neděle 5. července 2020

Beskydsko – Štramberk a rozhledna Bílá hora

Toto malebné městečko zná asi každý v okolí Moravy a Slezska. Štramberk má krásnou a zajímavou historii, nachází se v jeho okolí mnoho krásných atraktivit doplněnými o různé místní tradice. Já osobně toto městečko miluji, hlavně tu jejich úchvatnou architekturu! :)

Jedno z krásných míst je například Jeskyně Šipka. Není to nějaká hluboká, temná jeskyně. Jedná se o celoročně volně přístupnou jeskyňku, spíše útvar ve skále, který si můžete prolézt a pokochat se fantazií přírody. A zajímavostí je, že zde byly nalezeny ostatky pračlověka.





 

Nejznámější dominantou Štramberku je Trúba. Slouží jako rozhledna a patřila ke hradu Štramberk, ze kterého zbyla už jen tato krásná věž a hradby. Výhled z ní je ale krásný! Tady už ale musíte zaplatit vstupné. Jestli se tam může s pejsky, to vám teď nepovím, nikde jsem to nedohledala, ale podle mě spíše asi ne. Kdybyste někdo věděli, dejte mi vědět. :)










Další zajímavostí v okolí Štramberka je rozhledna Bílá hora v Kopřivnici. Kopřivnice je město, které sousedí hned vedle a z této rozhledny se dostanete k místům, odkud jde krásně vidět Štramberk a také se odtamtud k němu dostanete. Na rozhlednu si můžete zajít po zaplacení vstupného, ale zde jsem nahoře nebyla. K rozhledně se dostanete, když zaparkujete u Botanické zahrady Štramberku.


Když se poté projdete lesem, dostanete se k úžasnému místu! Já se do něj prostě zamilovala, když tam nejsou zrovna lidé, je to paráda! Dřevěná lavička, výhled na Trúbu, kousek níže skály, no krása!














Ve Štramberku i Kopřivnici je toho samozřejmě mnohem více. Už na základní škole jsme tam často jezdívali na školní výlety. Můžete se dozvědět více o historii a ochutnat také Štramberské uši!

2 komentáře:

  1. Vypadá to tam moc hezky, takovéhle výhledy mám nejradši :) Štramberské uši miluje můj taťka, ale ani já jimi nepohrdnu :D :) Nemám ráda, když se na rozhledny platí vstupné a když je omezená návštěvní doba, člověk se pak musí snažít, aby to stihl v určeném čase :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výhledy jsou senzační. :) Taky je mám ráda. :D Jo, někdy je to vstupné a omezená návštěvní doba otravná. :/

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️