pondělí 17. června 2024

Knižní tip – Tajemnství porodních bab

 Recenzi na knihu už jsem tady dlouho nesepisovala. Není to tak, že bych vůbec nečetla (občas se mi podaří něco přečíst), ale spíš se mi do popisování knih nějak nechtělo :D. Teď jsem ale zase dostala chuť na tento typ článku, tak jdu na to. Dnes vám povím něco o knize Tajemství porodních bab od Sally Hepworthové.

Tuto knížku jsem si pořizovala ještě jako těhotná, samozřejmě mě přirozeně lákala tematika porodů, těhotenství a mateřství, že :D. Odkupovala jsem ji na Vinted.

Jedná se o román pro ženy, který je psán rovnou z 3 pohledů (babičky, matky a dcery). Všechny 3 vykonávají stejné povolání, které už vám asi došlo z názvu – porodní bába. Nejmladší z nich je v knize zrovna také těhotná. 

Kniha nenese v názvu slovo tajemství jen tak. Každá z těchto 3 žen má své určité tajemství, svůj vlastní příběh, který se v knížce popisuje a postupně odhaluje. Knížka tedy není vyloženě o porodech atd., spíš jde o ta jednotlivá tajemství, tedy jejich životní příběhy.

Nejvíce mě bavil popis nejmladší z žen (Nevy), pak babičky a jako poslední matky (ta mě tak nezaujala). I když má každá z nich své tajemství a kapitoly se střídají vždy z pohledu každé z těchto žen, celkový příběh hezky navazuje a naštěstí se v dějové linii nějak neztrácíte a vždy víte, o co se zrovna jedná.

Upřímně jsem od knížky asi očekávala víc. Špatná úplně není, ale zase si z ní „nesednete na zadek“. Přikládám ještě anotaci.

Anotace

Neva Bradleyová představuje ve své rodině už třetí generaci porodních bab. Práci miluje stejně jako matka a babička a chápe ji jako tradicí umocněné poslání. Nyní je sama gravidní a ze všech sil se snaží utajit okolnosti svého těhotenství a početí, zvláště pak identitu otce dítěte. Rodině i spolupracovníkům tvrdí, že žádný otec prostě neexistuje. Pro její matku Grace je dceřino tajnůstkaření nesnesitelné. Čím víc však Grace na dceru naléhá, tím víc se Neva uzavírá a zarytě mlčí...

S celou situací se musí vyrovnat také Floss, Nevina babička. Jen ona zná šedesát let staré tajemství, které v mnohém připomíná vnuččinu pozici a jehož vyzrazení by mohlo neodvolatelně zasáhnout do života celé rodiny. Skrývat pravdu je pro obě čím dál těžší. Není nakonec moudřejší a pro všechny lepší přiznat, jak to všechno bylo? Je lepší pravdu navěky tajit nebo s odhalením čelit nutným následkům?

Znáte tuto knížku? :) 

3 komentáře:

  1. Knížku znám jenom od tebe :D Své čtenáře si asi najde, já mezi nimi ale nebudu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za recenzi, knížku jsem neznala.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za recenzi, ani já knížku neznám. 🙂

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️