pondělí 17. července 2023

Ženská cykličnost aneb moje první zkušenost s koučkou

 Jednou jsem se vám zmiňovala, že jsem navázala spolupráci s koučkou, která pomáhá pomáhá ženám s (nejen) hormonálním zdravím. Jelikož naše spolupráce v tomto ohledu již skončila, ráda bych vám zde napsala svou zkušenost.

Nejprve musím zmínit, že se jednalo o mou vůbec první zkušenost s nějakým koučinkem. Vím, že v dnešní době existuje už spousta různých koučů, kteří pomáhají ve všelijakých oblastech. Já ale ještě nikdy neměla potřebu nějakého kontaktovat, ale tedy už přišla ta chvíle.

Proč jsem kontaktovala koučku?

Vy, kteří mě sledujete delší dobu, víte, že mě trochu trápí hormonální zdraví. Není se vlastně čemu divit, moje tělo zažilo „přirozené“ těžké období (těhotenství, kojení, starání se o nový život...), ale já mu bohužel moc nepomáhala i svými psychickými problémy (přejídání, bulimie, díky tomu i hubnutí, stres a celkově bordel v hlavě). 

Tohle všechno dohromady trvalo zhruba 2 roky, takže mé tělo dostalo pořádnou nálož. A když si k tomu přidáme ještě to, že naše těla nejsou vůbec hloupá a mají svou paměť, takže ono si moc dobře pamatovalo, že jsem nějaké hubnutí, poruchy příjmu potravy i sekundární amenoreu (výpadek menstruace více než 3 měsíce po osobě) měla i v minulosti (btw. tato tělesná paměť patří mimo jiné i mezi jeden z důvodů, proč se některým při každé další dietě hubne hůře, než v té předchozí – tělo si tento stres pamatuje už z minulosti). Takže i když jsem už od začátku letošního roku začala něco pořádně dělat se svými poruchami příjmu potravy, nabírala na svou zdravou váhu (na té jsem byla už tuším někdy koncem února), více a plnohodnotně jedla, přece jen ještě ani teď nemám hormonální zdraví úplně srovnané (ale je na dobré cestě). Proto jsem se rozhodla kontaktovat právě Zdeňku, kterou můžete znát a najít pod názvem „Ženská cykličnost“ například na instagramu.

Jak spolupráce fungovala?

Nejprve Zdeňa nabízí nezávazný a bezplatný call tuším na půl hodinky, který si zarezervujete přes její kalendář. Tam vám vysvětlí, jak spolupráce s ní funguje, co všechno v rámci ní získáte a jakou má tato služba cenu. Samozřejmě se nemusíte do spolupráce „uvázat“ hned, klidně vám dá čas na rozmyšlenou, ale já neměla o čem přemýšlet. Chtěla jsem individuální pomoc, Zdenička na mě zapůsobila tím, co nabízí a také tím, co ze sebe vyzařuje (tu pozitivní energii od své koučky prostě chceš!). 

Celou spolupráci můžete zaplatit najednou nebo ji mít rozdělenou do splátek a trvá 4 měsíce. Musím ještě zmínit, že jsem měla slevu kvůli tomu, že jsem na mateřské a tento benefit musím velmi ocenit! Po podepsání smlouvy vás čeká vždy jeden týden prezentace na určitou oblast a následující týden hodinový call se Zdeňkou, kde probíráte jak poznatky z prezentace, tak vaše zdraví a různé konkrétní problémy či témata, které byste s ní rády probraly. 

Mimo to máte Zdeničku neustále k dispozici na WhatsAppu a můžete jí kdykoliv s čímkoliv napsat a ona vám co nejdříve odepíše (mně odpovídala buď hned, nebo do pár hodin – s jednou výjimkou, kdy měla pár offline dnů, neboť se účastnila jedné události a já o tom nevěděla :D. Taky jsem se o ní už trochu bála! :D).

Přístup k těmto materiálům máte stále i po skončení koučinku, a navíc je Zdeňka pořád obnovuje a přidává k nim různé další zajímavosti, rozhovory a jiné poznatky.

Zdeňka nabízí i nějaké e-booky (některé i zdarma) a všechny z nich máte k dispozici i v koučování bez doplatku navíc

Co si ze spolupráce odnáším?

Tady vás možná mé odpovědi překvapí (a já doufám, že v dobrém smyslu).

Nejenže jsem se naučila spoustu informací ohledně naší ženské cykličnosti, kterou lze skvěle uplatňovat do každodenního života a tím si ho i usnadňovat (už na sebe nemusíte být naštvané, že se cítíte zrovna unaveně, když ještě nedávno jste byly plné síly atd.), ale dostala jsem toho mnohem víc!

Řešily jsme spolu můj konkrétní hormonální problém (chybějící menstruace), kterou se povedlo navrátit, ovšem stále ji nemám úplně takovou, jaká by měla být nebo respektive jaká u mě bývala před otěhotněním. Cykly mám dlouhé přes 40 dní, ale v posledních dvou probíhala už ovulace a věřím, že se mi postupně zkrátí (případně můžu Zdéňu ještě kontaktovat a poradí mi, jak na to :)). S tím souvisí i to, že jsem se naučila, jak svůj cyklus sledovat a případně používat i přirozenou ochranu proti otěhotnění bez použití nějakých hormonů.

Ovšem kromě hormonálního zdraví jsem začala řešit i své jiné zdravotní problémy (cukrovka, ale hlavně trávicí problémy). Už od dětství mě trápí pálení žáhy, které v mých 18 letech dospělo až do takového stádia, že se mi vrací jídlo, pálí mě žáha po čemkoliv, co sním, bývá mi neskutečně těžko po jídle atd. (reflux jícnu) a od těch 18 let funguji dennodenně s práškem. Nenapadlo mě to nikdy řešit (jen jednou, než jsem začala brát prášek, kdy jsem šla na vyšetření žaludku, ale vlastně nic nezjistili), neboť prášek tyto symptomy potlačoval a já na tento problém téměř zapomněla. Zdeňka mě k ničemu nenutila, jen jsme se o tom bavily a já jsem se ze své vlastní iniciativy rozhodla zkusit to řešit a hledat cestu, jak žít bez léku, aniž by mi bylo pořád zle. Věřte mi, že jsem se hodně bála, tohle byl pro mě šíleně těžký krok, ale odhodlala jsem se a světe div se, jde to! Bavila jsem se o tom s kamarádkou, která celou mou cestu s těmito trávicími problémy zná, moc dobře si pamatuje, jak jsem v pubertě trpěla a teda dost překvapeně koukala, že neberu prášek a není mi pořád tak blbě.

Odnáším si toho ale ještě mnohem víc. Zdeňka se stane takovou vaší kamarádkou a oporou, o kterou se můžete po celou dobu spolupráce opřít ve všech ohledech. Pomáhala mi i psychicky, s jídelníčkem, staráním se o své zdraví, větší radostí a chutí do života, navrácením libida... Zkrátka této spolupráce vůbec nelituji, protože za tak krátkou dobu mi dala mnoho.

Zdenička se věnuje i józe a tradiční čínské medicíně

Pokud máte nějaký problém co se týče hormonálního zdraví, Zdeňku vám vřele doporučuji. Věřím, že nebudete litovat :).

18 komentářů:

  1. Upřímně na kouče a koučky mám trošku averzi, ale rozhodně bych je nerada házela do jednoho pytle. Určitě je dobře, že ti na tvé cestě pomáhá a pokud ti to jde s ní lépe, tak je to jen a jen dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dlouho pomoc nějakého kouče odmítala, ale myslím si, že když už si člověk v něčem neví rady, může ho dobrý kouč pobídnout, něco mu předat a dobře nasměřovat :). Mám jednu kamarádku, která dělá business kouče a mnoha lidem tohle v tomto oboru také pomohla :).

      Každopádně určitě je skvělé, když člověk kouče nepotřebuje! :D Ale také nikdy nevíme, v jaké situaci se ocitneme... Tak jako není špatné chodit k terapeutovi s nějakými bolístky, tak i různí kouči můžou hodně pomoci.

      Vymazat
  2. Tohle mě nikdy nenapadlo a nejspíš jsem ani neměla potřebu. Já si problémy řeším sama, bylo by mi více nepříjemné to s někým řešit, než se tím zabývat sama :-D Ale jako nehejtím to, to vůbec! Obdivuji každého, kdo se dokáže obrátit na druhého a říct si o pomoc! Není to jednoduché. A upřímně jsem o takové možnosti ani neslyšela, takže mě to mile překvapilo :-) Hlavně, pokud pomáhá, to je důležité! Je mi líto, že od 18 let máš takové problémy, ale jsem velice překvapená, že ti tato zkušenost takto pomáhá! Určitě to mnohým pomůže :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, ne všem to může být příjemné :). Mně to moc pomohlo :).

      Vymazat
  3. Na tento článek jsem byla velmi zvědavá - pamatuju, jak jsi o tom dříve psala. Zdeňa mi tedy přijde moc fajn... že se tolik stará a je tolik nápomocná :) Taky jsem v období anorexie měla trochu problém s menstruací, teď (no něco přes půl roku zpátky) jsem o ni přišla kvůli jedněm psychiatrickým lékům, pak jsem ji dvakrát dostala, pak zas nic a aniž bych prášky vysadila, je najednou velmi silná a trošku nepravidelná. Takže teď nejsem nadšená, ale uvidím, jak se to upraví, až ty prášky zase s doktorem dáme pryč. Jinak mám moc fajn gynekoložku, tak doufám, že by mi pomohla ona, už jsem to s ní jednou řešila... Ale myslím, že tento koučink je taky super, že ti hodně dal :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je super koučka i žena :). Chápu, doufám, že se ti to vyřeší s úpravou léků :).

      Vymazat
  4. Zní to moc zajímavě, já jsem koučku nikdy neměla. Téma cykličnosti sleduju už delší dobu, hodně se mi líbí Bagniari a její podcasty i web jsou za mě super. Pořídila jsem si i kartičky, které mi pomáhají v jednotlivých fázích cyklu a příipomínají mi, abych na sebe nebyla tak přísná a že je fajn si energii rozložit a trošku jinak plánovat. Ale moc děkuju za tip, tuším, že nějaký ten příspěvek jsem od paní četla, ale ráda se dozvím víc a prozkoumám zase další pohled na věc.
    Co se refluxu týče, pálení žáhy a podobně v tomhle docela dost zmůže fyzioterapie. Tak to jen za mě takový malý tip. A mco děkuju za článek, že se nemám koučování bát, já osobně ke koučům mám nedůvěru, ale vím, že je to i z části tím, že mě očkuje okolí, které nemělo zrovna pozitivní zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bagniari taky znám, sleduji, poslouchám podcasty, mám od ní zakoupený i jeden program a kartičky taky :). Každopádně tato zkušenost byla více individuální a moc mi pomohla :).
      Děkuji, o tom už jsem taky slyšela, ale zatím zkouším, jestli se to obejde bez toho, ale moc děkuji za tip! :).

      Vymazat
  5. Tak moc jsem ráda za tebe, že ti tak pomohla. Opravdu mám z toho velikou radost <3 <3 Ikdyž se přiznám, že k různým koučům, poradcům jsem velmi skeptická :D Já zatím nic neřeším, uvidíme, jak cyklus naskočí nebo ne :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Miško <3. Někdy jsou koučové fakt super :). Držím palce :).

      Vymazat
  6. Nenapadlo by mě s koučem nebo koučkou řešit hormonální věci, ale dává to smysl, jedině to dokazuje, jak je vše v těle propojené. Moc mě těší, že mšá dobrou zkušenost a že ses o ní s námi podělila, je to inspirující.

    OdpovědětVymazat
  7. Otevřít se cizímu člověku ne každému jde, sdělit mu své problémy, říct co ho trápí, vyhledat jeho pomoc.., ale určitě to není špatné 🤗. Důležité je, když je pak vidět nějaký výsledek nebo když si z toho člověk něco odnese s čím pak může dál pracovat. Narazit na takového člověka, který nám něco dá není úplně vždy tak lehké, ale když se to podaří je to jen dobře. Jsem ráda, že v tvém případě ti koučka pomohla a byla/je tu pro tebe 🤗.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, někdy je to těžké, ale občas se to vyplatí, když už si člověk neví rady a vyhledá odborníka :). Přesně, ten výsledek mě přesvědčil, že to nebyla ztráta času i peněz a jsem moc ráda, že jsem do toho šla, protože mi to přineslo mnohem víc, než jsem očekávala :). Narazila jsem fakt na skvělou koučku, uff! :D

      Vymazat
  8. Je super, že si odnášíš takovou zkušenost. :) Musí to být obohacující a snad to bude i ku prospěchu v budoucnu. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️