pátek 5. června 2020

Krtkové poháry

Asi každý zná krtkův dort. A co taková inovace do krtkových pohárů?


Potřebujeme:
Těsto:
150 g polohrubé mouky
30 g čokoládového proteinu (lze nahradit 30 g mouky)
100 g cukru moučka
100 ml oleje
125 ml mléka
2 vejce
1 prášek do pečiva
2 lžíce holandského kakaa
2 lžíce rumu

Krém:
250 g tvarohu ve vaničce
200 g vanilkového skyru
80 g čistého žervé
1 vanilkový cukr
30 g vanilkového proteinu (lze nahradit 30 g cukru)
50 g čokolády

3 banány

Postupujeme:
Nejprve si připravíme těsto. Z vajíček si oddělíme si žloutky od bílku a bílky vyšleháme do pěny. Pak vyšleháme žloutky s cukrem, přidáme k nim mouku, kypřící prášek, kakao. Poté i olej, mléko, vyšlehané bílky a rum. Rozprostřeme na plech vystlaný pečícím papírem a pečeme na 180 stupňů 15-20 minut.

Krém připravíme smícháním surovin, kromě čokolády, kterou nastrouháme a také smícháme. Banány si nakrájíme na malé kousky.

Po upečení a vychladnutí těsta si vezmeme kelímky nebo skleničky, do kterých budeme vrstvit pohárky. Nejprve dáme trochu rozdrobeného těsta, pak krém a nakonec banány. Tuto posloupnost ještě jednou zopakujeme. A takto pokračujeme s dalšími poháry, dokud nám nedojde krém. Nakonec můžeme ještě dozdobit zbytkem nastrouhané čokolády (pokud zbyla).

Těsta možná zbude více, tak ho můžete zpracovat na jinou dobrotu. Já si například udělala ještě další tvarohový krém a udělala něco na způsob kinder mléčného řezu. :)








10 komentářů:

  1. Krtkův dort mám moc ráda :) Tato inovace do skleničky se mi moc líbí, ráda vyzkouším :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Vždycky mě lákal krtkův dort, měla jsem ho možná dvakrát. Pořád mám schovaný recept, že ho vyzkouším, ale tahle mini verze je pěkná a možná i o trošku jednodušší? :) Já ji určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to skvěle i jednoduše, určitě vyzkouším! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Už jsem viděla i krtka ve formě muffinů, ale tohle je pro mě novinka, super provedení. Normálně přemýslím, že bych si krtka upekla, už na něj mám nějakou dobu chuť a teď pořád na něj všude vidím recepty :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muffiny jsem taky už viděla. :D Tak šup, upéct. :D

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️