pondělí 9. září 2024

Sýrová roláda

 V jednoduchosti je krása, což je pro mě momentálně s dvěma malými dětmi motto číslo 1 :D. V kuchyni mě stále moc baví tvořit , jen to chce spíš nějaké rychlovky, což je přesně i tato sýrová roláda. Hodí se jak jen tak na doma, tak i na nějakou oslavu pro hosty. 

Potřebujete

  • plátkový sýr (počet podle velikosti plechu),
  • lučina/žervé/tvaroh,
  • volitelně šunka/salám,
  • volitelně bylinky, koření,
  • sůl, pepř.

Sýr rozložíme těstě vedle sebe (klidně i trochu přes sebe) na plech s pečicím papírem do obdélníku. Pak plech se sýrem vložíme do vyhřáté trouby na 180 stupňů na cca 5–10 minut, zkrátka počkáme, až změkne. 

Mezitím si vytvoříme náplň smícháním všech ingrediencí. Tou potřeme vychladnutý sýr a vše svineme do rolády.

Necháme do druhého dne ztuhnout v lednici.

Pak už jen krájíme na kousky a vychutnáváme ještě s nějakou zeleninou.


Máte rádi takové slané občerstvení? :)

6 komentářů:

  1. Sýrovou roládu jsem před lety dělávala docela často právě jako občerstvení na oslavy. Ještě jsem přidávala červenou kapii - buď na kostičky zamíchanou do náplně nebo jsem proužky položila na kraj, takže při zamotání byly ve středu rolády. Vypadá to hezky na pohled

    OdpovědětVymazat
  2. Slané občerstvení si moc ráda dám :) Jak pořád dělám buchty, tak ráda udělám obměnu =D Děkuji za super tip

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle roládu dělá často babi na oslavách a já ji mám moc ráda. Je to takové vděčné, co sní skoro každý :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhle roládu jsme před pár lety hodně dělávali na Silvestra, úplně jsem na ni zapomněla 😃🙈

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️