pondělí 22. dubna 2024

Druhé těhotenství – 3. trimestr

 Ani se mi nechce věřit, že celých 9 měsíců mého dalšího těhotenství už skončilo! Protože jsem vám sepsala článek o prvním i druhém trimestru, chci vám povědět i o tom třetím (a i pro sebe uchovat takovou památku). Tak jdeme na to :).

Velké bříško

Vesměs celý třetí trimestr občas trápilo špatné spaní, ale bylo to takové střídavé, jednou v pohodě, pak zas horší. Ale tentokrát to nebylo kvůli nějakým bolestem a nepohodlnostem, jako v prvním těhotenství, ale spíše já mám celkově blbý spánek, když se tělo cítí ve stresu a nějaký z běžného života byl. Samozřejmě trochu se blbě leželi i skrz bříško, které už bylo prostě velké.

Na úplném konci se i hůře delší dobu sedělo, stálo i chodilo, takže nejlepší volbou bylo, to všechno zkrátka střídat. Ale pořád mi to nepřišlo tak šílené, jako v tom prvním těhotenství. Nejhorší bylo asi mytí nádobí nebo vaření u sporáku :D.

Tentokrát se mi udělaly i strie (v prvním těhu ne).

Vyšetření a kontroly

3. VELKÝ SCREENING

Ve 31. týdnu jsem byla na třetím velkém screeningu, kde gynekolog zjišťoval opět více informací o vývoji miminku atd. Vše bylo naštěstí v pořádku.

V rámci tohoto vyšetření mi odebírali i krev, z níž se mi tentokrát nezjistila chudokrevnost (málo železa). Když jsem se ale sama koukla na výslednou hodnotu, viděla jsem, že toho železa přece jen nemám zas tak moc (byla jsem mírně nad hranicí) a v běžném životě to i pociťovala (větší únava). Zaměřila jsem se proto na stravu bohatší na železo a fakt se to poté zlepšilo :). 

 Jinak v posledním trimestru už chodíte k doktorovi na běžné kontroly co 3 týdny (předtím to bylo celou dobu co 4) a v posledním měsíci už každý týden až do termínu porodu. Protože jsem riziková skupina (diabetička + po císařském řezu), od 37tt, kdy jsem byla na registraci v porodnici, si mě už nechali tam a každý týden jsem na kontroly chodila tam. Na některé kontroly šel se mnou i malý :D.

Po termínu (po 40tt) už se chodí i na ozvy. Na těch jsem tedy byla dvakrát, pak už jsem musela jít na vyvolávání.

Příprava na porod

Co se týče nějaké přípravy na porod, měla jsem v plánu dělat pár vychytávek, o kterých jsem se doslechla (a praktikovala je už i v prvním těhu). Řekla jsem si, že určitě budu jíst lněná semínka a pít čaj z malinového listí, protože to mi tolik nebude vadit (jestli to opravdu pomůže nějakým způsobem ulehčit porod? Kdo ví, vlastně nemůžu ani z prvního potvrdit, ale aspoň pro ten pocit, že něco pro lehčí porod dělám). Doporučují se i datle, ty jsem tentokrát kvůli cukrovky raději vynechala.

Minulé těhotenství jsem ještě praktikovala masáž hráze, tu jsem tentokrát vynechala, protože se mi to nikdy moc nelíbilo. Zkusila jsem ale dvakrát předporodní napářku, kterou mi darovala kamarádka (nestihla ji využít, rodila dříve). 

Napářka

Pohyb a cvičení

Cvičit už se mi zkrátka asi nechtělo, takže jsem si zacvičila už málokdy. Snažila jsem se ale aspoň dostatečně chodit, takže různé procházky probíhaly, někdy delší, někdy kratší. Záleželo i na tom, jestli je malý nebo já zrovna nemocný (jak jsem se zmiňovala v březnovém článku).

Nástup do porodnice

Tentokrát mě nenutili jít o týden dřív na vyvolávání. Měla jsem z toho radost, moc jsem si přála, aby se malá rozhodla sama přijít na svět. To se ale bohužel stejně nestalo, nechali mě chvíli přenášet (i když se to u diabetiček nedoporučuje, ale když jsem měla hezky kompenzovanou cukrovku 2. typu a dítě nebylo odhadem nějaký obřík, může se prý přenášet), ale po 40tt už stejně zhodnotili, že půjdu na vyvolávání i kvůli jizvy po předchozím císaři. Malá už měla odhad skoro jako malý, já sama jsem výškově malá (160 cm), bříško už prý bylo dost velké, tak ať se zbytečně neriskuje (jizva může u porodu prasknout, pokud vás třeba během těhotenství bolí a řeže, na císař jdete plánovaně).

Šla jsem tedy 40+6 (skoro 41tt), takže skoro týden po termínu. Zrovna jsem zas vychytala týden, kdy byla porodnice dost plná, ale naštěstí se místo našlo :D. Možná to v den vyvolání byla i výhoda, protože jsem od rána až do 4 odpoledne čekala na uvolněný pokoj, takže jsem byla na porodním boxu, kde se mnou mohl celou dobu být manžel. Tak jsme koukali na filmy, porod se mi ještě nějak nespouštěl.

Nakonec se vše ale v noci rozjelo, šlo to docela rychle a ráno už byla malá na světě. Bohužel musela jít nakonec zase akutním císařem, ale tentokrát jsem mohla na ten spinální, takže jsem si ji aspoň užila hned po narození a měla bonding :).


Těhotenství uteklo rychlostí blesku a já si ho tentokrát i užívala o něco víc. Možná to bylo i tím, že další dítě už neplánujeme, takže to pro mě bylo naposled. Tentokrát mi to těhotenské bříško a pohyby asi budou i chybět :D. Ale za malinkou jsem moc vděčná, i za malého a za to, že jsme konečně pocitově kompletní rodina :).

Dárek od muže za porody

To by bylo k mému 3. trimestru asi vše. Pokud by vás ještě cokoliv zajímalo, klidně se mě zeptejte v komentářích :). Doufám, že se vám tyto těhotenské články líbily a třeba někomu i něco daly, já osobně jsem si vždy ráda přečetla takové druhy článků už před těhotenstvím, ale hlavně při jeho prožívání :). 

10 komentářů:

  1. Jsem moc ráda, že to nakonec všechno dobře dopadlo, moc k malé gratuluju ♥

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný článek, jsem ráda, že vše dopadlo dobře :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  3. Těším se, až mi všechno řekneš osobně a uvidím poprvé malou <3 A prosím tě mi vysvětli, co je to napářka při těhotenství a k čemu je to dobré. Já to znám jen s ucpaným nosem :D :D Škoda, že si to malá nakonec nerozmyslela, hlavně, že už jste všichni pohromadě <3

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně sepsáno <3 bříško jsi měla opravdu veliké :) jsem moc ráda, že všechno proběhlo v pořádku <3

    OdpovědětVymazat
  5. také jsem pila maliník, ale nevím no :D já teda chodila pak taky na kontroly do porodnice už, ale neměla jsem žádné problémy :) asi mě lékařka už nechtěla u sebe :D

    Ještě jednou moc gratuluji a přejeme hodně zdraví :)

    OdpovědětVymazat
  6. Mám radost, že vše dobře dopadlo a ještě jednou moc gratuluji. ❤

    OdpovědětVymazat
  7. Na článek jsem se těšila :) To bříško vypadá hrozně veliké, když jsi takový drobek. Jsi dobrá, jak jsi to všechno zvládla! Já bych měla furt kvůli něčemu úzkosti... Celé rodince přeju hlavně pevné zdraví :)

    OdpovědětVymazat
  8. Super, že vše dobře dopadlo, gratulace ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem ráda, že všechno dobře dopadlo. Bříško jsi měla krásné, jsem zvědavá, jaké jednou budu mít já :-D obří, to už vím teď :-D Jste krásná rodinka a přeji vám hodně zdravíčka ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Já ještě nestačila napsat články a o svém těhotenství (ale mám je rozepsané v poznámkách) a ty už jsi zvládla napsat i o tom druhém 😄 klobouk dolů, že to všechno tak hezky stíháš 😊. Pamatuji si, že ozvy jsem u svého prvního těhotenství stihla 2x, když jsem měla jít na třetí, tak malá už byla na světě 😄. Co se týče přípravy, také jsem se extra nijak nepřipravovala, max jsem pila maliníkový čaj a to bylo všechno 😅. Štěstí bylo, že i když byla porodnice v tu dobu plná, že pro tebe se pokoj našel 😊. Hlavně, že všechno proběhlo v pořádku a ty i malá jste také v pořádku ❤️.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️