čtvrtek 20. července 2023

Low Carb smetanová zmrzlina

 Dnes mám pro vás velmi jednoduchý, nepečený recept ideální do horkých letních dnů, neboť vás hezky osvěží. Jedná se o domácí zmrzlinu ze smetany, kterou máte hotovou za chviličku :).

Potřebujete

  • 3 vajíčka,
  • 200 ml smetany ke šlehání,
  • vanilku,
  • citronovou kůru a šťávu,
  • sladidlo dle chuti,
  • volitelně kousky čokolády, oříšků, skořicí atd.
U vajíček oddělte žloutky od bílků. Bílky vyšlehejte s citronovou šťávou. Žloutky zase s vanilkou, citronovou kůrou a sladidlem. Ze smetany vytvořte šlehačku. Poté vše opatrně smíchejte, klidně dochuťte ingrediencemi navíc, navrstvěte do misky vhodné do mrazáku a nechte pár hodit zmrazit.

Žloutky oddělené od bílků

Vyšlehané bílky

Zmraženo

Hotová zmrzlina

Dobrou chuť

Jednoduchá zmrzka. Máte rádi domácí zmrzliny? :)

17 komentářů:

  1. Já si domácí zmrzliny moc nedělám - výjimkou bývá taková pseudo banánová zmrzlina, která vznikne rozmixováním zmražného banánu. Tu dělám občas na chalupě, protože do krámu tam máme docela daleko a transport by se na kupované zmrzlině podepsal
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Banánovou samozřejmě znám :D. To chápu, to se určitě hodí :).

      Vymazat
  2. Já jsem domácí zmrzku asi ani nikdy neochutnala, nemám moc ráda zmrzliny v "kyblíčku", raději si dám nanuk nebo kopečkovou zmrzlinu ve městě :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, kopečkové ze zmrzlinářství mám taky nejraději :D.

      Vymazat
  3. Já teď ujíždím na zmrzlině, ale šíleně :-D
    A nejvíc se těším, až budu mít dítě a budu dělat domácí, přesně takovou, jako je tento recept! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Přiznám se bez mučení, že zmrzlinu, kde jsou vajíčka jsem nikdy nezkoušela. U nás se hodně dělají dřeně anebo ty, kde je základem tvaroh zkombinovaný s ovocem. Anebo ještě ty vodové, ale klasickou jsem nezkoušela nikdy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji taky zkoušela poprvé a trochu jsem z těch vajíček byla nesvá... Nakonec vše dopadlo v pohodě :D.

      Vymazat
  5. Párkrát jsem domácí zmrzlinu zkusila, ale nikdy mě moc neuchvátila a radši si ji koupím :D tvoje vypadá ale dobře! Jsi skvělá, že se ti do toho chtělo pouštět!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Domácí zmrzlinu jsem nikdy nezkoušela i když jsem se k tomu občas odhodlávala 😅, raději si zajdu už na hotovou - kopečkovou, tu mám nejraději 🥰 a nebo máme v mrazáku zásobu vodovek, které mi chutnají nejvíc než takové ty krémové..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, kopečkovou také miluji! :D Ty vodovky zas tolik nemusím, to už asi spíš krémové, ale každý to má jinak a u mě se to od dětství dost mění :D.

      Vymazat
  7. Domácí zmrzky miluju, hlavně ty ovocné. Nedávno jsem dělala melounovou a byla výborná. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Domácí zmrzliny jsou super. 🙂

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️