úterý 13. listopadu 2018

Kouzlo podzimu

Já nevím, jak vy, ale mám ráda to, že nemáme jen jedno nebo 2 roční období (i když v posledních letech nám ty přechodné celkem mizí). Ono stereotyp je pro mě hrozný. I když mám plno zažitých věcí, které nechci měnit, ve většině se najdou spíš ty, které mě omrzí, potřebují prostě obměnu. A mezi tyto věci patří i roční období!

Dokážete si představit žít třeba jen ve 30 stupních? Že by po celý rok bylo jenom léto, vedro? Nebo naopak, žít jen v mínusech? Já rozhodně ne! Vlastně jsem se naučila mít ráda něco na každém z našich čtyř ročních období. Dnes bych se tématicky chtěla věnovat podzimu.

Podzim mám moc ráda. Nevím, jestli je to tím, že jsem se narodila v podzimní měsíc, ale vždy jsem ho ráda měla. A co na něm tedy miluji?


Ochlazení
Ano, jsem zimomřivý člověk, stěžuji si na zimu a nemám ráda pocit zimy. Ale nemám ráda ani pocit vedra, nesnáším extrémy, ať už je to velká zima, nebo velké vedro. A proto mám ráda to ochlazení po horkém létu! Kdy už začnete nosit nějaký svetřík nebo lehčí bundičku či kabátek, vše doplněné šátkem! Nemám na mysli teď to kruté prudké ochlazení, takových 15-20 stupňů je ideálka.


Barvy
Zbožňuji barvy podzimu! Jak se příroda zbarví do hnědožluté! To je něco pro mě, líbí se mi chodit po venku, nasávat vůni podzimu a rozplývat se nad tím, co ta naše krásná příroda dokáže vykouzlit. navíc ráda i takové podzimní barvy nosím (teda nejvíc vede černá, ale pak ty podzimní :D). 


Svíčky
V létě by mě nenapadlo zapálit si doma večer svíčku. Ale v těch dnech, které už začínají být kratší a studenější je to něco úžasného! Nějaká podzimní vůně, třeba pro mě skořice, vanilka, perníkové koření, to můžu! Ještě se zachumlat do teplé deky, uvařit si čaj či kávu a začíst se do knížky!



Příchuti
Na podzimu miluji vše v příchuti skořice, vanilky, jablka, perníku, švestek... Prostě se mi chutě mění i podle období. (samozřejmě takový kokos můžu celoročně :D). Ale opravdu ráda si dám nějaký jablečný štrúdl, hlavně na podzim. :)


Dekorace
Když už teď bydlím ve svém, ráda si konferenční stoleček vyladím do podzimní tématiky! Stojí na něm právě nějaké ty svíčky a ozdoby, které jsem dostala v balíčku!


No ale co je pro mě mínusem na podzimu? Řekla bych, že nálada. Jsem náchylná na tyto změny období a poznamená se to na mé náladě. S příchodem větší tmy, zimy mám větší tendenci spadat do úzkostí a takových depresivnějších myšlenek. Ale s tím už se snažím bojovat a tento rok se mi to i celkem pěkně daří. :) Vše je v hlavě. :)


Druhým mínusem je ta dřívější tma. Já mám ráda dny dlouhé. Ale musím uznat, že i už na tomhle jsem si dokázala najít nějaké pozitivum. Nevím, jestli mě neovlivnil jeden názor, který jsem slyšela, a to právě to kouzlo střídání délek dnů, že není stále vše jednotné, ale je to změna. Už na tom vidím taky ten ústup stereotypu a že je to docela fajn tato změna.

A co vy a podzim? Co na něm máte rádi a naopak nemáte?



8 komentářů:

  1. Nemám ráda zimu a déšť. Ale je třeba hledat něco pozitivního♥ Právě jako jsou barvy, káva, teplé ponožky a peřiny, koukání na filmy a krásná příroda♥

    OdpovědětVymazat
  2. Mám podzim taky ráda - hlavně pro jeho barevnost. Mám ráda teplé babí léto i mlžná rána... A taky nemám ráda velká vedra, takže podzimní teploty kolem 15 - 20°jsou pro mne ideální. Vadí mi málo světla, teď po změně času chodím do práce zašera a z práce za tmy...

    OdpovědětVymazat
  3. ja si to taky neumim predstavit ze by bylo jen zima nebo teplo, ale to je tim ze jsme na tohle stridani zvykly, stejne jako lide v Africe nebo nekde Eskymaci jsou zvykli na to svoje, a proste je to pro ne prirozeny. Ale posledni dobou jak pises, je tro hrozny jak ty prechody jsou radikalni a neni to takove, ze by bylo jaro a pak leto ale rovnou ze zimy jdeme skoro do leta. je to šileny a doufam ze to neni znamka nejake katastrofy do budoucna. protoze me to zacina děsit jak se piše nejen o tech teplotnich zmenach, o tom jak je hrozne plastování a co to dela se zemi ale i treba nyni tema zemedelstvi a toho ze bychom nemeli jist maso a podobne. no trosku me to zacina fakt děsit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že je to známka toho, jak se k té přírodě chováme a ona nám to vrací.. bouří se..

      Vymazat
  4. Zkrácení dnů naprosto nesnáším! Většinou je tak 13h a já mám pocitově pocit, že je už tak 17h a už se citim hrozně unavená xD jinak na něm miluju stejné věci jako ty - barevnar příroda, vůně svíček, období čajů, kakaíček a hromada skořice :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nemám ráda to zkrácení no :D Ano, tyto věci jsou skvělé:)

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️