středa 21. listopadu 2018

6 tipů na učení

Všichni, co studujeme, to známe. I ti, co nestudují, to znají. Jak se sakra donutit k tomu učení a když už jsme se dotlačili, jak se učit co nejlépe? Tohle téma mě napadlo právě kvůli tomu, že někteří ještě pořád nenašli způsob, jak by se měli učit. Pravdou je, že každý si musí najít ten svůj osvědčený. Já vám tu přidám pouze své tipy, které pomáhají mně.


1. Barvičky pomocí zvýrazňovačů
Bez zvýrazňovačů bych se nemohla učit. Vždy jsem si podtrhávala v zápisech důležité věty, definice (někdy bohužel celý zápis, haha, však to znáte). Mám 4 barvy a baví mě si s nimi hrát. Už jen tím, jak to podtrhávám si občas někdy něco zapamatuji. Hlavně je to takové "veselejší" a pro mě i přehlednější.


2. Ticho
Zkoušela jsem vše. Na základní škole jsem se učila vždy doma a musela mít ticho. Když jsem přešla na střední školu, ze začátku jsem se na intru učila se sluchátky v uších, kde mi hrála nějaká klidná hudba bez textu. To ovšem nebylo nic pro mě a po pár pokusech jsem to vzdala a spíš vždy požádala holky, ať jsou prosím na chvíli potichu. Ale každý je jiný. Někdo třeba potřebuje u toho nějaký šum nebo něco. Tohle je pouze můj tip, potřebuji ticho, abych se dobře soustředila na učivo, které mi má nějakým zázrakem nalézt do hlavy a vydržet tam alespoň do testu.


3. Přeříkávání
Nevím proč, ale když si učivo říkám nahlas, lépe se mi pak pamatuje. Občas si u toho pochoduji po místnosti a prostě si povídám sama se sebou.


4. Doba
Na dobu, kdy se vám nejlépe učí, si opět musíte přijít sami. Jen ji zahrnuji do tipů, protože určitě je vhodné na tuto dobu přijít a pokud možno co nejčastěji se v ní věnovat učení. Ne vždy to jde, ale aspoň se pokoušet vážně co nejčastěji. Já se třeba nejlépe a nejrychleji učím ráno a dopoledne. To ale samozřejmě vždy nejde, tak aspoň odpoledne. Večer a před spaním už se nikdy nic moc nenaučím. Ale jsou takoví, kteří zase v tuto dobu nejvíce.


5. Prostředí
Určitě si najděte i prostředí, ve kterém se vám učí nejlépe. Mně se dobře učí doma, kde mám svůj klid. Někdo zas naopak musí jinde. Kavárna, MHD, kdekoliv. Dejte si ale pozor na rozptylování jako je telefon, televize, počítač... To radši u učení mějte hodně daleko od sebe. A dejte si pozor na učení v leže. Mně se často stávalo, že když jsem se učila a u toho ležela, hned na mě přišlo spaní a usla jsem. :D


6. Rozhovor
Tak toto je úplně nejlepší pro naučení se někoho. Když si o tom s někým povídáte! Nejlepší je mít někoho, kdo se musí naučit to samé. Na střední škole jsem byla na pokoji se spolužačkou a večer jsem si vždy o učivu povídaly. To hned lépe lezlo do hlavy. A když nemáte někoho, kdo se to musí učit také, aspoň poproste mamku, taťku, sourozence, kamarádku, přítele, prostě kohokoli, aby vás vyzkoušel. Nemusí vás ani vnímat, jen abyste měli ten pocit, že to někomu vyprávíte.


Tak to by byly moje tipy. Jaké jsou ty vaše fígle na efektivnější učení? Kdy a kde se vám nejlépe učí? Určitě mi dejte vědět, zajímá mě to. :)

6 komentářů:

  1. Taky musím mít absolutní klid :) Efektivní učení je podle mě takové, když se to člověk neučí den předem :D :D Já se začínám většinou učit 2 týdny před termínem, abych na to měla dostatek času :) Jinak já se nejradši učím doma v posteli (poloha ale v sedě :D). Kdy - no když na to mám čas. Ve zkouškovém pak i celý den, ať už je efektivní hodina nebo ne :D :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak každý si musí najít ten svůj systém:) Ale určitě není nejlepší nechávat vše na poslední den :D

      Vymazat
  2. Snažím se začít učit na zkoušku vždy v dostatečném předstihu, jenže občas i když má člověk klid a čas, tak ho pořád něco rozptyluje. Nikdy jsem ale nešla na zkoušku nepřipravená, vždycky jsem se učila, ale nikdy ne na úkor svého spánku jako často slýchávám od ostatních. Pokud bych se nevyspala, tak to bych se už vůbec nic neměla šanci naučit :D Občas mám pocit, že mi stejně nejvíc pomůže rychlé přečtení hlavních bodů chvíli před zkoušku. Člověk to má aspoň čerstvě v hlavě :)
    Elle about everything

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se nikdy neučila na úrok spánku:) To máš pravdu:)

      Vymazat
  3. Mne najviac pomáha pravidlo 15 minút. Počas 15 minút sa maximálne sústredím, neberiem do rúk telefón ani nekontrolujem mail. :) Počas tých 15 minút sa tak do toho zaberiem, že potom vydržím bez prerušenia hodiny pracovať. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️