pondělí 17. října 2022

Dort alá skořicová rolka

 V říjnu jsem slavila narozeniny, navíc se jedná i o podzimní měsíc a já toto období miluji, takže jsem se rozhodla v kuchyni vykouzlit takový „dort“, který bude ideální přesně pro mě a zároveň zavánět podzimní atmosférou. Mezi mé oblíbené příchutě patří také skořice, a tu si spojuji právě s podzimem. Skořicové rolky či šneky mám ráda, takže jsem vymyslela dokonale se hodící dezert – dort alá skořicová rolka.

Celková doba přípravy dortu: cca 2 hodiny (30 minut příprava korpusu + 50 minut pečení + 30 minut příprava polevy a zdobení dortu) + doba přípravy skořicových rolek

Potřebujeme

První vrstva korpusu

  • 3 hrnky polohrubé mouky 
  • 2 lžičky vanilky
  • 1 sáček kypřicího prášku do pečiva
  • špetku soli
  • 1 hrnek moučkového cukru (já použila erythritol moučka)
  • 115 g rozpuštěného másla
  • 2 vejce (v pokojové teplotě)
  • 1,5 hrnku mléka

Druhá vrstva korpusu

  • 225 g rozpuštěného másla
  • 1,5 hrnku třtinového cukru (já použila erythritol, ale snížila jsem množství, protože více sladí a upozorňuji, že není hnědý, což ale nevadí, protože skořice vrstvu dostatečně obarví) 
  • 2 lžíce mouky
  • 1 lžíce skořice

Poleva

  • 60 g másla
  • 125 g tvarohu nebo smetanového sýru v pokojové teplotě
  • 1,5 hrnku moučkového cukru (použila jsem erythritol moučka, trochu snížila množství a také část nahradil skořicovým proteinem)
  • 1/4 hrnku mléka
  • 1 lžičku vanilky
Troubu předehřejeme na 180 stupňů a připravíme si kulatou formu o průměru 24 cm tak, že dno vysteleme pečicím papírem a okraje vymažeme máslem a vysypeme moukou. 

Ve velké míse prošleháme mouku, prášek do pečiva a sůl. V jiné míse smícháme máslo, vejce, cukr a mléko. Uprostřed moučné směsi uděláme důlek, přidáme tu tekutou a smícháme. Vzniklé těsto nalijeme do formy.

Na druhou vrstvu korpusu smícháme máslo, cukr, mouku a skořici. Rozprostřeme do první vrstvy a pomocí vidličky obě těsta promícháme. Pečeme cca 50 minut dozlatova. Propečenost vyzkoušíme špejlí

Polevu připravíme tak, že na mírném plamenu necháme rozpustit máslo a poté ho sundáme z plotny. Ušleháme ho s tvarohem či smetanovým sýrem a pak přidáme i sladidlo, mléko a vanilku, dokud se nevytvoří tekutá poleva.

Pro sestavení dortu položíme jednu část proříznutého korpusu na servírovací talíř a naneseme na něj polevu. Přiklopíme druhou částí korpusu, opět pomažeme i boky dortu. Navrch přidáme upečené skořicové rolky. Můžeme je poprášit moučkovým cukrem nebo polít zbylou polevou.

Můžete připravit libovolné skořicové rolky či šneky na ozdobu dortu. Já zvolila tyto dýňové.

Moučná směs

Tekutá směs v mouce

Smícháno

Ve formě

Druhá vrstva korpusu

Obě vrstvy promíchány

Upečeno

Rozkrojeno a polito

Obě části korpusu polity

Ozdobeno rolkami


Dozdobeno polevou



Nakrojeno

I když to byla piplačka, dort mi opravdu chutnal. A i všem, komu jsme ho dala ochutnat, takže se s vámi o tento skvost musím podělit :D.

26 komentářů:

  1. Tyhle skořicový šneky miluju! Je to výborné i ve variantě s jablkem

    OdpovědětVymazat
  2. Ten je nádherný! 😍🍂 Moc se ti povedl ❤🎂, hned bych kousek ochutnala. Myslím, že dokonale podtrhl a vystihl podzimní období 🤗.

    OdpovědětVymazat
  3. Terko, to je zajímavý nápad. Vypadá to moc hezky. A dodatečně všechno nejlepší k narozeninám

    OdpovědětVymazat
  4. No vypadá naprosto dokonale, mňam! Normálně jsi mě teď přemluvila a budu muset upéct sladké šneky, dostala jsem teď na ně hroznou chuť :D A musím teda říct, že mě překvapilo, že druhá vrstva není skoro vůbec z mouky. Upeklo se to hezky nebo se to tak dohromady spojilo? :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji <3 Upeč :D. Ono se to promíchá dohromady a spojí :).

      Vymazat
  5. Vypadá to naprosto skvěle! Já se chystám na pečení muffinů a taky mě ani nenapadlo, že bych je mohla něčím přelít nebo podobně, takže se trošku nechám inspirovat! Moc děkuji za TIP!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :). Pak se klidně pochlub výsledkem muffinů <3.

      Vymazat
  6. To je parádní! Musel chutnat výborně, také mám moc ráda skořici :) jsi moc šikovná. Opožděně přeji všechno nejlepší <3

    OdpovědětVymazat
  7. Tak ty jsi dobrá! Takovej obřík! To já bych jedla ještě měsíc. Přítel na sladké moc není, ale já skořicové rolky naprosto miluji! ♥ Vypadá to fakt dobře, jsi šikulka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji <3. Já ho skoro celý porozdávala :D Mamka, tchýně, babi, kamarádka, muž... :D

      Vymazat
  8. Oooo, tak tento recept si musím uložit, protože miluju skořicové rolky!! Ale ještě jsem je nikdy nezkoušela, tak nevím, jestli bych si troufla rovnou na dort. :D Ale mňaaam, udělala jsi mi chutě. :'D

    OdpovědětVymazat
  9. To je teda pěkný podzimní recept :) Fajn, že přikládáš k receptům fotky :)) podle toho se to lépe dělá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Snažím se většinou fotit postup :).

      Vymazat
  10. To vypadá skvěle. Skořicové šneky mám ráda. Škoda, že takový nápad nenapadl nás doma, když jsem slavila já. Ale zase na druhou stranu, měly jsme se ségrou a mamkou skvělý zákusek - byl sice velký, že by mi klidně stačila polovina, ale hřiště dobrý. 🙂
    Terezko, dodatečně ti přeji vše nejlepší k narozeninám. ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba někdy příště :). Hlavně, že jste si se ségrou pochutnaly :). A moc děkuji :).

      Vymazat
  11. Wow, s tímto bys snad mohla jít i do MasterChefa! :D :)) Vypadá to skvěle!!

    OdpovědětVymazat
  12. Skvělý nápad, skořicové rolky miluju, ale nenapadlo by mě, že by se z nich dal udělat i dort :)
    Dodatečně všechno nejlepší k narozeninám ♥

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  13. Super nápad, tohle bych milovala. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️