pátek 11. ledna 2019

Chůze je základ

Chůze. Přirozená věc, která je pro naše tělo neskutečným benefitem. Pohyb pro lidi představuje velmi důležitou roli v životě, a na to bychom neměli zapomínat. Když už nás nebaví tolik cvičit, aspoň zařazovat pravidelné procházky. Ty naše zdraví lépe udrží ve správném chodu.


Měli bychom správně nachodit 10 000 kroků denně. To je zhruba 7 km. Nebudu lhát a sama s tím mám někdy problém. Od té doby, co nosím fitness náramek, který mi počítá kroky a našlapané kilometry, mám přehled o tom, kolik toho za den ujdu. A někdy se až zděsím, že jde najít tak málo kroků. Jsou ale i dny, kdy je to velké číslo rychle pryč.


Obzvlášť v dnešní době je dobré se zaměřit hodně na to, abychom se nějak hýbali. Existuje už mnoho sedavých zaměstnání, lidé jsou líní, jezdí všude autem či MHD, doma sedí u televize a nic nedělají. Což je ovšem škoda, protože pohyb nás namotivuje, dodá energii a radost do života. Já osobně miluji procházky v přírodě. To je něco, co mě nabijí.


A co takhle vyléčit procházkou špatnou náladu? Nasaďte sluchátka na uši a běžte se projít do lesa. Nebo vytáhněte ven kámošku a při procházce spolu vše proberte. Ony přijdou nějaké endorfiny jen z toho pohybu.


Udělejte něco pro sebe, pro své zdraví a dobrý pocit. Zkuste zařadit alespoň více chůze, pokud víte, že máte málo pohybu. Vaše tělo i mysl vám za to budou vděční. Vystupte si o zastávku dříve, zajděte se projít s přítelem, kamarády. Pokud máte psa tak s ním na velkou procházku. (to je teď velké lákadlo pro mě, chodit s Amy na pořádné procházky.)



Uvidíte, že se budete cítit lépe. Jistě, člověk by si měl občas i nějak zasportovat či zacvičit, ale už jen tou chůzí tělu pomůžete. :) Ještě když toho ujdete hodně a svižně. :) Já se třeba teď snažím co nejvíce chodit, mám třeba ráda i procházky s mou mamkou po městě, to vždy najdeme kilometrů! :D Pak i nějaké aktivní dovolené či výlety, chůze je pro mě nejlepším pohybem. :)

Chodíte rádi na procházky? Co si myslíte o chůzi? Máte ji rádi? :)


15 komentářů:

  1. Chodím na procházky moc ráda, hlavně se psem a do přírody, to je boží relax. Ale ráda se projdu i po městě nebo tak, mám při tom čas nechat si projít hlavou spoustu myšlenek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Procházky jsou boží:) Jasně, kdekoliv, příroda, město.. :)

      Vymazat
  2. Thank you for your very interesting report! )) xx

    OdpovědětVymazat
  3. Já cíleně na procházky nechodím, ale chůzi mám ráda :) Docela často i radši jdu pár zastávek pěšky, než abych jela MHD :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Akorát jsem se vrátila z pravidelné procházky v lese co máme téměř za domem ! :D Snažím se chodit co nejvíc, jsem na to poměrně zvyklá, jelikož jsem X let dělala servírku, takže těch 10 000 kroků za den nikdy nebýval problém :D No, až do teď, tak se to snažím alespoň trochu vynahrazovat právě procházkami :)

    Zrovna jsem přemýšlela, že potřebuju trošku ten pohyb přidat, tak si asi udělám nějakou "10 000 steps a day challenge" :D

    Jinan přítel je angličan, takže pochází z toho města, kde bydlím :D A já tu normálně pracuju :))

    www.adele-daily.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je dobře, že jsi zvyklá tak chodit:) Ta challenge zní dobře :D Ahá, tak to je super!:)

      Vymazat
  5. Taky mám fitness náramek :-). V týdnu toho ale zas tak moc nenachodím (snažím se o 7500 kroků), ale dovolené trávíme turistiky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale i 7500 je dobrých:) taky kolikrát nemám ani těch 7000 :D Takže pohyb máš:)

      Vymazat
  6. My chodíme pořád, se synem, s Riguš...chůze je nejpřirozenější pohyb a myslím, že už pěkně z těch MHD, aut a moderního života lenivíme.

    U mě na blogu probíhá soutěž o balíčky Dermacol, tak budu ráda i za tvou účast.

    Měj se fajn,
    ByGabra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel lenivíme no.. Je dobře, že chodíte:) Kouknu na soutěž:)

      Vymazat
  7. Pro mě 10k kroků nejsou problé, protože ve své práci se nachodím ažaž.

    OdpovědětVymazat
  8. Taktéž jsem až díky náramku, který mi počítá kroku, zjistila, že některé dny mám problém nachodit určitý počet kroků. Je pravda, že je to ve dnech, kdy pracuji nebo dělám věci do školy. Ale právě tyto čísla mě pak 'donutí' jít na procházku. Další dny nemám problém a naopak kroky přibývají ani nevím jak :) Každopádně na procházky hodně ráda chodím s naším psem, on to ocení a já udělám něco pro sebe :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️