pondělí 17. prosince 2018

Vánoční víkend – 1. část

Další článek do série vánoční články, navíc i cestovatelský, to já ráda. Konečně jsem se podívala do zahraničí na trhy. Mám ráda naše české, ale chtěla jsem vidět i nějaké zahraniční a volba spadla na Vídeň! Navíc jsem se po dlouhé době chtěla vidět se svou spolubydlící ze střední, takže jsem pěkně v pátek po práci vyrazila vlakem na Moravu! A ráno s ní do Vídně!


Plánovaný odjezd byl v 7:00. Jely jsme s cestovkou, i s kamarádčinou mamkou, tetou a kamarádkou od její maminky. Den předem mi cestovka volala, že se odjezd posouvá na 8 hodin. Tím líp pro nás, mohly jsme si déle pospat.
Večer jsem vlakem dorazila ke kamarádce na Jižní Moravu, tak to jsme už jen prokecaly a šly spát. Ráno mírně sněžilo, takže jsme měly pěknou vánoční atmosféru. Na místo odjezdu jsme dorazily s předstihem (málem si spletly autobus) a pak vyrazily směr Vídeň! Naivně jsme si myslely, že se budeme snad v autobuse učit, no jenom jsme kecaly a kecaly! :D








Do Vídně jsme dorazili kolem půl 11. Rozhodli jsme se, že nebudeme chodit s průvodkyní, ale obejdeme si vše sami. S průvodkyní jsme se jen dostali s Dómu sv. Štěpána a já si hned vzpomněla na maturitu. :D Tak jsme vyrazili směrem na zámek Belvedere. Nejprve jsme si mysleli, že se tam asi bez koupi vstupenky nedostaneme. Ale po zeptání na pokladně jsme zjistili, že zahradou až k trhům, které byly u zámku, můžeme jít zdarma. Tak jsme se prošli, udělali nějaké fotky a dali si první zastávku na trzích. Dali jsme si punč, nějakou dobrotu a vyrazili k dalším trhům.








Došli jsme ke Karlovému náměstí, kde byly další pěkné trhy. Tam jsme to ale jen prošli a vydali se na metro, odkud jsme jeli na nejznámější a asi i nejkrásnější trhy u Radnice. Přišel na řadu další punč do botičky, kterou jsme si i na památku nechali! Dali jsme si zase nějakou dobrotku a jely metrem už k místu, kde nás měl čekat autobus, i když jsme měli ještě hodinku čas. Všichni jsme byli promrzlí, tak jsme si chtěli sednout ještě někde do kavárny na kávičku a padla volba na Starbucks, protože všude jinde bylo opravdu plno. A pak už jen cesta zpátky, která byla naplánovaná s odjezdem v 5 odpoledne, a tak se i plán dodržel.









Celou dobu ve Vídni nám sněžilo, což bylo sice pěkné k vánoční atmosféře, ale občas se opravdu špatně šlo, když vás štípal sníh v očích. Všude to byl samý Čech, šli tam vážně slyšet nejvíce. Ale jinak se mi Vídeň líbila, nikdy jsem v ní nebyla a s vánoční tématikou nebyla vůbec špatná. Určitě bych se tam chtěla ještě někdy podívat, a to v teplejším počasí a projít si i jiné památky a tak. Každopádně výlet se mi moc líbil. :) Jídlo mají opravdu dobré, některé dobroty převzali od nás, ale stejně tak obří koblihy a pečivo, to je boží! :D

První část článku je tedy tato a druhou zase příště. Tohle je sobotní den, v neděli byl ještě jeden vánoční výlet. :)

Byli jste někdy ve Vídni? A co vánoční trhy v zahraničí, máte rádi? :)



12 komentářů:

  1. Ve Vídni jsem na trhy ještě nebyla, ale vypadá to tam kráásně, jak je nasněženo :) Snad některý rok napravím ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Na Vánoce jsem ve Vídni byla naposledy tak ve dvanácti, takže si to moc nepamatuji, ale chtěla bych se tam určitě podívat zase. Ty botičky jsou boží:)

    OdpovědětVymazat
  3. Vánoční atmosféru jste měli díky sněhu pěknou, i když asi na dlouhé procházení ve městě zima úplně ideální není. Já vánoční trhy nevyhledávám, na žádném zahraničním jsem nebyla, jen na pár tuzemských víceméně náhodou (třeba loni ve Znojmě), v Praze si většinou zajdeme na chvilku nějaký menší. Dneska jsem byla na chvilku na svařáku na Kampě (kde je fakt jen pár stánků) s kolegy z práce (máme to tam kousek).
    Vánoční výlet nám nevyšel - plánovali jsme Mariánky, ale byla jsem nachlazená, tak jsme to vzděli. Snad nám to vyjde v lednu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zajít si na svařák a punč s blízkými je taky super:)

      Vymazat
  4. To musel být krásný zážitek! Vánoční Vídeň bych taky ráda někdy viděla, zítra mě čeká pouze Praha :D Ale i tak to bude určitě krásné, těším se :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Praze jsem zase nebyla já :D Určitě je úžasná:)

      Vymazat
  5. Máš vážně krásné fotky Terezko!♥
    Vánoční Vídeň je nádherná ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Letos jsem tam byla už po druhé :) Koukám, že jsi ochutnala taky ten ořechový pletenec, či jak to nazvat. Mě moc chutnal O:) A to sněžení muselo být nepříjemné, tomu teda věřím :/ Ale aspoň to mělo tu správnou atmosféru ♥

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️