čtvrtek 13. října 2022

Broumovsko – Skalní město a bludiště Ostaš + Kočičí skály

 Další den naší dovolené jsme se rozhodli vyjet prozkoumat skály. Milujete takové druhy výletu, takže jsme neodolali návštěvě některých skalních míst, když už jsme se nacházeli nedaleko nich. Vyrazili jsme tedy prozkoumat krásy skalního města a bludiště Ostaš a Kočičích skal.

Skvělé je, že obě tato místa se vyskytují hned vedle sebe, takže se na ně dostanete ze stejného parkoviště a nemusíte přejíždět. Parkování je placené, ale vstupy do obou skalních útvarů zatím nic nestojí. My přijeli hned z rána (asi v 8:00), takže ani nebyl problém se zaparkováním.


















Nejprve jsme se vydali prozkoumat Ostaš. U těchto skal je super, že můžete udělat takový okruh celým bludištěm po modré turistické trase. Prohlédnete si krásné skalní útvary zespodu, ale i z vrchu. Ze skal se místy pokocháte i výhledy na sousední Kočičí skály. A celková trasa z parkoviště až zpátky na něj má jen 2,8 km.







Skály jsou moc pěkné a v pohodě všechna místa zvládnou prolézt i pejsci. Ovšem s kočárkem by se město nedalo projít celé.

Mapa

Pak jsme se vydali ještě do vedlejších Kočičích skal. Těmi vás provede částečně červená a poté zelená turistická trasa, ale už ne jako okruh. Tudíž se potom musíte vrátit po stejné cestě zpět.

















Chtěli jsme se podívat i na jeskyňku Sluj Českých bratří, ke které se dostanete, když trochu vybočíte (ale pořád k ní vede i značená trasa), ale po pár metrech to pro nás bylo neschůdné – se psy a dítětem v krosničce bychom se tam nedostali. Navíc tam asi ani moc lidí nechodí, protože cesta nebyla vůbec vychozená a ani my nepotkali nikoho na tomto vybočení.

Na cestě ke Sluji Českých bratří



Tady jsme to stopli

Dál už jsme nešli

Okolí Kočičích skal

Vrátili jsme se tedy zpět na hlavní tah a pokračovali ke Kočičímu hradu. Až k němu jsem šla jenom já a tchýně, psům by se tam blbě šlo a opět, krosnička s dítětem by některými úseky neprošla. Hrad je vlastně takový jeskynní pozůstatek, kde byl ve vedru příjemný chládek a zem byla pokrytá jemným pískem. Trasa ke Kočičímu hradu z parkoviště a zpátky má 2,4 km a opět není vhodná pro kočárky.

Cesta ke kočičímu hradu

Kočičí hrad

Kočičí hrad

Vevnitř Kočičího hradu

Vevnitř Kočičího hradu

Vevnitř Kočičího hradu

Vevnitř Kočičího hradu

Vevnitř Kočičího hradu

Mapa

Řekla bych, že na Ostaš chodí více lidí, protože se v něm jednodušeji chodí, a navíc se jedná o okruh – taky jsme už při návratu začínali potkávat dost turistů, kdežto na Kočičích skálách jich zas tolik nebylo, i když jsme na ně šli už v pozdějším dopoledni. A u parkoviště se můžete občerstvit či si odvést nějaký suvenýr v místním stánku.

Obě místa jsou moc pěkná a pokud budete na Broumovsku, doporučuji je navštívit. My vyrazili z rána a dopoledne, navíc i přes týden, takže tam nebylo zas tolik lidí. Určitě jich tu chodí méně, než do Adršpachů nebo Teplických skal. 

14 komentářů:

  1. Moc hezký výlet. Broumovsko mám na seznamu :) Hodně mi to připomíná Tiské stěny :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezký výlet - pro mě by to sice nebylo, ale moc by se mi to líbilo. 🙂
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky a zajímavá místa :) My jsme byli na rodinné dovolené minulý rok na Broumovsku ale ani jedno z míst, o kterých jsi psala, mi nic neříká :D

    OdpovědětVymazat
  4. Terko, souhlasím - obě místa určitě stojí za návštěvu. My se tam před lety stavovali cestou z dovolené (bylo to ve všední den dopoledne před deštěm, tak tam nebyla ani noha) a moc se nám tam líbilo.

    OdpovědětVymazat
  5. Já byla jako malá v Adršpachu, ale snad se tam ještě podívám. Takovéhle skalní útvary mám moc ráda. Obzvlášť teď na podzim to tam musí být krásné :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam jsem zase ještě nebyla já :D. Taky je mám ráda a podzim tam musí být úžasný :).

      Vymazat
  6. Krásné skalní městečko, takové výlety mám ráda, procházky skálami s různými vyhlídkami 🙂, věřím, že z nich byl nádherný výhled.

    OdpovědětVymazat
  7. Výlety do skal si pamatuji z dětství, měla jsem to tam vždycky moc ráda. :) Krásné fotky, určitě jste si to užili všichni na maximum. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️