pondělí 11. října 2021

Jablečný perník

 Máme tady podzim a s ním přichází i chuť na podzimní recepty a dezerty. Co se týče sladkého pečení, n podzim miluji jablka, skořici, vanilku a perník. Proto jsem se pustila do tvorby jablečného perníku, který sklidil ovoce i u mém mamky :).

Potřebujeme

  • 1 hrnek hladké špaldové mouky
  • 1 hrnek kokosové mouky
  • 2 větší nastrouhaná jablka
  • 1 hrnek mléka
  • 1/2 hrnku oleje
  • 3/4 hrnku erythritolu (nebo jiného cukru)
  • 1 kypřící prášek do perníku
  • 1 vejce
  • 2 lžíce kakaa
  • 1 lžíce skořice
  • (já přidala i trochu jablečné vlákniny, ale není třeba)
  • marmeláda nebo povidla na potření
  • hořká čokoláda a oříškové máslo na polevu
Smícháme si zvlášť suché a mokré suroviny. Poté vše promícháme dohromady, vytvoříme těsto. Nalijeme ho do formy vystlané pečícím papírem a pečeme zhruba 30–40 minut na 180 stupňů.

Po upečení ještě teplé potřeme marmeládou. Poté si připravíme polevu rozpuštěním hořké čokolády s oříškovým máslem v množství podle chuti. Pak polevou polijeme perník a necháme vychladnout. Skladujeme v ledničce.

Upečený perník

Perník potřený marmeládou

A finále s čokoládovou polevou

Hotový perník

Doufám, že se vám recept líbí a pokud ho vyzkoušíte, že vám zachutná :). Je to taková rychlovka, perník je i dost sytý, takže stačí trochu a jste plní :).

 

21 komentářů:

  1. Jéé jablečný perník miluju a taky ho často dělám :) vypadá výborně!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Podobný perník děláme doma i my, ale já mu říkám prostě jablečná buchta a miluji ho, snědla bych ho i celý hned po upečení :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, takové perníky jsou jednoduché a moc dobré :D.

      Vymazat
  3. Už jsem podobnou buchtičku pekla, miluju❤️

    OdpovědětVymazat
  4. Jablečný perník teď vídám všude nějak moc často 😅, asi ho budu muset taky vyzkoušet 😅. Perník miluju a konečně nedávno jsem objevila dobrý recept, který splnil veškerá má očekávání. Vždy když jsem nějaký upekla, byl takový suchý, málo vláčný a druhý/třetí den už byl nic moc.. Naštěstí tento, je krásně vláčný a vydrží i několik dní být dobrý 🤗. Buchta, kterou nikdy nic člověk nezkazí a hlavně je to rychlý 😄😊.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podzimní recept :D. Jé, nechceš na něj taky přidat recept? :)

      Vymazat
    2. Neboj, hned jak ho budu péct, nafotím ho a napíšu článek 🤗.

      Vymazat
  5. Mňam, jablečný perník mám moc ráda, ale tuhle variantu s kokosovou moukou jsem ještě nezkoušela, takže díky za tip, uložím a vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  6. Týjoo, tak teď se mi mega sbíhají sliny! To musí být nebe v puse! A můžu se zeptat, jak moc to jablko má být nastrouhané? Klasicky na štrůdl? :-) Nejspíš jej udělám, mám doma už dvě jablíčka, které jinak skončí v koši :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Ano stačí klasicky tak, nahrubo :).

      Vymazat
  7. Také dělám perník z jablek, nebo z cukety. Moc chutná :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jablka do perníku dávám také, je pak hned vláčnější a chutnější. :) Mám podobný recept jako ty. :))

    OdpovědětVymazat
  9. Jablečný perník miluju! Hodně teď vidím, že lidé přidávají do receptů kokosovou mouku - to je jen na jemno pomletý kokos?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene, má opravdu konzistenci mouky, nemyslím si, že jen pomletím kokosu by to šlo :O.

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️