pondělí 8. července 2024

Knižní tip – Tisíce metrů ode dna

 Dnes mám pro vás opět tip na knížku. Tuto jsem dostala k narozeninám od MiškyMišky (které jsem měla v říjnu, ale k jejímu přečtení jsem se dostala až teď :D). Jedná se o román (protože ty my rády) s názvem Tisíce metrů ode dna od spisovatelky Jasmin Schreiber.

Chvíli mi trvalo, než jsem se do knížky pořádně začetla. Ne, že by kniha byla nějak náročná na pochopení, ale počáteční děj mě nedokázal více vtáhnout. 

Jedná se o příběh mladé Pauly, která se stále nedokáže vyrovnat s náhlou ztrátou svého mladšího bratra Tima, který se utopil na rodinné dovolené. Paula na ní zrovna nebyla, a tak ji nejen trápí bolest a smutek ze ztráty blízké osoby, ale také výčitky a pocit vinny, že tam s ním nebyla, aby mu pomohla.

Vlastně ani pomalu nedokáže přijít k jeho hrobu, a když už se k tomu odhodlá, uskuteční to v noci (což se správně nesmí) a náhodou tam narazí na staříka Helmuta, s nímž se vlastně ani neví proč „spojí“ a vydá se s ním na jeho cestu.

Během jejich putování sami sebe lépe poznávají a zjišťují, že i když je mezi nimi obrovský věkový rozdíl, mají toho hodně společného (co se životních událostí týče). Ačkoliv je starý Helmut pořádný bručoun a vlastně už je na svém sklonku života, Paula si ho oblíbí a pomáhá mu se vším, co může. A taky se od něj učí a získává moudra a uvědomění, které jí pomáhají překonat všechny špatné myšlenky ve spojitosti se svým bratrem.

Líbí se mi, že příběh ukazuje, že i velké mezigenerační rozdíly přece jen mohou mít něco společného, navzájem si pomáhat a učit se od sebe. Ukazuje nám taky, že s každou bolestí, smutkem a špatným pocitem se lze vyrovnat, jít dál a žít šťastný život. 

Tento styl mi hodně připomínal knížky od Johna Greena.

Anotace

Paula toho k životu moc nepotřebuje: domov, trochu peněz na jídlo a malého bratra Tima, kterého miluje nade vše na světě. Pak ale dojde k hrozné nehodě, která ji uvrhne do hluboké deprese. Z beznadějného stavu ji dostane teprve Helmut, starý mrzout, který jí paradoxně vlije do žil novou chuť do života. Nakonec se Paula a Helmut společně vydávají na dobrodružnou cestu, která je oba vede k sebepoznání…

Četli jste tuto knížku? Znáte autorku? Co teď máte rozečteno nebo jste naposledy četli? :)

6 komentářů:

  1. Tuto knížku jsem četla a za mě je to jedna z nejlepších, co jsem kdy mohla číst - útlá svou tloušťkou, ale velká svým sdělením. Cesta za smířením, kterou mám pořád v živé paměti. Smutná, dojemná, přesto krásná.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám ji teď nachystanou jako další na čtení <3 Tak jsem moc zvědavá!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavý tip.
    Já čtu hodně detektivky, ale teď jsem dočetla romantiku od J. Caplin - Vila v Itálii

    OdpovědětVymazat
  4. knihu znám jen od vidění, ale zní to vážně dobře :)

    OdpovědětVymazat
  5. Měla jsem knihu v ruce v práci, ale nezaujala mě. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak tuhle knihu neznám. Ale to bude asi tím, že bolestivá témata nevyhledávám.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️