pátek 14. září 2018

Turistický deník

Máte rádi cestování? Já ano! A strašně bych si přála procestovat celou Českou republiku! Je tu tolik nádherných míst, která stojí za to vidět! Doufám, že si to během života splním! Ale teď bych vám chtěla představit jednu turistickou vychytávku právě po České republice, ale i Slovensku, trochu Polsku, Německu a s špetkou Norska. :D Ta vychytávka je turistický deník!


Tuto věcičku jsme s kamarádkou objevily, když jsme byly ve druháku na školním výletě ve Frenštátu pod Radhoštěm. S třídou jsme šli na výšlap a nahoře nás s kámoškou v kapli, kde prodávali různé suvenýry, zaujaly právě tyto deníky. V blízkosti byla naše třídní učitelka a vysvětlila nám, o co jde. Její syn totiž tento deník má taky a bláznivě sbírá turistické vizitky. :D
No po vysvětlení jsme neodolaly a deník si pořídily taky! A teď vám vysvětlím, o co jde já. :)



Jedná se tedy o deníček, do kterého sbíráte turistické vizitky z různých míst po republice a i v některých zahraničních státech, jak jsem zmiňovala na začátku. Vizitky by standardně měly stát 12 Kč, ale už se mi i stalo, že mě někde ošidili a prodávali je za 20 Kč, i když by neměli. Seznam míst, kde se vizitky dají koupit, je uvedený na začátku deníku, ale občas se to může i lišit, protože se přidávají nová místa nebo na některých místech máte i více druhů dané vizitky, tedy můžete si vybrat, který obrázek se vám líbí nejvíce. Popřípadě pokud se tam po čase vrátíte, můžete si koupit tu samou vizitku, ale s jiným obrázkem.


Kromě toho, že si vizitku nalepíte do deníku, můžete si k tomu něco napsat či si tam natisknout razítko z daného místa. Já si tam vždy píšu datum, s kým jsem tam byla, jaké bylo počasí, ohodnocení místa pomocí hvězdiček. Je to vlastně i takový památníček, občas si deníčkem listuji a vzpomínám na výlety. 


Je super, že k vizitkám je vždy i taková menší nálepka, kterou si nalepíte vzadu do deníčku (jsou tam k tomu určené stránky) a když nasbíráte celou stránku, můžete ji vytrhnout, poslat a něco vyhrát. Já osobně jsem to ale ještě neudělala. A ještě jeden bonus k vizitce, a to další malá nálepka, kterou zase nalepíte vepředu v deníku, kde je přehled navštívených míst.


Líbí se mi, že mají občas i takové různé speciální vizitky jako jsou výroční, vánoční, ČD apod. Jinak je najdete na různých místech, hory, známá místa, města, památky, ZOO... Je toho hodně.


Mně osobně se tento deník moc líbí, stojí myslím 50 Kč a když už vám dojdou stránky, jednoduše na každém turistickém místě si můžete koupit další, třeba i v jiném designu. Baví mě sbírat tyto vizitky. Navíc, pokud byste někde byli a vizitky tam třeba nenašli, můžete si je doobjednat přes internet. Samozřejmě si tak můžete objednat i místa, kde jste vůbec nebyli, ale to pro mě ztrácí smysl. Já tam chci poctivě jen vizitky z míst, kde jsem vážně aspoň jednou v životě byla. :)

Webová stránka deníčku je ZDE

Líbí se vám takový deník? Máte taky nějaké cestovatelské vychytávky na vzpomínky? :)



8 komentářů:

  1. O turistickém deníku slyším poprvé :) Nápad se mi líbí. Můj brácha akorát kdysi sbíral turistické známky a měl jich opravdu hodně :)
    Elle about everything

    OdpovědětVymazat
  2. To je úplne úžasný nápad a myslím, že aj prepracovanie je pekné. :) Keby som mala viac času určite by som sa do toho pustila. :)

    OdpovědětVymazat
  3. oh, tak to je extra super denníček! ten by sa páčil môjmu milému, ktorý mal teraz narodeniny a ja stále preňho nemám darček... a toto je skvelá vec priamo preňho! vďak za tip! ♥.

    THE WORLD BY KEJMY | @LADY_KEJMY.

    OdpovědětVymazat
  4. Jééé, to je bezva! My teda s přítelem na výletech sbíráme "fotky". Že všude kde jsme si uděláme nějakou památeční fotku, aby to dané místo nějak vystihovalo :) Když jsme na zámku, tak se vyfotíme před tím, v kině se vyfotíme s plakátem nebo popcornem a tak... K tomu máme náš vlastní deník, kam si naše zážitky píšeme :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, fotky jsou taky super!:) Tento nápad mi už taky dlouho leží v hlavě, jako ty fotky v deníku:)

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️