pondělí 22. dubna 2019

Velikonoční beránek

Dnes máme Velikonoční pondělí, a tak vám opožděně ještě přináším jeden recept. Jedná se tedy o Beránka. Takže kdo by si chtěl ještě opožděně upéct, může zkusit. :D

Potřebujeme:
Těsto:
130 g hladké mouky (já dala špaldovou)
125 g másla + na vymazání formy
20 g vanilkového proteinu (lze nahradit cukrem)
30 g cukru
2 vejce
1/2 kypřícího prášku
5 lžic mléka
trochu rumu
rozinky
nasekané oříšky

Poleva:
100 g čokolády na vaření,
100 g másla

lentilky
kokos

Postupujeme:
Nejprve si rozpustíme máslo. Smícháme mouku, protein, cukr a kypřící prášek. V druhé misce smícháme máslo, mléko, rum a vejce. Suchou část přidáme k mokré, promícháme a přidáme ještě rozinky a oříšky. Kdyby bylo těsto moc husté, přidáme mléko. Formu na beránka si vymažeme máslem a vlijeme do ní těsto. Pečeme na 180 stupňů 30 minut.

Polevu připravíme rozpuštěním másla a čokolády ve vodní lázni. Tou pak potřeme vychlazeného beránka, dozdobíme lentilkami a kokosem. Necháme ho vychladit v ledničce.




EDIT 2021

Na svou formu jsem přidala trochu více gramáže v surovinách (zhruba o 30 g více), ale trochu je poupravila. Rozinky jsem namočila předem v rumu a přidala kakao s perníkovým kořením. Dále jsem vytvořila ještě krém, kterým jsem beránka promazala.

Krém
1 balení vanilkového pudinkového prášku
400 ml mléka
30 g vanilkového proteinu (nebo něčeho na oslazení)
50 g másla
125 g měkkého tvarohu

Uvaříme si klasický pudink (oslazený proteinem nebo cukrem) akorát v menším poměru mléka (400 ml). Sundáme z plotny a ještě do horkého vmícháme máslo. Necháme vychladnout a poté smícháme s tvarohem.

Upečený beránek

Rozkrojíme a pomažeme

Promazaný beránek

Hotový beránek


A my si jako dát nemůžeme a budeš ho s námi jen fotit?

Fakt nemůžu ani koštnout?

Tak já vám přeji krásné Velikonoce a také dobrou chuť :).

20 komentářů:

  1. Já velikonočního beránka už neměla spoustu let - doma ho nepečeme, ani nemám formu.

    OdpovědětVymazat
  2. Ale aký krásny ti vyšiel. Ja robim uz 20 rokov a stále vysiel. Drzala som sa jedneho receptu ale bol taky suchy a nikto okrem mna ho nechel jest. Ale bol krasny. Tohto roku som skusila novy recept nieco podobne ako mas ty ale nevyslo. Odpadla mu hlavicka. Tak sme ho nedali na vystavu ale zjedli ešte pred Velkou nocou. Aj o tom su sviatky 😂😂😂.
    No ten tvoj je úžasný a krásny
    A hlavne chutny hned by som si dala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zas měla ale málo těsta, takže byl takový křivý :D Ale ono je stejně hlavní, že chutná! :D

      Vymazat
  3. Ten se ti moc povedl:) To mamka dnes pekla zombie beránka, chudák totiž z půlky zůstal ve formě:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ale byl křivý :D Tak ale hlavně, že se to spapalo :D

      Vymazat
  4. Velikonočního beránka pečeme pravidelně a mám ho moc ráda :) povedl se ti ♥
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
  5. Musím se přiznat že já nikdy nic podobneho nepekla... Ale jak to tak vidím,budu muset taky vyzkoušet. Moc se povedl :)

    Angellyca

    OdpovědětVymazat
  6. Téda koukám, že jsi přidala dost receptů za tu dobu, co nějak nestíhám obíhat blogy :) Krásně se Ti povedl! Já pekla zdravějšího beránka loni, letos jenom tvarohový mazanec :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky tolik nestíhám :D Děkuji moc:) Tak to super, já oboje no :D

      Vymazat
  7. Aaa, tvé recepty vypadají vždy tak jednoduše! <3 Krása! A výsledek je luxusní, mňam!! :-)
    Lola-J.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Jé tak tenhle beránek vypadá skvěle a snadno :) Škoda, že už je po Velikonocích, jinak by jsme ho určitě měli na stole :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, bylo ho opravdu jednoduché udělat:) Třeba příště:)

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️