čtvrtek 13. července 2023

Slezsko – zámek Hradec nad Moravicí

 Dnes mám pro vás tip na návštěvu jednoho zámku nacházejícího se ve Slezsku, konkrétně velmi blízko města Opavy – v Hradci na Moravicí. Nese také stejný název jako tato obec a možná ho někteří můžou znát i z festivalu Hrady, neboť se tady jedno turné běžně konává.

Já tento zámek poprvé navštívila na konci prváku na střední škole se třídou. Byli jsme na prohlídce a pak si ještě prohlédli kousek zámecké zahrady v okolí. Upřímně si prohlídku zámku nepamatuji, ale zámeckou zahradu ano (prošli jsme ale jen blízké okolí).




Tahač kočárků :D

S rodinou jsme tentokrát měli i jednoho psa s sebou, takže jsme si zaplatili jen vstup do zámeckého areálu (50 Kč/os.), dítě i pes byli zdarmaPlatí se ale i parkoviště. Do zámeckého areálu můžete tedy i se psem na vodítku, ale na prohlídku zámku už pes nemůže – to nám ale nevadilo, s malým bychom tam stejně nešli :D.








Prošli jsme se tedy po areálu, který nás mile překvapil – je totiž fakt velký! Vlastně jsme ho neprošli ani celý, protože se z něj můžete dostat na různé další stezky a udělat si tak hezké procházky po okolí.


Tím, že jsme neabsolvovali prohlídku samotného zámku, jsme tam byli jen něco přes hodinu, ale i tak jsme si to užili a někdy se tam chceme zajet podívat i na prohlídku a případně nějakou delší procházku po okolních končinách :).

Navštívili jste někdy Hradec nad Moravicí? :) Vypadá moc pěkně, tak pohádkově :).

15 komentářů:

  1. To je hezké, že máte tahače :D No v Hradci nad Moravicí jsem nikdy nebyla, i když to asi ani nemám daleko. Vypadá to moc hezky, zvenku :) Upřímně by mě více zajímala ta zahrada než prohlídka, já na ty prohlídky moc nejsem, to by musela být fakt hodně zajímavá, ale zahrady já ráda :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona je dobrý tahač :D. Nejspíš to nebudeš mít moc daleko :). To chápu, někdy to mám taky tak :).

      Vymazat
  2. Terko, zámek vypadá jako z pohádky. Já jsem tam nikdy nebyla.
    hezký den

    OdpovědětVymazat
  3. Nikdy jsem tam nebyla, ale vypadá moc pěkně :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  4. Zámek vypadá parádně! Sama jsem na něj nedávno koukala, ale bohužel je od nás celkem dost daleko. Vypadá to tam ale pohádkově :) Určitě to byl skvělý výlet s rodinkou :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Hradec nad Moravicí mám na seznamu tak dlouho! Snad už tak deset let, co jsem zámek zahlédla v jednom průvodci.... jen to mám opravdu z ruky, ale mohla bych tím směrem naplánovat příští rok dovolenou :D

    OdpovědětVymazat
  6. Přesně jak říkáš, vypadá úplně pohádkově! :) Připomněl mi trošku Les Království. Bohužel jsem ani jedno místo nenavštívila, ale ráda bych. Děkuji za tip <3 :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tam je to krásné, výlety na zámky mám spojené s dětstvím, vždy se mi tam líbilo. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mamka plánuje, že se podíváme. Zatím nám to moc nevycházelo. Moc hezké fotky. 🙂

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️