pondělí 10. června 2024

Řepové brownies cheesecake

V druhé půlce těhotenství jsem měla neustále chuť na hořkou čokoládu (celkově ji mám za poslední roky raději než mléčnou). No po porodu se mi ta chuť stále drží. Měla jsem doma zrovna předvařenou červenou řepu z Lidlu, tak jsem se rozhodla z ní vytvořit brownies. A protože miluji tvaroh, který v ledničce také byl, vzniklo toto řepové brownies cheesecake. A můžu vám říct, že se jedná o úžasný dezert, po kterém se budete moci utlouct!

Potřebujete

Brownies vrstva

  • 500 g předvařené červené řepy,
  • 1 banán,
  • 1 jablko (nebo další banán),
  • 3 lžíce sirupu (javorový, čekankový atd.) nebo medu,
  • šťávu z ½ citronu,
  • 150 g mandlové mouky (nebo hladké/špaldové),
  • 1 lžičku skořice,
  • 1 lžíci kvalitního kakaa,
  • ½ balení kypřicího prášku, 
  • 200 g kvalitní hořké čokolády (180 g na roztopení, 20 g na zamíchání do těsta,
  • 50 g másla.

Cheesecake vrstva

  • 250 g tvarohu v alobalu,
  • 200 g zakysané smetany,
  • 1 vejce
  • nastrouhanou kůru z ½ citronu,
  • vanilku,
  • sladidlo podle chuti.
  • volitelně maliny nebo jiné ovoce, drcené kakaové boby.

Ve vodní lázni rozpustíme 180 g čokolády (zbylých 20 g necháme do těsta) s máslem.

Uvařenou červenou řepu rozmixujeme s banánem a jablkem. Do rozmixované hmoty přidáme rozpuštěné máslo s čokoládou, sirup nebo med, citronovou šťávu a promícháme.

Přisypeme promíchanou směs mouky, mleté skořice, kakaa, kypřicího prášku a vše dokonale vyšleháme. Nakonec vmícháme ještě zbylou, na kousky nalámanou čokoládu.

Na cheesecake vrstvu smícháme všechny ingredience.

Do formy vymazané máslem rovnoměrně rozetřeme brownie těsto, na naklademe volitelně maliny nebo jiné ovoce a na to ještě cheesecake vrstvu (tu jsem zasypala ještě drcenými kakaovými boby). Pečeme při 180 °C cca 35–40 minut. Pmatujte, že uvnitř bude teplé brownies stále polotuhé a lepivé.

Brownies těsto

Maliny

Cheesecake vrstva

Kakaové boby

Upečeno

Máte rádi brownies? A zkoušeli jste někdy nějaký dezert z červené řepy?

6 komentářů:

  1. Brownies mám moc ráda, tedy ten normální, z červené řepy jsem nezkoušela. Pěkný recept :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  2. Z červené řepy jsem ještě nepekla, ale ráda bych konečně něco vyzkoušela. Tak se možná nechám inspirovat tebou :)

    OdpovědětVymazat
  3. brownies jsem už jedla, ale žádný dezert z červené řepy ne :) zajímavá kombinace :)

    OdpovědětVymazat
  4. Pamatuju si, že jsem brownies z řepy taky kdysi zkoušela, ale moc mě to neuchvátilo. Dělám ale red velvel muffiny z řepy a ty mi chutnají moc. Tam ta řepa není tolik cítit :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Brownies mám moc ráda, ale z červenou řepy jsem ho ještě taky nezkoušela. 🙂

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá moc dobře :) já mám radši mléčnou, ale mamka preferuje také hořkou, jako ty

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️