
  • 4 lžíce lahůdkového droždí,
  • 1 lžička soli (podle chuti),
  • 2–4 stroužky česneku (taky podle chuti),
  • 1 lžíce citronové šťávy,
  • čtvrt šálku vody (podle požadované konzistence),
  • 1/4 lžičky kurkumy (nemusí být),
  • volitelně podle chuti nejrůznější bylinky, pepř nebo chilli. 

Namočené kešu scedíme a vložíme do mixéru i s ostatními ingrediencemi kromě vody. Mixujeme a postupně přidáváme vodu do požadované hustoty. Následně dochutíme podle sebe. Skladujeme v lednici.

Tento krém se hodí jako dip k zelenině, šunce, k avokádu atd. Má takovou sýrovitou chuť, ale je zcela veganský.

Děláte si doma nějaké dipy? :)

1 komentář:

  1. Já mám asi kešu moc ráda na to, abych je rozmixovala :D (podobně to mám s malinami, ze kterých nikdy nepeču, ale vždycky je sním jen tak ;-)). Pokud si dělám nějaký dip, tak většinou ze zakysané smetany. A loni jsme v rámci nadúrody švestek dělali z nich dělali čatní

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️