úterý 7. srpna 2018

Medovník

Už dloouho jsem chtěla vyzkoušet nějakou zdravější verzi medovníku, ale nikdy jsem nebyla schopná se k tomu dokopat. Ten den už ale konečně nastal a jsem velmi ráda za toto rozhodnutí, protože chutnal fakt skvěle! Tak tady máte recept. :)

Potřebujeme:
Pláty:
320 g mouky
60 g proteinu (já dala příchuť skořice, ale pokud nemáte, tak lze nahradit moukou)
1/2 kypřícího prášku do perníku
60 g medu
perníkové koření
skořice

Krém:
250 g měkkého tvarohu
150 g bílého jogurtu
skořicový cukr
50 g mletých ořechů

Posypka:
20 g mletých ořechů

Postupujeme:
Smícháme si mouku, protein, kypřící prášek, koření, skořici. Pak ke směsi přidáme med a vytvoříme těsto.

Z těsta si vyválíme na podmoučené ploše plát a z něj vykrojíme stejně velká kolečka (já k tomu použila talíř). Ze zbytků vyválíme znova plát a opět vykrajujeme, dokud nám to množství těsta dovolí. (Mně vyšly 3 pláty + 1 menší na rozdrobení)

Pak je dáme do trouby na 10-15 minut na 180 stupňů. (Já musela nadvakrát, na jeden plech se mi vešly 2 kolečka). Na plech dáme pečící papír, aby se nám kolečka nepřipekla.
Mezitím si připravíme krém smícháním tvarohu, jogurtu, cukru, ořechů a dáme ho vychladit do ledničky. Pláty se nám mezitím upečou.

Až trochu zchladnou, vždy na jeden natřeme krém a přiklopíme dalším plátem. Když vše navrstvíme, nezapomeneme potřít i okraje, abychom na ně mohli dát posypku.

Posypku vytvoříme rozdrcením menšího plátu, který smícháme s mletými ořechy. Pak už jen dáme na náš medovníček.

Ten pak dáme vychladnout na pár hodin do ledničky a můžeme podávat!


Energetická hodnota na celý dort:
9 900 kJ
137 g bílkovin
306 g sacharidů
z toho 78 g cukrů
50 g tuků

Na 1/8 dortu:
1 355 kJ
18 g bílkovin
44 g sacharidů
z toho 10 g cukrů
7 g tuků

Není nejdietnější, ale je zdravější. :)








2 komentáře:

  1. Já Tě obdivuju za fotorecept, mě se s tím nikdy nechce dělat :D Medovník vypadá úžasně!! Myslím, že je s kaloriema na tom ještě lépe, něž nějaký kupovaný a hlavně má plno živin :) Už jsem dlouho žádnej nedělala, miluju medovník :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi většinou nechce, ale u tohohle jsem na to měla náladu :D Děkuji moc!:) To je pravda!:)

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️