pondělí 24. června 2024

Domácí tavený sýr

 Co si budeme, tavený sýr z obchodu není nic moc. Já ho jako dítě měla moc ráda, ale svým bych ho sama od sebe nedala :D. To však nevadí, protože jsem zjistila, že příprava vlastní verze je velmi jednoduchá! Věřte mi, že tento domácí tavený sýr nerozeznáte od toho ze supermarketu!

Potřebujete

  • 250 g tvarohu z alobalu,
  • 50 g másla,
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • 1 lžičku soli.

Nejprve promícháme tvaroh s jedlou sodou a necháme cca 10 minut odležet. 

Po 10 minutách přidáme ještě teplé rozpuštěné máslo s sůl. 

Pak začneme šlehat, dokud směs nezačne mít strukturu taveného sýru (chvíli to trvá). Sýr přendáme do mísy s víčkem a skladujeme v lednici.


Skvělé je, že tavený sýr můžete libovolně ochutit podle své chutě (bylinky, česnek atd.). Zkoušeli jste někdy doma dělat sýr? :)

6 komentářů:

  1. Tavené sýry často nejím, ale tenhle bych klidně zkusila. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo, to je dobrý nápad! Díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já taveňáky nejím, takže mne to zkoušet nenapadlo. Jen jsem kdysi dělala ze zkyslého mléka tvaroh

    OdpovědětVymazat
  4. Po dlouhé době jsem se zase dostala k tlapkám :-) a hned koukám na tu dobrotu tady. Já dělávala prckovi Lučinu, to byla vlastně jen zakysanka a jogurt

    OdpovědětVymazat
  5. Paráda, v jednoduchosti je krása :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️