neděle 21. dubna 2019

Velikonoční mazanec nekynutý

Když jsou ty Velikonoce, připravila jsem si pro vás recept na něco typického k tomuto svátku. Většinou jsem mívala klasický kynutý mazanec od babičky (který miluji!), ale už ho pár let nepeče, tak jsem se rozhodla zkusit něco sama. Jelikož jsem se nechtěla plácat s kynutým těstem, vznikl tento tvarohový kámoš.

Potřebujeme:
250 g tvarohu
150 g másla
130 g cukru
2 vejce + 1 vejce na potření
5 lžic mléka
500 g hladké mouky
1/2 kypřícího prášku
rozinky naložené v rumu

Postupujeme:
Rozinky si naložíme do rumu a dáme do ledničky aspoň na 2 hodinky (ideálně přes celou noc). K přípravě těsta si nejdříve rozpustíme máslo, které pak v míse smícháme s cukrem, vejci, tvarohem, mlékem a odlevem rumu z rozinek. K této vymíchané směsi pak přidáme mouku, kypřící prášek a rozinky. Vypracujeme si těsto, ze kterého vytvarujeme mazanec. Ten dáme na plech s pečícím papírem, potřeme rozšlehaným vejcem a pečeme na 180 stupňů 15 minut, pak ztlumíme na 160 a ještě dalších 40 minut.

Po rozkrojení

A pořádné velikonoční hody k snídani

Jedna verze z celozrnné mouky :)

Dobrou chuť!

10 komentářů:

  1. Tvarohový mazanec určitě někdy vyzkouším. My se stejně jako v předchozích letech drželi tradice a měli klasický kynutý.
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný recept, cokoliv co je s tvarohem mám moc ráda, těsto je vždy pěkně vláčné :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ten je :) A ještě když je s tvarohem. Recept ukládám a snad brzo vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  4. Další recept co určitě zkusím! Vypadá to hezky a líbí se mi, že není potřeba milion ingrediencí. Děkuji za tip na další dobrutku :)

    Angellyca

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, ten vypadá skvěle :) Také jsem letos pekla tvarohový, ale teda bez másla, které jsem nahradila řepkovým olejem a řeckým jogurtem :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️