pondělí 18. května 2020

Drobenkový koláč s mákem

Nedávno jsem zkoušela TENTO koláč a opravdu mi hodně zachutnal. Proto bych se s vámi chtěla podělit o recept, já si ho opravdu jen o ždibec upravila, ale přikládám zdroj receptu, není to můj výmysl. :)

Potřebujeme:
Těsto:
300 g polohrubé mouky
150 g másla
100 g moučkového cukru
kůra z jednoho citrónu
1 lžička kypřícího prášku
1 lžíce mléka

Náplň:
750 ml mléka
130 g krupicového cukru
100 g másla
250 g tvarohu ve vaničce
1 vejce
150 g mletého máku
150 g krupičky
2 lžíce rumu

Postupujeme
Máslo si necháme změknout. Poté ho vyšleháme s cukrem, nastrouhanou citrónovou kůrou. Přidáme mouku, kypřící prášek a zpracujeme těsto. Rozdělíme ho v poměru 2:1. Větší část vytlačíme do pečící formy vystlané pečícím papírem a dáme do ledničky i s druhou, odloženou částí.

Mléko, cukr i máslo dáme na sporák a počkáme, než se nám máslo rozpustí. Poté po trochách přidáváme mák smíchaný s krupičkou a vaříme do husté kaše. Necháme vychladnout a připravíme si tvaroh s vajíčkem, který pak přidáme k vychladlé kaši i s rumem.

Náplň dáme na korpus ve formě a rozdrobíme na ní zbytek těsta. Pečeme 40 minut na 180 stupňů.






6 komentářů:

  1. Nikdy by mě nenapadlo dát do makové náplně krupičku :) Já si teď hodně oblíbila makovou náplň dělat bez vaření. Přidávám tam namočené datle, přesnídávku a koření. Člověk to už ani nemusí sladit, ale každý podle chuti, žejo :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě předtím právě taky ne, ale s tou krupicí je ta náplň fakt super. :) To je pěkný tip, děkuji. :)

      Vymazat
  2. Vyzerá chutne :) Milujem kombináciu maku a tvarohu

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️