pátek 28. srpna 2020

Bojová plemena = zlý pes

 Přináším další článek na zamyšlenou v psí tématice. Dneska se chci trochu vyjádřit k názoru, že když lidé vidí bojové plemeno psa, hned si automaticky myslí, že to bude zlý pes. Ale to přece nemusí být vždy pravda.

Upřímně, nikdy jsem se o bojová plemena psů zvlášť nezajímala. Psy miluji, ale má láska prahne především k ovčákům a jiným rasám. To neznamená, že jsem si nevšimla, že je v dnešní době celkem v módě pořizovat si různá bull plemena. A také jsem postřehla, že mnoho lidí tyto rasy hned odsuzují a nesnáší.

Já jsem se k tomuto plemeni dostala náhodou. Můj pes je malý voříšek a absolutně nevíme, z čeho může být. Máma křížená už byla a otec neznámý. Ale také teď už nějakou dobu žiju s pitbullem, tedy ne úplně čistým pitbullem, ale je ho v něm požehnaně. Já tedy neměla v hlavě vrytý názor, že jsou bull plemena zlá, mám ráda každého psa. Jen mě tento názor trochu rozčiluje, protože to absolutně není pravda!

Každý pes může být hodný nebo zlý. Každý je jiný, má trochu jinou povahu. Jasně, některá plemena jsou charakteristická určitými rysy a mají sklony k některým vlastnostem, ale to je jako byste řekli, že každý člověk je automaticky zlý nebo hodný. A u psa hodně záleží, jak s ním pracujete a vychováváte ho. 



Sice tito pejskové mohou na pohled působit děsivě, ale ve skutečnosti mají právě úžasné sklony. Když bulíka pokáráte, je z toho smutný, tváří se ublíženě, protože nerad způsobuje svému páníčkovi zlost apod. Zbožňuje každému olízat celý obličej. :D Dokonce miluje děti! Musíte na jeho výchovu být ale rázní, protože právě, když se mu nebudete věnovat, bude si dělat, co chce a bude nadřazený. Takže to chce pevnou ruku, vůli a hlavně také lásku. Když se rozdovádí, může působit rozzuřeně a zle, proto to chce naučit psa, aby vás hned poslechl a uklidnil se, což oni opravdu dokážou.

Každopádně bych bull plemena hned automaticky neřadila k těm zlým psům. Vždy mějte na vědomí, že většinou za zlé chování psa můžou majitelé. To máte vidět, když třeba ty dva naše psy venčím. Každý se strachem pozoruje bulíka a přitom ten by se nechal sežrat a roztrhat od jiných psů a ta malá potvora Amy řve pomalu na každého. :D

10 komentářů:

  1. Taky mi přijde, že tady na těch fotkách vypadá strašně hodně a mile ♥ Podle mě je chování psa odraz jeho majitele a zlý pes může být i nějaké malé plemeno, u kterého by to člověk vůbec nečekal.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají moc spokojeně, rozhodně bych o nich neřekla, že jsou zlí. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotky, určitě nevypadají, že by byli zlí. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky a máš pravdu, žádné plemeno není čistě zlé a naopak i u jiných plemen se mohou najít velmi agresivní psi (často je to ale i chyba výchovy, bohužel). My máme fenku německého ovčáka a údajně někdo z jejích sourozenců před lety zaútočil na malé dítě... a nevím, jestli to to dítě vůbec přežilo :(

    lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Je na tom hodně, že většinou za chování můžou lidi a výchova. :/ Snad přežilo :/

      Vymazat
  5. Tohle je fakt k zamyšlení.. protože my máme německého ovčáka, a taky 2,5 letého chlapečka. A jsou prostě skvělá dvojka. Aidě je už 12 let, ale je naprosto v pohodě, takže kromě toho, že hůře vidí, je zdravá. Nikdy malýmu nic neudělala, a já věřím, že ani neudělá. Prostě to vím. Jsem s ní od štěňátka, vychovala jsem jí, takže má mojí plnou důvěru. ALE, ve vesnici máme známého, ten má malé děti, čivavy, a neustále řeší, že ty čivavy na děti útočí. Kamarádka má kokršpaněla, 4 letou holčičku a protože ten pes jí kousnul, byť přes bundu, šel pryč - k její mámě, která bydlí sama v bytě. A další případ, u nás ve vesnici mají ANATALOSKÉHO PASTEVECKÉHO PSA a je to ten nejhodnější a nejhezčí pes co sem kdy viděla :D a je to prej hroznej trhač a jde po krku a bla bla.. Prostě všechno je to o výchově a souhlasím s tebou, že žádné plemeno není předurčeno být zlé, nebo hodné. Povahu mu "vybere" vždycky člověk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za komentář a jen to potvrzuje opravdu to, že nezáleží na rase :). Jsem ráda, že si toho všímá více lidí :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️