neděle 28. června 2020

Rozhledna Panorama a hora Smrk aneb noční cesty

Noční výlety mají také něco do sebe. Všechno po tmě vypadá úplně jinak a má svoje kouzlo. Vidíte v dálce noční život měst, samé lampy. Na horách, kde zas není tma ovlivněna umělými světly jdou krásně vidět hvězdy. Sice jsem stále zastánce denních výletů, ale semtam na ozvláštnění a větší vzrušení nepohrdnu ani tím nočním výletem. :D






Nejprve bych začala našim novoročním výletem. Přelom roku 2019/2020 jsme slavili v poklidu, sami dva s pejsany doma. Nepili jsme, nepřežírali jsme, žádné divoké oslavy, prostě klidový režim a užili jsme si ho. :D Na ohňostroj jsme se chtěli jít podívat někde mimo město, ale také tam, kde by nemuselo být příliš mnoho lidí (kvůli psům), kteří by pouštěli petardy. Proto jsme se před 11 večer vydali k rozhledně Panorama, nedaleko Frýdku-Místku. Vyjdete malý kopeček, který naštěstí nebyl tak strašný i přes večerní podmínky pouze s čelovkami. :D Na rozhledně také nikdo nebyl, výhled je krásný na Frýdek-Místek. Takže jsme jen počkali do půlnoci a pak si užili ohňostroj. Naštěstí i pejsci byli v pohodě. :)


Naše dvě světlušky, které hlídají schody na rozhledně :D
Další večerní a noční výlet jsme podnikli nedávno. Rozhodli jsme se, že přespíme někde venku na horách a volba padla na horu Smrk, tedy druhou největší hned po Lysé. Jít na ni můžete z více stran, my jednou zkoušeli trasu z Čeladné, kousek od hotelu Čeladenky. Bohužel výstup nám nevyšel celý, někdy v půlce cesty nám nejenže utekl jeden pes za srnkou, ale začalo dost hřmít a za chvíli i pršet, tak jsme to radši otočili a šli zpět. :D Nemusím vám říkat, že když už jsme byli skoro dole, tak samozřejmě svítilo zase sluníčko. :D






 Tady jenom pár fotek z tohoto dne. :)

Teď už ale zpět k přespávacímu dobrodružství. Tentokrát jsme chtěli jít na Smrk z jiné strany, o trochu kratší. Proto jsme vyrazili z Ostravice. Šli jsme kolem 6 večer a potkávali jen lidi, kteří šli dolů a moc jich nebylo. Cesta se mi zdála náročnější než na Lysou, semtam jdete po dosti kamenitých úsecích a musíte dávat pozor, kam šlapete, ještě když je mokro. :D Ale to mně vůbec nevadí, já i takové "těžší" cesty ráda. :D Hlavně při stoupání vidíte z některých míst i pěkně Lysou horu. :)

 


Lysá hora

U vrchu jsme viděli jednu skupinku, která si zde roztahovala spacáky, ale byli ještě tak 1 km od vrcholu. Na vrcholu jen ještě dva lidi pozorovali zapadající slunko, ale za chvíli odešli, takže jsme si západ užili sami společně s pejsky. :)














Když už nám sluníčko skoro zapadlo, rozložili jsme si spacáky, psy uvázali hned u nás u stromu. Ale my jsme nespali, pořád jsme si povídali, psi taky nespali, byli ve střehu. :D Pozorovali jsme hvězdy, šly krásně vidět. :) Jenže jsme pořád viděli v dálce blesky a protože já jsem ustrašánek, tak jsme se kolem půlnoci sbalili a šli zpět dolů. No to také bylo, já jsem s každým zvukem měla v očích hrůzu a přítel mi pak v autě přiznal, že jednou fakt zahlédl u jednoho zvuku oči, když zasvítil do temna stromu, na tom místě právě i psi tam pořád koukali. Já se radši právě nikde nedívala a jen se modlila, ať už jsme dole. :D


Ale zase jsme po cestě viděli výhled na noční osvětlené město. :) Každopádně bych určitě ještě někdy chtěla jít spát ven pod širák, má to něco do sebe. Je to větší adrenalin, úplně jiné než chodit přes den, minimum lidí. :)



8 komentářů:

  1. To jsou dokonalé fotky! Miluju přírodu a ten západ sluníčka je přímo pohlazení pro duši. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) A nemůžu nic jiného, než souhlasit. :)

      Vymazat
  2. Wow, krásné fotky! Hrozně se mi líbí ty, jak pejsci koukají na západ slunce ♥

    lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Jo, to byl boj, hlavně u té malé, tahle je vyfotit. :D

      Vymazat
  3. Já se taky každého zvuku bojím :D a moje spaní pod širákem vypadá tak, že spíme na balkóně, protože představa, že se vzbudím a něco po mě leze, to bych nerozdýchala :D My teď byli v Mariánských lázní a taky jsme si je prošli v noci, když už všechno bylo osvětlené a byla to paráda :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty zvuky jsou strašné :D Mě trochu uklidňovalo, že máme psy, kteří vše vycítí dříve :D To musela být krása! 😇

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️