čtvrtek 27. října 2022

Adršpašsko – Teplické skály

 Když už jsme byli blízko toho Adršpašska, rozhodli jsme se kouknout i do Teplických skal. Jsou o trochu méně navštěvované, než Adšpašské skály, ale to nic nemění na tom, že tady nepotkáte davy turistů. Každopádně to je vedlejší a já vám jdu teď povědět o našem zážitku v těchto skálách.

Vyrazili jsme už ráno na otevíračku, což s sebou neslo mnoho výhod. Zaprvé, nebyl problém zaparkovat, zadruhé nemuseli jsme zdlouhavě čekat ve frontě před vstupem, zatřetí skály jsme si užili téměř liduprázdné (kromě cesty nazpátek) a začtvrté nebylo ještě takové vedro.




Teplické skály vám umožňují procházku zpoplatněným skalním labyrintem. Uvidíte pozoruhodné skalní masívy, které doslova berou dech. Skvělé je, že se jedná o takový částečný okruh, ve které se nachází i jedna vyhlídka po cca 300 chodech nahoru (dalo to docela zabrat :D). Celková trasa okruhu je 6 km dlouhá.

Výhled z vyhlídky

Výhled

Další výhled

Zprava schody na vyhlídku

Ve skalách je příjemně chladno, což se nám v parných dnech náramně hodilo. Všude najdete plno cedulek s názvy jednotlivých skal a šipkou namířenou na určitou skálu (někdy jsem ten název v té skále fakt neviděla :D).

 Měli jsme s sebou i pejsky, takže bylo příjemné, že jsme se nemuseli prodírat nějakými davy. Po cestě zpátky na parkoviště jsme už ale potkávali dost lidí a fronta u pokladny byla opravdu dlouhá.










Teplické skály se dají propojit i s Adšpašskými po pěší turistické trase (nevím, jak přesně to funguje se vstupným, protože oba tyto skalní útvary jsou zpoplatněné). Také musím upozornit, že terén není schůdný pro kočárky, ale pejsci ho v pohodě zvládnou.









Vstupné se platí i za psy. Také se platí i parkovné. Tento výlet vás tedy vyjde na trochu více peněz (zvlášť pokud máte 3 psy jako my :D). Je to ale moc pěkné místo, které určitě stojí za vidění.

19 komentářů:

  1. To je krásné. Vzpomínám, jak jsem tam byla se školou :) Kdysi dávno na základce...

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  2. Teplické skály jsou krásné. Byli jsme tam asi před 5 lety mimo turistickou sezónu, takže tam skoro nebyli lidi. Moc se nám tam líbilo, postupně jsme na třech dovolených prochodili celý ten kraj křížem krážem.

    OdpovědětVymazat
  3. Byla jsem tam kdysi s rodiči, líbilo se mi tam, ale potřebovala bych si osvěžit paměť :) Tak třeba příští rok :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Obdivuji, že zvládáte bez problémů takto výletit i s pejskama :) moc krásné fotky a věřím, že jste si výlet užili. :)

    OdpovědětVymazat
  5. A přitom by si člověk řekl, že výlet do přírody bude patřit k těm levnějším výletům... :D Já byla v Adršpachu kdysi jako malá :) Doufám, že se tam ještě někdy podívám. Naposledy jsme byli v Českém ráji a tam se mi líbilo moc :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V dnešní době už víceméně ne :D. Já zas v Adršpašských nebyla, třeba jednou :). V Českém ráji jsme také byli, je to tam krásné :).

      Vymazat
  6. V Adršpachu jsem byla asi v roce 2014 a moc se mi tam líbilo. V horkých letních dnech chládek bodne :D pěkné fotky :)

    OdpovědětVymazat
  7. Je to tam krásné :). Jednou se tam vydej a třeba si vzpomeneš :D.

    OdpovědětVymazat
  8. Adršpach je na výlety ideální, vždy mě tam naši brali když jsem byla malá a byla jsem z těch skal nadšená! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam krásně, určitě bych se tam ještě chtěla podívat a prozkoumat víc :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️