pondělí 4. října 2021

Muffiny 3x jinak

 Tyto muffinky jsem pekla na naši svatbu a setkaly se s velkým úspěchem, což jsem ani nečekala (myslela jsem, že každý bude spíše nakloněn slaným variantám rautu). Chválila mi je rodina i přátelé a hodně kamarádek si žádalo recept (vlastně i moje babička!). Tak jsem se rozhodla se o něj podělit i s vámi a dnes vám ukážu zcela klasické nezdravé muffiny na 3 způsoby.

Potřebujeme (12 muffinů)

Základní těsto
  • 220 g polohrubé mouky
  • 100 g cukru krupice
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 170 ml mléka
  • 125 g másla
  • 2 vejce
  • 2 lžíce kakaa (na tmavou verzi)
Světlé těsto s hnědou čokoládou a polevou
  • 100 g mléčné nebo hořké čokolády
  • tmavá čokoládová poleva
  • libovolné zdobení (nemusí být)
Tmavé těsto s bílou čokoládou a polevou
  • 100 g bílé čokolády
  • bílá čokoládová poleva
  • libovolné zdobení (nemusí být)
Lotus těsto s karamelovou polevou
  • lotus sušenky 
  • lotus pomazánka na potření

Postupujeme

  1. Troubu si předehřejeme na 180 ℃ a čokoládu si nasekáme na drobné kousky.
  2. Máslo potřebujeme rozpuštěné, takže ho klidně vložíme jen do hrnečku a na pár minut do mikrovlnky, dokud není tekuté. 
  3. V míse smícháme mouku s kypřícím práškem a cukrem. Poté přidáme mléko, vychladlé máslo, vejce (a pokud děláme kakaovou verzi těsta, tak i kakao). 
  4. Nakonec vmícháme 3/4 čokolády a zbytek si necháme na dozdobení (u lotus verze rozdrobíme do těsta sušenky v libovolném množství)
  5. Košíčky nebo formičky na muffiny plníme do 3/4 a dozdobíme zbytkem čokolády (u lotus můžeme pár malých kousíčků sušenek, ale nemusíme).
  6. Pečeme 20 minut a necháme je vychladnout. Lotus muffinky potřeme ještě lotus pomazánkou. Pak už je postup u všech stejný, a to ten, že je polijeme připravenou polevou, případně dozdobíme zdobením a necháme ztuhnout v ledničce.

Recept na karamelovou polevu

  • 50 g cukru krupice
  • 200 g cukru moučka
  • 7 lžic mléka
Do kastrolku nasypeme krupicový cukr a mícháme ho, dokud se úplně nerozpustí. Pak postupně přidáváme i moučkový cukr a opakujeme proces rozpouštění. Nakonec postupně naléváme mléko po lžících, dokud nám nám nevznikne světle hnědá karamelová poleva.

Co se týče čokoládových polev, já byla líná dělat nějakou svou domácí, tak jsem šáhla po těchto kupovaných od Dr. Oetker.

Před upečením

Tady pár designově nepovedených kousků :D

Doufám, že je vše srozumitelné, ale muffinky jsou opravdu jednoduché :). Až jsem se fakt divila, že sklidily takový úspěch :D.

16 komentářů:

  1. Muffinky miluju 😍, jsou jednoduché a vždy jsou i rychle pryč 😄. Přiznám se, že jsem si na ně vždy kupovala hotovu směs od Dr. Oetker, ale příště vyzkouším tvůj receptík 🤗.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, rychle mizí a snadno se tvoří :). Já zas asi nikdy nezkoušela hotovou směs :D. Tak doufám, že zachutnají :).

      Vymazat
  2. Mňam, děláš mi chutě :D věřím, že byly moc dobré. Ještě jsem je nikdy nedělala, ale určitě zkusím. Díky za recept :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nevěděla bych, který ochutnat první! Ale asi by to vyhrály lotus, ty jsou moje srdcovka :D Mňam!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tu Lotus verzi budu muset vyzkoušet, všichni doma máme tyhle sušenky rádi a muffiny musí být taky skvělé! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja sladké veru môžem a takýchto maškŕt sa tak ľahko neviem nabažiť :) Vyzerajú skvelo!

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  6. Jee, to je super, že jsi takhle pekla na svou svatbu! Muffiny jsem dříve pekla hrozně často, ale už dlouho jsem je neměla, asi bych je měla zase zkusit, beru to jako znamení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, pečení mě baví a uklidňuje :D. Tak hurá do toho! :)

      Vymazat
  7. Tak muffiny vyzerajú super, lotus verziu som ešte nejedla, musím ich vyskúšať! :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  8. Miluju muffiny! A s těma lotus sušenkama musí být skvělé! :O

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️