středa 22. srpna 2018

Sama proti sobě

Holky. Dívky. Ženy. To jsme prostě my, stále nespokojené samy se sebou. No holky neříkejte, že jste někdy nebyly s něčím na sobě nespokojené. Věřím, že každá žena alespoň jednou v životě chtěla na svém těle něco změnit! Ale proč to tak strašně chceme? Proč se nám to tak nelíbí? Vždyť jsme se takhle narodily, tak nás příroda vytvořila, tak proč pořád chceme něco jiného?
Longmont Massage Therapy » A journey to self-love.
Vím, že na toto téma je na internetu poslední dobou článku habaděj. Ale ve mně se prostě zrodila tato myšlenka a chci ji ventilovat do světa tady na svém blogu. Chci se k tomuto tématu vyjádřit také a chci sem sdělit i své pocity a myšlenky. SEBELÁSKA. Oblíbené téma, ale je to opravdu velmi důležité slovo, které v sobě nese poselství spokojenosti.


Teď vám řeknu něco o sobě. Přece jen se takové články dobře čtou, když se dozvíte, jakou spojitost má určité téma s osobou, která se k němu zrovna vyjadřuje.
Já jsem jen obyčejná holka. Nijak výjimečná, ale přesto jedinečná. Tohle jsem si ale hodně dlouhou dobu neuvědomovala. Svůj vzhled jsem začala řešit asi někdy ve 12 letech. Do té doby jsem prostě byla spíše takový holkokluk. Vyrůstala jsem v prostředí plném kluků, v rodině nemám žádnou sestru ani sestřenici, pouze všechny v chlapském pohlaví. Nosila jsem po nich oblečení, stříhali mě nakrátko. Lidé si mě pletli s klukem a mně to bylo jedno. Vlastně mi to vyhovovalo, cítila jsem se "drsně". Chodila jsem i na karate, ovšem pouze do 10 let. Pak jsem začala tancovat, takže jsem už začala být více "holčičí". V těch cca 12 letech jsem začala řešit svou postavu a celkově vzhled. Nikdy jsem nepatřila mezi ty hubené holčičky, vždy jsem byla spíše kulatější. A to mi samozřejmě začalo vadit a já si připadala tlustá, i když jsem nebyla. A tak začala dráha anorexie. I když jsem si prošla tímto obdobím a přibrala zase na zdravou váhu, stejně mi vždy něco vadilo. Pak mi připadalo, že už mám zase velká stehna, že mám tlusté ruce. To ale není vše, chvíli mi vadil velký nos, pak moc dlouhé prsty na rukou, že mám velkou velikost bot, že nemám rovné vlasy, že mám malá prsa... A tak můžu pokračovat donekonečna. Vždy se něco najde. Ale vidíte tu chybu? Pořád jen hledáme to špatné a neumíme najít to dobré.


Proč jsem si nikdy neřekla, že sice nemám krásné modré oči, ale zato mám úžasně tmavé hnědé a velké oči. Že mám krásné dlouhé řasy, plné rty, hezký úsměv. Díky cvičení se mi i zformoval a zakulatil zadek, za který jsem vděčná. Ale tohle jsem si dříve nikdy neřekla. Vždy jsem viděla jen to špatné a došlo mi, že takhle to nejde. Vždyť i to "špatné" je přece krásné a my ženy jsme každá krásná tělem i duší. Není nic pěknějšího, než spokojená dívka, ze které vyzařuje spokojená duše, to je ten magnet k opravdové kráse. No a co, že zrovna TY nemáš tak dokonalé vlasy. Musíš si uvědomit, že pro někoho dokonalé být můžou, vždyť každému se líbí něco jiného.


Nikdo není dokonalý. Ani já. Ale mám se ráda!
Nemůžeme být pořád samy proti sobě, ale naučit se přijmout se takové, jaké nás osud stvořil. A pokud se nám na sobě něco nelíbí a jde na tom zapracovat, tak to prostě změňme! Ať jsme spokojenější. Musíme se o sebe starat, pečovat o svou duši i tělo. Ale věci, které změnit nejdou bychom se měly naučit přijmout a mít se rády. Vždyť o tom to je!


Proto jsem ráda, že už jsou na internetu různé projekty k sebelásce. Velmi se mi líbí například projekt ZaNormalniHolky od nádherné pihaté Kristýnky, která je mou velkou inspirací! Momentálně mám rozečtenou její knížku "Bez filtru", kterou doporučuji všem holkám, které se nedokážou pořád přijmout. Jen palec nahoru pro takové projekty, o tomto by se mělo mluvit pořád, ať si to všechny mladé holky i starší ženy uvědomují stále dokola. Hodnota ženy totiž není o tom, jak vypadá, ale o tom, jak krásná se cítí a takovou ji vnímá i okolí! :) Neměly bychom se stydět za své chyby a bojovat samy proti sobě! Ano i na mě občas přijdou myšlenky, že bych chtěla to a to... Ale už jsem se víceméně naučila se mít ráda taková, jaká jsem :) Navíc každý má opravdu jiný ideál :) A taky jsem neskutečně vděčná za to, že můžu chodit, cvičit a netrápí mě (klepu) žádné velké zdravotní potíže!

Neříkám, že na sobě nemáme nijak pracovat, že se máme přestat hýbat a začít se ládovat k prasknutí u televize, když se přece máme rády, takové jaké jsme. Jde o to, ať si právě uvědomíme, že tělo máme jen jedno, tak si ho musíme vážit, dávat mu jen to nejlepší a dělat to, co nás naplňuje!

7 komentářů:

  1. Krásný článek Teri ♥♥ Já si to také pořád snažím vtlouknout do hlavy, ale zatím se mi to moc nedaří :/ Je to prostě boj se sebou. A těžší to snad být nemůže. Nejhorší je, že já se třeba k zrcadle vidím tlustá, jenže když jsem pak s kamarádkami, vždy jsem většinou ta, která vypadá jak párátko, stojí to zaprd.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji <3 To strašně nerada čtu, vždyť podle fotek jsi krásná a už vůbec ne tlustá! Chápu, že v zrcadle se holka někdy opravdu vidí tlustší, to znám, ale je potřeba pořádně otevřít oči:) Aspoň, že mezi kamarádkami to vidíš:) Musíš ten boj vyhrát, nenech se porazit blbými myšlenkami a ideály "krásy":)

      Vymazat
    2. Já vím, opravdu se snažím :) Moc děkuji za podporu ♥

      Vymazat
  2. Teriii! Strašně ti děkuji za tenhle článek! Protože mám to úplně stejně. Do teď se nemám ráda. Ale také k tomu mám důvod. Od malička mě šikanovali kvůli rezavým vlasům, utahovali si ze mě a ze sestry, že jsme dvojčata, říkali různé vtípky. Měla jsem toho dost a obarvila si vlasy. Měnila jsem sama sebe kvůli toho, že se mi každý smál, že mě nikdo neměl rád takovou, jaká jsem. Dnes už ale po tolika letech, mám ty, kteří mě mají rádi. A já to nevidím, vlastně by se dalo říct, že přehlížím. A každou pochvalu odmítám tím, že to není pravda.

    Když jsem si tohle přečetla, myslím, že odpovědi změním z „Nene, to není pravda." na „Děkuji!"

    Krásný, krásný článek! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje kamarádka je zrzka a miluje to:) Zrzek není moc a hodně kluků to oceňuje, holek naopak závidí. Je mi líto, čím sis prošla, protože si to rozhodně nezasloužíš! Ale je dobře, že už máš kolem sebe lidi, kteří tě mají rádi:) Vždy bude někdo, kdo se bude snažit druhého ponížit a ublížit mu... Ale musíme se mu jen usmát a přestat ho poslouchat, důležité je, abychom milovaly samy sebe:) Jsem ráda, že ti článek aspoň trošičku pomohl! :) <3

      Vymazat
  3. je to hrozný. když si pak člověk uvědomí kolik toho najednou vyplová ze všech stran, jak se každá druhá snad nemáme rády, ale dokud tu nebyl instragram, a další sociální sítě, nijak se to neřešilo, protože nebyly takové přehnané rádoby ideály krásy, a každý se nesnažil prezentovat rádoby dokonalost na internetu. ale každý si spokojeně víceméně fungoval a žil, chodil ven s kamarády, a nemusel řeišt, co tahle koza postovala na instagramu, jak je tamta vyšpulená, a jak je vychrtla, a najednou se kazda s kazdou zacala srovnavat a je to tady. velka nesebelaska, a nenavist sveho těla no je to šileny, co za kolotoč to spustilo. snad to nekdy skončí. A nebudou mit male holky vzory v tom, v čem je maji dnes.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel doba sociálních sítí náš život dost ovlivňuje. Každý zveřejňuje jen ty nejdokonalejší fotky, ty šťastné střípky ze života a problémy nechává mimo kameru. Potom se sledující cítí smutní, že nemají tak dokonalý život. To znám taky, a i když je to občas těžké, snažím se na to dívat jinak. Hledám inspiraci, ale vím, že si taky mohu udělat takovou fotku, když najdu pravý úhel nebo dobrý program na úpravu fotek. :)

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️