čtvrtek 2. července 2020

Ořechový koláč s mákem, sušenými švetskami a tvarohem

Miluji drobenku, mák a tvaroh. Když se toto spojí ještě se sušenými švestkami a ořechy, vytvoří to neobvyklou, ale dobrou chuť. :)

Potřebujeme:
Korpus:
100 g polohrubé mouky
50 g cukru
30 g psyllium (lze nahradit moukou)
1/2 kypřícího prášku
70 g mletých vlašských ořechů
100 g změklého másla

Maková vrstva:
50 g máku
25 g cukru
180 ml mléka
200 g sušených švestek
rum na naložení

Tvarohová vrstva:
350 g měkkého tvarohu
25 g cukru
citronová kůra

Drobenka:
70 g mletých mandlí
40 g cukru
50 g změklého másla
perníkové koření, skořice

Postupujeme:
Nejprve si naložíme sušené švestky do rumu aspoň na 2 hodinky a necháme je v ledničce. Pak si vytvoříme korpus. Smícháme sypké suroviny se změklým máslem a ručně vypracujeme těsto. Formu vysteleme pečícím papírem a do takto připravené formy rozprostíme těsto. To necháme odpočívat v ledničce a mezitím si vytvoříme náplně.

Začneme makovou vrstvou. V mléce uvaříme mák s cukrem do zhoustnutí, odstavíme a necháme chladnout. Na tvarohovou vrstvu smícháme tvaroh s cukrem a nastrouhanou citronovou kůrou. Já jsem k této směsi ještě přidala zbytek rumu z naložených švestek.

Drobenku ručně propracujeme z uvedených surovin. 

Pak už jen vytáhneme korpus z ledničky, navrstvíme makovou náplň, na ní poklademe švestky, tvaroh a nakonec zasypeme drobenkou. Pečeme na 180 stupňů 30–40 minut.







17 komentářů:

  1. Mňam, vypadá báječně! Ořechové koláče mám moc ráda :))

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to skvěle! Já tedy moc nemusím kombinaci máku s tvarohem, ale vím, že taťka by se po tom mohl utlouct. :D
    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá krásně, ale já si ho bohužel nedám. Mám alergii na ořechy. Skončila jsem kvůli nim i na kapačkách. :-( :-D A teda taky nemusím mák. :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá pěkně, akorát já ten mák tak nějak moc nemusím :D Jako v nouzi jo, ale to mi stačí třeba jeden kousek a dost. Ale naši by byi nadšení, ti mák milují!

    OdpovědětVymazat
  5. Mňamky, vyzerá skvele! Ja som neksutočne koláčový typ! Jedla by som ich snáď stále ❤

    Blog de la Licorne * Instagram * We♥It

    OdpovědětVymazat
  6. Já miluju ořechové koláče, ale nesnáším sušené švestky :D Ale koláč vypadá báječně, moc se ti povedl :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  7. Mňam, ten se Ti fakt povedl. Vypadá naprosto dokonale! Všechny moje oblíbené náplně, měla bych co dělat, abych ho nesnědla na posezení :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  8. Tak ten je.. :)
    Recept si s dovolením ukládám.

    OdpovědětVymazat
  9. Ten vypadá úžasně! :) Budu muset taky zkusit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️