neděle 31. května 2020

Slovensko – Megoňky, kamenné gule

Výlet na Slovensku, ale nedaleko hranic s Českem. Jedná se o přírodní památku Megoňky (může se říkat také Megonky) nedaleko Čadca.

Jedná se o pískovcový kamenolom, kde objevíte velké kamenné koule, které mají průměr až do 3 m. Proč vznikly? Není znám přesný důvod, ví se pouze, že se ukázaly při těžbě.





Kromě lomu a těchto pořádných koulí :D si můžete projít i okolí a udělat si procházku po lese. Když jsme tam byli, nebyli tam ani žádní lidi, a to nebylo nějaké škaredé počasí. :) Nejedná se o žádný náročný výlet, pouze lehká procházka, v pohodě i s pejsky. :)





8 komentářů:

  1. To je krásné místo! :) Snad ho někdy také navštívím :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky! To musel být povedený výlet. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Fakt? Tady jsem už byla, to je skvělé :) Je to asi trochu více jak deset let, ale pamatuji si to. Ale moc těch koulí tam teď nevidím, ale tenkrát byl někde u té skály velký menhir tak jsme se u něj fotili a později jsem hledali v lese československý patník a tam jsme to taky zdokumentovali..
    Pejskům to tam sluší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je škoda, jak se spousta věcí za roky dokáže tak dost změnit :/

      Vymazat
  4. Závidím Ti, že bydlíš blízko hranic, já to mám všude daleko :D Ty koule jsou zajímavý, zajímalo by mě, k čemu byly stvořeny. Určitě to byla moc vydařená procházka. A jak pejsci krásně pózují ♥

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, já mám blízko Slovensko i Polsko. :) Tohle mě ani nenapadlo zjišťovat, ale teď mě to zajímá. :D Podle mě to má asi souvislost s tím lomem. :) Ti jsou nejlepší pózéři. :)

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️