čtvrtek 15. listopadu 2018

Seberealizace - je důležitá?

Kolikrát si říkám, jestli je důležité se dále vzdělávat, i když už mám třeba po škole a jsem někde na stálo v práci. Přece už nejsem student, nemusím se dále učit. Je to ale pravda? To, že nejsme žáci a nenavštěvujeme školu, vážně znamená, že bychom se neměli dále učit?

Já nevím, jak vy, ale určitě s tímto nesouhlasím. I když jsem ještě stále studentem, takže je má "povinnost" se učit, ale i tak si myslím, že bychom se měli vzdělávat po celý život. Když nás něco zajímá, přece si o tom rádi zjišťujeme různé informace. A podle mě je velmi důležitá určitá seberealizace i pro nás vnitřní pocit. Vždy se něco nového dozvíme či naučíme. Na tom není nic špatného.
 

Proč vlastně píšu o nějaké seberealizaci či seberozvoji? Toto téma mě napadlo z toho důvodu, že jsem se díky škole zapojila do určité práce v jednom coworingovém centru. Je to skvělé, protože zpracováváme reálné projekty pro různé firmy. A taky mám díky tomuto centru možnost chodit zdarma na různé zajímavé workshopy z oblasti marketingu, podnikání a celkového internetového světa. Workshopů se může zúčastnit kdokoli, ale ostatní, kteří nejsou členi, už musí platit vstupné. To ale nevadí, i tak si myslím, že investovat do nějaké seberealizace v rámci různých kurzů, workshopů a podobně je opravdu skvělá volba investice.


Musím vám říct, že jsem opravdu ráda, že jsem do toho šla. Že pracuji v této oblasti a ke studiu získávám i praktické zkušenosti, které se v dnešní době cení. A díky workshopům jsem se dozvěděla taky spoustu zajímavých věcí, ok kterých jsem neměla tušení. Je toho tolik, co nevím! A jsem nadšená se pro to učit, což je skvělé!

Jaké jsou tedy výhody seberealizace?

1. Naučení se nové věci.
To je určitě ten hlavní důvod. Něco nového se dozvíme, naučíme.

2. Dobrý pocit.
Je to jako když si jdete zacvičit. Máte z toho pak skvělý pocit. Udělali jste něco dobrého pro sebe. Máte ze sebe radost a motivaci k dalším krokům!

3. Poznání nových lidí.
Tedy tahle výhoda je tehdy, pokud navštívíte nějaký kurz či workshop. Uvidíte někoho zajímavého, inspirativního živě! Budete poslouchat přímo jeho, vyslechnete si jeho příběh a rady. A taky poznáte lidi, kteří mají stejný zájem jako vy!

4. Nezastavení se v čase.
Tím mám na mysli, že se nesekneme v určitém bodě, ale pojedeme dál s dobou a novými vymoženostmi. Hlavně v dnešní době, kdy jde vše dopředu tak rychle! Ještě nedávno jsme používali tlačítkové telefony s pár funkcemi, no teď máme všichni dotykové a ani pomalu nevíme, co všechno ten mobil dokáže.

Podle mě jsou tohle takové 4 největší výhody seberealizace. Našlo by se jich ale určitě víc.


Dřív jsem učení brala jen jako "povinnost". Něco co musím, protože chci mít ve škole dobré známky. Dělám to kvůli škole. Teď už to ale beru jinak. Ano, jsem pořád na škole a "musím" se učit i kvůli školy. Ale už se na celkové vzdělávání a seberealizaci dívám jinak. Snažím se vzdělávat i v oblastech, které mě přitahují a zajímají. Nebojím se skočit do nějaké výzvy a prostě to zkusit, třeba mě to chytne a aspoň získám zkušenosti. Ale to už je zas na jiné téma. Pro mě je prostě vzdělání už něco víc než jen nějaký titul. Je to něco, čím svůj život naplňuji, vzdělávám se v oblastech, ve kterých se chci pohybovat. (asi)

Jak jste na tom vy se seberealizací? Vzděláváte se? Máte to rádi? Myslíte si, že je to pro život důležité?

10 komentářů:

  1. Zatím jsem studentem, ale rozhodně souhlasím.
    Studuji knihovnictví a až mě překvapilo jak rozsáhlý obor to je a jsem za to ráda. Jen mě mrzí, že historie tam není a to je jedna z mých lásek. Tudíž se jí snažím věnovat ve volném čase formou různých knih, dokumentů... Nejvíc se věnuji období druhé světové války.
    Ovšem Coprywriting je další téma, o kterém bych si ráda něco víc zjistila a naučila. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zas historii moc nemusím :D Ovšem knihovnictví musí být teda rozsáhlé:O copywriting mě taky zajímá:)

      Vymazat
  2. No, momentálně studuju a na další studium při mém studiu nervy nemám :D Až každopádně dostuduju, ráda bych se více vzdělávala co se týče blogu a zdravého životního stylu :) (výživový poradce, trenér) Pro život je to rozhodně dobré! Člověk nesmí usnout na vavřínech. Však už pomalu aj jako cizí jazyk nestačí a chtějí většinou 2 :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, máš naprostou pravdu, jazyky jsou důležité!:) A jasné, vzdělávej se v tom, co tě baví a naplňuje!:)

      Vymazat
  3. je to důležité a moc. a nejen po škole, během praxe, práce, ale i v důchodu. člověk by se měl vzdělávat pořád. i jen tím že čteme odbornou knihu nebo se díváme na nejaky dokument, uz se vlastne sebevzdelavame :) nebo si cteme nejaky zajimavy (nebulvární) clanek :) a hned se vzdelavame. je to moc dulezite. at uz si clovek udela nejaky zajimavy kurz, jde na workshop nebo skoleni, nebo si najde nejaky konicek, jako je keramika, cokoliv je super :) a clovek by to mel porad nejakym zpusobem vyhledavat a byt aktivni :) i treba behem mateřske, protoze pak zensky blbnou a maji pocit ze jim hrabe :) proste si neco najit. at uz jednorazove nebo dlouhodobe. je to jedno :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda a hlavně musíme pořád procvičovat mozek!:) Moc pěkně si to napsala:)

      Vymazat
  4. Seberealizace je určitě pro člověka hoodně důležitá, ale ne každý si to uvědomuje a tak se nesnaží učit novým věcem, poznávat nové lidi... Já se o to snažím, ale jsem teprve na střední, takže určitě k větší seberealizaci dospěju až dostuduji nebo během vejšky :) Super článek na super téma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Ale i na střední už se můžeš zajímat o svůj rozvoj, je super, že to děláš:)

      Vymazat
  5. Skvělý článek :) Sberealizace je důležitá. Minulý rok jsem skončila studium na VŠ a po pěti letech na VŠ mi ted přijde takové zvláštní se neučit a neposouvat nějak kupředu. Sice i v práci se najdou nějaké výzvy, ale docela mi ty nové informace a poznávání chybí. Cítím, že bych potřebovala více se seberealizovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to věřím, když je člověk zvyklý na to se pořád něco učit:) Tak určitě můžeš v něčem ,co tě zajímá:)

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️