pondělí 29. července 2024

Kváskové skořicové šneky

 Miluji skořicové šneky a už jsem jich zkoušela upéct mnoho! Z vlastního kvásku jsem je ale ještě nezkusila, tak jsem se na ně vrhla a chci se s vámi podělit o recept na tyto kváskové kynuté šneky :).

Potřebujete

Těsto

  • 100 g kvásku,
  • 125 g kefíru nebo mléka,
  • 1/2 lžičky soli,
  • 1 žloutek,
  • 40 g třtinového cukru,
  • 250 g hladké špaldové mouky,
  • 25 g rozpuštěného másla,

  • 200 ml smetany ke šlehání na zalití.

Náplň

  • rozpuštěné máslo,
  • skořice, 
  • kokosový cukr (nebo jiný).

Krém navrch

  • 250 g mascarpone nebo jiného smetanového sýru,
  • 100 g tučného tvarohu z vaničky,
  • 50 g másla,
  • moučkový cukr podle chuti,
  • volitelně vanilka.

10–12 hodin předem vytvoříme kvásek. Po této době z něj odebereme 100 g a smícháme s mlékem nebo kefírem, solí, žloutkem a cukrem.

Poté přidáme prosetou mouku, smícháme, pokropíme roztopeným máslem a důkladně vymísíme. Přikryjeme kuchyňskou utěrkou a na teplém místě necháme 40 minut kynout.

Okraje těsta na několika místech povytáhneme, přeložíme ke středu a toto během kynutí ještě dvakrát zopakujeme.

Na pomoučeném válu těsto vytáhneme do tvaru obdélníku a pomažeme máslem, posypeme skořicí a cukrem. Zamotáme do štrúdlu a nakrájíme na 2–3cm šneky, které poklademe do máslem vymazané zapékací mísy.

Na teplém místě necháme  ještě 30 minut kynout, pak zalijeme smetanou a v troubě vyhřáté na 200 °C pečeme přibližně 25 minut. 








Pokud vás pečení z vlastního kvásku příliš nebere, můžete zkusit tyto kynuté z droždí, špaldové kynuté z droždí, kynuté dýňové nebo low carb šneky.

4 komentáře:

  1. I já mám moc ráda skořicové šneky. 🙂 Kváskové neznám. Děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat
  2. já pekla poprvé z kvásku minulý týden a dopadlo to dobře :D šneky vypadají opravdu lahodně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tyhleskořicové šneky vládnou internetu a já se ještě nedostala k tomu si je upéct.... inu podzim je ještě před námi a věřím, že kynuté těsto budeme mít doma pomalu nonstop xD :DDD

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️