pondělí 10. října 2022

Kynuté dýňovo-skořicové šneky

 K podzimu patří určité chutě a mezi ně se řadí i dýně a skořice. Víceméně pravidelně už třetím rokem v podzimním období peču nějaké šneky a letos není výjimkou. Už jste u mě mohli zahlédnout tyto kynuté šneky s pudinkem a skořicí a pak tyto špaldové šneky v 3 různých příchutích. Letos jsem vyzkoušela zase obměnu, a to kynuté dýňovo-skořicové šneky.

Tento zkouším celkově s dýní více receptů. Já s dýní nerada pracuji, takže jsem se jí spíše vyhýbala, ale letos máme miminko, takže jsem často dělávala dýňové pyré pro něj. A protože toho bývá kupa, lákalo mě zkoušet i nějaké recepty, které dýni obsahují. A tak vznikly i tyto šneky, které mě mile překvapily.

Potřebujete

Těsto

Kvásek
  • 1 lžíce hladké mouky (10 g)
  • 2 lžíce cukru krupice (20 g)
  • 1 sáček sušeného droždí (nebo 1/2 čerstvého)
  • 110 ml vlažného mléka
Zbytek těsta

  • 430 g hladké mouky
  • 180 g dýňového pyré 
  • 100 g cukru krupice (já použila erythritol, ale snížila jsem trochu množství, protože sladí více)
  • 30 ml oleje
  • 1 vejce
  • 1 lžičku mleté skořice
  • 2 lžičku mletého kardamomu

Náplň

  • 50 g rozpuštěného másla
  • 100 g cukru (já použila 80 g erythritolu)
  • 2 lžičky skořice
  • 1/4 lžičky kardamomu

Poleva (libovolně)

  • 60 g rozpuštěného másla
  • 125 g tvarohu nebo smetanového sýru v pokojové teplotě
  • 1,5 hrnku moučkového cukru (použila jsem erythritol moučka, trochu snížila množství a také část nahradil skořicovým proteinem)
  • 1/4 hrnku mléka
  • 1 lžičku vanilky

Ve vlažném mléce rozmíchejte droždí se 2 lžícemi cukru, lžíci mouky a nechte na teplém místě cca 20 minut vzejít kvásek.

Do větší mísy nasypejte mouku, sladidlo, dýňové pyré, vejce, olej, skořici, kardamom a vzejitý kvásek. Pořádně ručně nebo pomocí kuchyňského robota propracujte, zaprašte moukou, přikryjte utěrkou a nechte 1 hodinu (klidně i trošku déle) kynout na teplém místě.

Připravte si náplň smícháním všech ingrediencí.

Poté těsto vyválejte na pomoučeném válu do obdélníku. Ten potřete náplní, srolujte do závinu a z něj odkrajujte stejně tlusté kousky.

Troubu si rozehřejte na 180 °C. Kulatou formu o průměru 26 cm vyložte pečícím papírem a šneky naskládejte s menšími rozestupy vedle sebe. Pak je ještě přikryjte utěrkou a nechte 20 minut kynout. Po dokynutí vložte šneky do rozehřáté trouby a pečte 25 minut.

Těsto před kynutím

Pomoučené

Rozválené těsto

Potřené náplní

Smotáno

Připraveno k pečení

Upečeno

Zkušební vzorky

Dobrou chuť


Ještě s polevou

Můžete je servírovat jen tak samotné nebo pocukrované. Výborné jsou ale i s polevou, kterou vytvoříte smícháním všech surovin. Nelekněte se, je řidší, ale za chvíli vám hezky ztuhne, ovšem pořád to takové konzistence, že se dá hezky krájet.

Po upečení jsem se bála, že šneky budou moc tuhé, ale naštěstí ne. Byly krásně měkké, vláčné a chuť dýně nešla vůbec cítit.

Jaké chutě máte na podzim rádi vy?

22 komentářů:

  1. ďakujem za recept. Toto si určite doma spravíme :)

    COLORFUL AUTUMN

    OdpovědětVymazat
  2. To musela být zajímavá chuť :) ráda dělám hokkaidovou polévku. Šneky jsem dělala včera, ale ty klasické.

    OdpovědětVymazat
  3. Šneci se ti moc povedly, jen já bych musela zvolit variantu bez dýně, tu u nás nikdo nejí a ani já 😃. Ale také bych je mohla vyzkoušet 🙂. Já na podzim mám ráda cokoliv s jablíčky, skořicí, atd..🍂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Ona tam ale fakt nejde cítit :D. S jablečným pyré by to šlo určitě taky :).

      Vymazat
  4. Pro mne taky k podzimu patří hlavně jablka. Šneky jsem ještě nezkoušela (ani s dýní, ani bez). Z dýně jsem dělala dýňové muffiny s nutelou (mám recept na blogu) a ty jedl i manžel, který jinak dýni nemusí :D

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to velice chutně. Já jsem chtěla péct dýňové muffiny, ale nakonec nebudu, protože je to celkem pracné a nejenom, že mě pracné nebaví, ale hlavně se mi to málokdy povede :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Boží, podobné jsem koupila s jablickem a naprostá lahoda. Máme spoustu jablek takže se recept hodí

    OdpovědětVymazat
  7. Mňam, to musela být dobrota! Musíme spolu zajít na šneky :D <3 Já si podzim nedokážu představit bez jablek a skořice! Teda i horké čokolády, ale tu piju celoročně :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  8. To vypadá krásně, děkuji za tip. 🙂
    Já si podzim neumím představit bez jablek a dýně, ze které jsme minulý týden měli výbornou polévku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a není zač :). Dýňová polévka k podzimu prostě patří :).

      Vymazat
  9. Tohle vypadá nádherně! Upřímně by mě nenapadlo dávat dýni do těsta, ale vlastně proč ne😃 možná zkusím dát dýni do lívanců, ty už jsem zkoušela ve všech obměnách 😂 Ale myslim, že i na šneky dojde, protože já skořice... ♥️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Lívance s dýní jsem zase nezkoušela já :D.

      Vymazat
  10. Úplně z fotek cítím tu dokonalou vůni! :D :) Určitě musím recept vyzkoušet, tohle je ideální podzimní dezert. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá to super, mám moc ráda dýni v pečení :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️