pondělí 24. října 2022

Buchta se švestkovým a smetanovo-tvarohovým krémem (2 verze)

 Tak tento receptík byl takový hokus pokus :D. Potřebovala jsem spotřebovat švestkovou marmeládu, řekla jsem si, že se k ní hodí mák a tak nějak přidávala suroviny, jako když pejsek s kočičkou kuchtili dort. Výsledek, ale nebyl tak špatný, tak mám pro vás tip na makovou buchtu se švestkovým a smetanovo-tvarohovým krémem, a to rovnou ve 2 verzích

Chtěla jsem vyzkoušet 2 verze a udělala jsem to rovnou v jedné buchtě. Její jednu část jsem proložila piškoty, zbytek zůstal bez piškotové verzi. Chutnaly mi obě varianty, takže výběr nechám na vás. Každopádně ty piškoty tam nejsou zas tak chuťově výrazné, takže je možná zbytečné je tam dávat (já na nich momentálně ujíždím, takže mám tendenci je cpát všude :D).

Potřebujeme 

Těsto

  • 150 g mletého máku
  • 1 hrnek polohrubé mouky
  • 3/4 hrnku erythritolu (nebo cukru)
  • 1 prášek do pečiva
  • 1 hrnek kefíru (nebo mléka)
  • 2 lžíce slunečnicového oleje
  • 1 vejce

Švestkový krém

  • švestkovou marmeládu
  • 1 sáček vanilkového pudinku
  • 30 g vanilkového proteinu (lze nahradit cukrem)
  • 250 ml vody

Smetanovo-tvarohový krém

  • 400 g zakysané smetany
  • 250 g měkkého tvarohu ve vaničce
  • sladidlo dle vlastní chuti
  • kakao na posypání
+ volitelně piškoty na proložení

Ze všech surovin na těsto vymícháme těsto, které vylijeme na menší vystlaný pečicím papírem. Pečeme cca 25 minut v troubě vyhřáté na 180 stupňů.

Mezitím si připravíme švestkový krém. Pokud máte hustou marmeládu, rozřeďte ji vodou (já měla domácí dost tekutou, takže nebylo třeba) Ve 100 ml vody rozmícháme pudinkový prášek s proteinem nebo cukrem. 150 ml vody nalijeme do kastrolu, přidáme marmeládu a pudinkovou směs a vaříme do zhoustnutí.

Na upečený korpus můžeme položit piškoty (doporučuji je i zakápnout mlékem) a poté naneseme švestkový krém. Necháme pořádně vychladnout.

Na závěr naneseme krém z vymíchané smetany s tvarohem a sladidlem, posypeme kakaem a necháme vychladit v ledničce.

Neupečené těsto

Upečeno

S piškoty

Část s piškoty natřena

Celé natřeno

Vsuvka – tady už jsem musela ochutnat ještě bez druhého krému :D

Ne všechny čtyři, ale jen 2 kousky :D

Už i s druhým krémem

Dobrou chuť

Ještě musím dodat, že pokud byste dělali verzi s piškoty, zdvojnásobte množství švestkového krému. Mně to vyšlo tak akorát, ale kdybych buchtu proložila celou piškoty, bylo by ho málo, neboť s nimi ho prostě potřebujete na potření více.

14 komentářů:

  1. Makové moučníky mám ráda 🙂 a s tím smetanovo-tvarohovým krémem to nezní vůbec špatně 🙂. Povedl se ti 🤗.

    OdpovědětVymazat
  2. Téda, vůbec by mě nenapadlo do takovéhle buchty zakomponovat piškoty :D Já bych byla spíš pro variantu bez nich, i když piškoty mám taky moc ráda :) A mě bude psát, že nepeče... :D <3

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty piškoty tam stejně nejsou moc znatelné :D. To už je dávno :D <3

      Vymazat
  3. Kombinaci máku a švestek miluju! :) I s tím tvarohem to určitě nebude špatné. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jsi šikovná, že tě napadají takovéhle recepty, já bych bez přesného receptu neupekla nic ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Moučník s mákem jsem dlouho neměla. Vypadá to dobře :) Někdy bych to zase mohla zkusit s babičkou, už jsem se tebou jednou inspirovala a byla to mňamka, takže věřím, že i tohle bude dobré :))

    OdpovědětVymazat
  6. Buchta vypadá skvěle! Tyhle jednoduché dezerty mám moc ráda. Děkuji za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :). Také je mám ráda a není zač :).

      Vymazat
  7. Vypadá to krásně. Mák mám ráda, takže děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️