středa 12. prosince 2018

Rumové kuličky

Konečně jsem si našla čas vyzkoušet nějaký vánoční recept na cukroví. Každý rok peču s babičkou, ale letos jsem chtěla udělat i něco sama. Tak jsem začala něčím opravdu jednoduchým, ani to není na moc velkou dávku, jen takovou menší, protože přece jen peču také pořád s babčou. :)

Potřebujeme:
80 g piškotů
30 g čokoládového proteinu (pokud nemáte, tak 30 g piškotů)
10 g kakaa
30 ml mléka
15 ml rumu
30 g kokosového oleje (nebo másla)

čokoládová/karobová poleva či čokoláda na vaření na obalení
strouhaný kokos na obalení

Postupujeme:
Piškoty si rozdrtíme, nejlépe ručním mixérem rozmixujeme. Pak k směsi přidáme protein, kakao, rozpuštěný kokosový olej, rum, mléko a vytvoříme směs, kterou aspoň na hodinku necháme odležet v ledničce.
Poté vytáhneme a vytvoříme kuličky. Roztavíme si polevu či čokoládu (můžeme do ní přidat trochu másla nebo kokosového oleje), ve které kuličky pořádně namočíme ze všech stran (já si pomohla párátkem, vždy jsem kuličku nabodla a pomocí párátka namočila v čokoládě) a pak hodíme do misky, ve které máme strouhaný kokos (to už sundáme z párátka a kuličky v kokosu pořádně vyválíme). Noa to je vše! Pak skladujeme v ledničce, na balkóně nebo někde, kde je chladno. :)

Je to opravdu jednoduché. Není toho ani moc, takže kdo chce více kuliček, stačí si upravit množství. :)







12 komentářů:

  1. Super super! :-)
    Já budu dělat klasické hnízda a pak ještě jedny nepečený z alkoholem! :-)
    A pak taky klasicky falešnej marcipán. Pravý nemůžu kvůli alergii na mandle,tak si to nahrazuju takhle. :-)

    Hlava v knihách

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hnízda chci taky zkusit:) Mňam, falešný marcipán zní skvěle:)

      Vymazat
  2. Skvělý tip na cukroví :) Zrovna pečeme a vymýšlíme co budeme dělat i za nepečené cukroví :) Tak tenhle recept rádi vyzkoušíme :)

    OdpovědětVymazat
  3. To mi připomíná, že je možná už na čase začít s cukrovím.. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Klasické kuličky děláme každý rok, všichni je u nás mají moc rádi. Bezlepkové cukroví jsem zatím nezkoušela :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky nikdy nezkoušela, až letos kvůli přítele:)

      Vymazat
  5. Tak já plánuji dělat klasické, ale i bezlepková verze vypadá dobře. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já dělávala různé nepečené kuličky kdysi dávno, když jsem bydlela ve dvougarsonce, kde byl jen dvouvařič a žádná trouba. Teď z nepečeného dělám vosí hnízda, kokosový salám a ovocné hrudky. Jinak peču lety prověřené oblíbené druhy

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️